2018-08-02, 21:22
Medlem
Aristaeuss avatar
Vad sägs om att avvakta några dagar, invänta information om händelseförloppet och sen 'känna', tycka och fastslå en åsikt?

Men det är ingen taktik som tillämpas frivilligt av fb's lågpannade dagssländor...
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Ur Expressen, där pappan återger följande:
Citat:
– Tre poliser sköt honom i magen. De sa att han gick emot dem och att de sköt när de inte kunde backa mer, säger pappan.

– Jag gick tillbaka och tittade på brottsplatsen. Det stämde inte alls, det fanns utrymme att backa.

Han säger att han frågade poliserna om de inte såg att Eric hade Downs syndrom och att han hade ett litet leksaksgevär av plast.

– De sa att det inte såg något för att det var så mörkt. Men det stämmer inte för det var ljust. Klockan var fyra på morgonen, säger Rickard Torell.

Enligt bilderna stämmer detta väl bra, hylsorna och dess markeringar ligger ju mitt på gården.
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Kan man inte se skillnad på ett knall gult nerf leksaksgevär och ett riktigt vapen skall man inte vara polis.

Må så vara, men det kan ha varit övermålat, borttaget eller han kan ha rusat fram från ett buskage eller liknande då man inte har haft tid att tänka, någon skjuter, två följer med i stridens hetta, låter inte helt osannolikt, gör det?
Citera
2018-08-02, 21:23
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
snarare att om en person gör något så triggar den andra att göra samma sak, lite som en börjar springa så börjar fler springa i en paniksituation.
det har alltså inte ett endaste jävla dyft med att göra att situationen krävde det. överhuvudtaget. noll. NOLL.

Du måste förstå att det även för en polis är ett stort steg till att trycka av ett skott. Om killen redan var skjuten så har jag svårt att tro att de andra skulle avfyra varsitt skott. Det hände antagligen i samma ögonblick.

Jag kan tänka mig att poliserna mår mycket dåligt. Det är nog omöjligt att inte klandra sig själv.

Får se vad utredningen visar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Ljust 4.

Soluppgång och solnedgång i Stockholm

Idag*— Tordagen den 2 augusti 2018

Gryning03:36

Soluppgång04:34

.

Fast då är det inte ljust i den bemärkelsen att den är perfekt sikt. Solen ligger lågt. Är detta också en innergård så kommer det då absolut inte vara perfekt sikt.
Citera
Medlem
Jag kräver att den rikspolischefen Anders Thornberg uttalar sig om detta och hur vi ska undvika att skjuta ihjäl personer som är mentalt handikappade, det är inte första gången.

Fy fan vad jag tar illa vid mig när en kille med Downs syndrom och förståelse som en 3-åring som bara kan säga "mamma" blir nedskjuten av 3 poliser med vapen som har en icke godkänd ammunition enligt Geneve-kommissionen.

Det är så jävla uselt så jag finner inte ord.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dom skulle ha gjort samma sak idag
dom agerade helt rätt men tråkigt att han dog

Blir man skjuten av polis idag dör man oftast eftersom det är expanderande ammunition. Kulan "spricker upp" inuti kroppen och tar ut all sin kraft inne i målet så att denne stoppas så snabbt och effektivt som möjligt. Det ger även en chockverkan och förlamning så att en beväpnad GM inte kan besvara eldgivningen. Ammunitionen stannar också kvar i kroppen och fortsätter inte genom och riskera skada andra. Denna ammunition använde man inte förut.
Citera
2018-08-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du har tydligen aldrig varit ute kl4 en juli natt i Stockholm.

Ok, finns alltså varken skuggor eller mörka innergårdar.

Nej jag har uppenbarligen missat detta..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Må så vara, men det kan ha varit övermålat, borttaget eller han kan ha rusat fram från ett buskage eller liknande då man inte har haft tid att tänka, någon skjuter, två följer med i stridens hetta, låter inte helt osannolikt, gör det?

jo det gör det.
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur många mentala 3-åringar som inte kan prata, har svårt att gå och stå anmäls försvunna vid midnatt i Vasastan?

Inga, eller ja, en i det här fallet då men åter igen HUR ska polisen veta att det är just den personen och inte en Brevik 2.0 alternativt något fyllo/pundare som helt plötsligt från ingenstans bara springer fram när polisen är på helspänn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
'Vad menar du att de är skyldiga till?

Vad fan tror du?!
Citera
2018-08-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Jag kräver att den rikspolischefen Anders Thornberg uttalar sig om detta och hur vi ska undvika att skjuta ihjäl personer som är mentalt handikappade, det är inte första gången.

Fy fan vad jag tar illa vid mig när en kille med Downs syndrom och förståelse som en 3-åring som bara kan säga "mamma" blir nedskjuten av 3 poliser med vapen som har en icke godkänd ammunition enligt Geneve-kommissionen.

Det är så jävla uselt så jag finner inte ord.
Tungt. Tror ditt krav kommer hörsammas. Hoppas du får möjlighet att spegla din bild av vad som hänt mot verkligheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in