2018-07-31, 23:17
Medlem
Pontus Farnerud och Jonas Dahlquist argumenterar för att Malmös nuvarande trupp (efter Molins in) är den starkaste trupp något lag i allsvenskan mönstrat sedan bosman.

Någon som har en trupp som varit starkare (inte bara första 11:a)?
Citera
2018-07-31, 23:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Pontus Farnerud och Jonas Dahlquist argumenterar för att Malmös nuvarande trupp (efter Molins in) är den starkaste trupp något lag i allsvenskan mönstrat sedan bosman.

Någon som har en trupp som varit starkare (inte bara första 11:a)?

MFF:s 2014 när man gick till Champions League och vann SM-guld. Bästa truppen och grym säsong. Kan inte se att det händer igen.

Bara för det måste jag kolla Youtube-klipp från Salzburgmatchen då. Legendarisk.
Citera
2018-07-31, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Man kan inte sätta det i såna sammanhang då vi säljer för relativt stora summor varje år, vårat transfernetto brukar ligga kring +20MSEK och låg året för Isaks försäljning på +88MSEK (netto alltså ink alla köp). Vi har också bland allsvenskans lägsta personalkostnader som andel av intäkter.

Har vi bränt 30MSEK efter försäljningen av Isak så betyder det att vi bränt 10 MSEK av de miljonerna han gav ungefär.

Kassan kommer troligtvis att lägga sig på ca 100 mkr efter säsongen. AIK hade ca 30 mkr på kontot redan inför Isakaffären, investerade ca 35 mkr omgående och vid ett nollresultat 2018 så har vi en kassa på över 70 mkr.

BVB verkar delbetala för Isak. Dök upp ca 40 mkr på kontot i januari och det finns ytterligare en fordran på ca 28 mkr som kommer betalas i framtiden om inget oförutsett händer. När det skett så har vi en kassa på ungefär 100 mkr.

Så vi har i princip inte rört Isakpengarna alls.
Citera
2018-07-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Astrit sägs vara aktuell för IFK Göteborg.

.

Och där vaknade agentdirekt som lusläst flashback.

http://www.fotbolldirekt.se/2018/07/31/avslojar-blavitt-forhandlar-med-stjarnan-vill-ha-ajdarevic/

Borde stå Rolandinho avslöjar.
Citera
2018-08-01, 00:00
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ekstrand ja, hade glömt att vi hade honom i truppen ens, man har inte hört ett ljud om honom sen han kom
Om du är någorlunda uppdaterad kring FotbollDirekt och Sportexpressen borde du ha snappat upp en del info om att Ekstrand just nu tränar med laget fullt ut och inom en snar framtid är redo för trupputtagningar. En win/win-värvning av Wesström, där det finns två egentliga utfall.

1) Sålänge han inte lirar får han inte lön av AIK, den är kraftigt prestationsbaserad.

2) Lirar han matcher gör han det bra och kan summeras som en bra värvning för nivån han besitter är på hög allsvensk klass.

Citat:
Värva skadade oanvändbara återvändare är Wesströms absolut starkaste sida. Tyvärr också den sämsta.

Hans bästa och samtidigt svaga sida är att nicka och säga ja när Mörk säljer in någon oprövad afrikan (bangura, moro, kpozo, etc) eller Tobias Ackerman tycker vi ska värva en spelare från svenska seriesystemet. Men det får man ju inga ryggdunkar av på krogen så det är inget kul.
Visst har det funnits underlag för att kritisera Wesström och Ackerman under tidigare säsonger men denna säsong är det ju helt obegripligt att ens ifrågasätta värvningarna som gjorts?! Man måste även ha i åtanke att vi, inför säsongen, drabbades av flertalet motgångar som inget annat lag varit i närheten av denna säsong. Lundström var Allsvenskans bästa högerback innan han gick sönder, Jansson har kommit in och prenumererat på en startplats i seriens bästa backlinje till ett pris av 500 TSEK, en VM-kvartsfinalist har värvats i Larsson och Rashidi har fyndats från Dalkurds bänk. Visst har dem haft tur att Bahoui, men framförallt Milosevic, varit lättillgängliga och fria när Nisse hastigt fick lägga av men överlag är det ett mycket fint år Wesström och hans team stått för. Nu har jag bara nämnt ett antal av värvningarna, Tarik, Adu och Stefanelli (kom förra sommaren, vet.) är andra som gjort det bra i Norlings 5-3-2.

Måste även tillägga att Ackerman hade koll på Jansson sedan tidigare för insatsen han gjorde mot oss i cupen var inte så överjävligt bra. Kombinationen billig, bekväm i fem-/trebackslinje och fin vänsterfot gjorde värvningen möjlig.

Anbo1987 reder ut ekonomin kring Isakaffären väldigt fint och precis som han nämner har vi inte rört Isakpengarna ännu - som nu, ett och ett halvt år senare, är betydligt större än 80-85 MSEK. Passerat totala 100 MSEK för ett tag sedan. Framtiden ser ljus ut för AIK.
Citera
2018-08-01, 00:30
Medlem
nomadics avatar
Wanderson till oss, Besara till Djurgården och Astrit till Göteborg... nu är det fanimej silly som pågår.
Citera
2018-08-01, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Wanderson till oss, Besara till Djurgården och Astrit till Göteborg... nu är det fanimej silly som pågår.

Är det Prio-Nisse som går in och sponsrar att Astrit går till Göteborg?
Citera
2018-08-01, 06:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Ricardo Avila - VM-spelare för Panama är på g till IFK.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2018/07/31/uppgifter-bomben-vm-spelare-till-blavitt/

Den gubben vet jag (och antagligen dom flesta med mig) absolut inget alls om mer än vad man läst sedan igår.
Kan bli hur bra som helst, kan tokfloppa. Känns ju som att det behövs en inkörningsperiod för honom dock men nåväl, bara att hoppas att det vid affär faller väl ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Astrit sägs vara aktuell för IFK Göteborg.

Samma IFK Göteborg som snart gjort klart med en VM-spelare från Panama. Ricardo Avila.

Astrit känns ju spontant som det kommer kosta mer än det smakar. Har ju ett år kvar på kontraktet och blir sannerligen inte gratis heller. Har rätt svårt att se att vi kan matcha vad han önskar i lön med...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
No Sargon, no party, var inte på bänken heller, så jag drack bärs och åkte vattenskoter istället. Har han hamnat i frysboxen eller.... Halmstad har en Japan som vräker in mål, efter dagens baljor delar han skytteligaledning med Sargon.

Läser att vårt andra nyförvärv Alhassan Yusuf glänste idag också, skall bli intressant att se vad det blir av honom.

Fast Sargon spelade ju enligt diverse laguppställningar etc man sett?

Japp, Hasse glänste tydligen rejält i u21, hade först tankar på att dra upp till KG och kolla men när termometern visade typ 40 grader i solen orkade jag inte helt enkelt. Vore skoj om han fick en chans i allsvenskan snart med. PaKa var tydligen fin med och Titis frispark har väl dom flesta sett vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Är det Prio-Nisse som går in och sponsrar att Astrit går till Göteborg?

Prio-Nisse var ute igår/förrgår och sa att han inte ska uttala sig mer om blåvitt på ett tag (ja,det är motsägelsefullt att göra ett uttalande om att inte uttala sig) samt om att sponsor-kontraktet går ut efter säsongen.
Frågan är hur pigg han är på att finansiera en värvning nu? Tror snarare att han isf väntar in en Gurra-värvning i januari isf.
Citera
2018-08-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Den gubben vet jag (och antagligen dom flesta med mig) absolut inget alls om mer än vad man läst sedan igår.
Kan bli hur bra som helst, kan tokfloppa. Känns ju som att det behövs en inkörningsperiod för honom dock men nåväl, bara att hoppas att det vid affär faller väl ut.

Astrit känns ju spontant som det kommer kosta mer än det smakar. Har ju ett år kvar på kontraktet och blir sannerligen inte gratis heller. Har rätt svårt att se att vi kan matcha vad han önskar i lön med...

Fast Sargon spelade ju enligt diverse laguppställningar etc man sett?

Japp, Hasse glänste tydligen rejält i u21, hade först tankar på att dra upp till KG och kolla men när termometern visade typ 40 grader i solen orkade jag inte helt enkelt. Vore skoj om han fick en chans i allsvenskan snart med. PaKa var tydligen fin med och Titis frispark har väl dom flesta sett vid det här laget.

Jag skyller på ölen(och värmen).

Var ju ett avsnitt på BB där akademispelarna blev "granskade" och Titi omnämndes om jag inte minns fel som den mest talangfulla spelaren han tränat, sedan gäller det ju att ta steget till seniornivå också, våra ungdomslag och akademilag är ju väldigt bra, kolla bara på hur många som fick plats i laget som spelade u17 EM.
Citera
2018-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
MFF:s 2014 när man gick till Champions League och vann SM-guld. Bästa truppen och grym säsong. Kan inte se att det händer igen.

Bara för det måste jag kolla Youtube-klipp från Salzburgmatchen då. Legendarisk.
Var det verkligen bästa truppen, var det inte snarare så att Hareide fick ut max av en "bra" trupp. Kanske starkare defensivt, men nog är 2018 starkare än dessa (förutom på någon position).

Mohlin, Azinovic, Olsen

Özen, Sudic, Tinnerholm, Hammar, Concha, Hammar, Johansson, Helander Ricardino

Thern, Kroon, Petrovic, Rakip, Halsti, Adu, Molins, Nazari, Forsberg

Eriksson, Rosenberg, Kise-Thelin, Mehmeti, Cibicki
Citera
2018-08-01, 15:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Visst har det funnits underlag för att kritisera Wesström och Ackerman under tidigare säsonger men denna säsong är det ju helt obegripligt att ens ifrågasätta värvningarna som gjorts?! Man måste även ha i åtanke att vi, inför säsongen, drabbades av flertalet motgångar som inget annat lag varit i närheten av denna säsong. Lundström var Allsvenskans bästa högerback innan han gick sönder, Jansson har kommit in och prenumererat på en startplats i seriens bästa backlinje till ett pris av 500 TSEK, en VM-kvartsfinalist har värvats i Larsson och Rashidi har fyndats från Dalkurds bänk. Visst har dem haft tur att Bahoui, men framförallt Milosevic, varit lättillgängliga och fria när Nisse hastigt fick lägga av men överlag är det ett mycket fint år Wesström och hans team stått för. Nu har jag bara nämnt ett antal av värvningarna, Tarik, Adu och Stefanelli (kom förra sommaren, vet.) är andra som gjort det bra i Norlings 5-3-2.

Måste även tillägga att Ackerman hade koll på Jansson sedan tidigare för insatsen han gjorde mot oss i cupen var inte så överjävligt bra. Kombinationen billig, bekväm i fem-/trebackslinje och fin vänsterfot gjorde värvningen möjlig.

Anbo1987 reder ut ekonomin kring Isakaffären väldigt fint och precis som han nämner har vi inte rört Isakpengarna ännu - som nu, ett och ett halvt år senare, är betydligt större än 80-85 MSEK. Passerat totala 100 MSEK för ett tag sedan. Framtiden ser ljus ut för AIK.

Ackerman tycker jag gör ett jättebra jobb. Wesström har jag ogillat i flera år.
Citera
2018-08-01, 16:36
Medlem
Pallestroms avatar
Sa inte Zengin i en tidigare intervju att han skulle till Turkiet igen fast till 1:a ligan?
Nu blir det tredje divisionen.🤣
Vilket karriärs lyft!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in