2018-08-02, 21:14
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letmebelucky
Leksaksgevär i miniatyr för barn 5+ , någon som har bild på vapnet?

googla: toygun.........bilder, välj själv.

Nej, det är ju detta som spekuleras om....
Citera
Medlem
som vanligt är det många experter som uttalar sig om hurvida vapnet ser ritigt ut eller inte. Men om du har en stökig situation med bråkdelen av en sekund på dig at avgöra om det dragna vapnet är riktigt eller en knalpulverpistol, ja då måste du anta att det är ett riktigt vapen. En polis som konfronteras med ett vapen emot sig är visserlign lite mer tränad än en medelsvenson, men är dock ingen Hulken. Polisen är även mycket troligen en småbansförälder och vill gärna vara den som hämtar på dagis efter sitt pass. Så enkelt är det. Och oavsett utgången av internutrdningen, så har dssa poliser mitt stöd. Självklart man blir rädd när någon drar fam ett vapen. Vore konstigt annars.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Inte var han ett 3 årigt barn fysiskt i alla fall.

Okej likställa med att skjuta ett barn var lite överdrivet från min sida.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Så pappan säger att det var ett leksaksGEVÄR inte leksakspistol. Finns det plastgevär för 3-åringar?

ja det finns leksaksgevär.

jag vet inte vilken sten du legat under, men att leka krig, cowboys och indianer, ha pistoler, gevär, pilbåge det är nåt ungar gjort i alla tider.
Citera
Bannlyst
Kan nån Stockholmare åka till mordplatsen och filma kl 04 på morgonen så vi får se hur ljust det är!
Citera
2018-08-02, 21:15
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/eric-20-skots-till-dods-av-polis/

Ur Expressen, där pappan återger följande:

Av platsbilder att döma, verkar pappans uppfattning vara mer än adekvat.
Nu säger poliser iofs inte alltid helt rätt på plats vid dialog med medborgare, men just här visste polisen vem h*n pratade till.
Tror det bara är en kort tidsfråga innan en eller fler poliser står brottsmisstänkta i detta.

Det verkar onekligen som att poliserna har haft gott om tid att identifiera Erics handikapp och plastleksak.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En bodycam säger långt ifrån allt om hur personen som bär den faktiskt uppfattar situationen iofs.

Om man skulle låta tex dig få granska filmerna från liknande situationer hemma i soffan, på laptopen, efter 8 öl och därefter få ha någon slags påverkan på bedömningen av en arbetsinsats?

Undrar just hur många som skulle vilja bli poliser då?

Det ska inte spela någon roll hur polisen uppfattar situationen när det slutar med att en oskyldig och obeväpnad medborgare blir ihjälskjuten. Det är mord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Eh, testa att gå ut 4-5 tiden på morgonen imorgon. Det är inte slutet av december utan i början av Augusti = det är ljust ute.

Ljust och ljust, solen står väldigt lågt. Dvs mycket ligger i skugga.
Citera
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Poliserna verkar blivit lite väl skjutglada senaste tiden. Vill inte ha USAs attityd här tack. Tragiska är att dom ljuger morsan och nyheterna rakt i ansiktet. Det man ska göra är alltså att ringa att någon har leksakspistol och sedan kommer polisen med piket? Hur kan dom som ringer inte förstå och säga att han har Downs synd.

Svenska poliser har väl bodycam hoppas jag? Ifall hela samhället ska bevakas har jag tagit för GIVET att poliser och människor med mest makt i samhället övervakas?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
som vanligt är det många experter som uttalar sig om hurvida vapnet ser ritigt ut eller inte. Men om du har en stökig situation med bråkdelen av en sekund på dig at avgöra om det dragna vapnet är riktigt eller en knalpulverpistol, ja då måste du anta att det är ett riktigt vapen. En polis som konfronteras med ett vapen emot sig är visserlign lite mer tränad än en medelsvenson, men är dock ingen Hulken. Polisen är även mycket troligen en småbansförälder och vill gärna vara den som hämtar på dagis efter sitt pass. Så enkelt är det. Och oavsett utgången av internutrdningen, så har dssa poliser mitt stöd. Självklart man blir rädd när någon drar fam ett vapen. Vore konstigt annars.
Dom hade betydligt mer än bråkdelen av en sekund...
Citera
2018-08-02, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
I tidningarna står det leksaksgevär...

Det är det som jag tycker gör det hela svårare att förstå

i usa har polisen skjutit ihjäl människor som haft en plånbok i handen.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
dom skulle ha gjort samma sak idag
dom agerade helt rätt men tråkigt att han dog
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Så pappan säger att det var ett leksaksGEVÄR inte leksakspistol. Finns det plastgevär för 3-åringar?

Detta
Det finns så mycket kul för små barn. Men vapen, näe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in