2018-08-02, 18:18
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Du känner inte heller till omständigheterna, ljusförhållandena och så vidare. Ingen polis vill skjuta en med downs det kan jag lova dig.
Helvete vilket korkat uttalande.

Vem som helst fattar att dom allra flesta inte vill skada eller döda oskyldiga medmänniskor, oavsett yrkesgrupp. Vem som helst vet också att det finns psykopater, inom alla yrkesgrupper, som inte har en gnutta empati för andra så vill gärna veta hur du kan LOVA att INGEN polis vill det..

Håller med om att dom flesta poliser säkert är bra människor men att favorisera en grupp så mycket så att du förnekar att det kan förekomma öht är inte särskilt rationellt.
Citera
2018-08-02, 18:19
Medlem
Ja, herregud. Det är tur att downsarna inte har börjat organisera sig i gäng än. Man kan bara tänka sig hur hotade polisen skulle känna sig då. Stabsläge direkt. Rikspolischef Thornberg uttalar sig i media, uppenbart pressad: "Vi står inför en mycket, mycket svår situation just nu."
Citera
Medlem
okok1s avatar
Kan 112-ringaren begått ett brott?
Citera
Medlem
Det som är upprörande är inte att en polis sköt tycker jag - han eller hon är osäker på läget och adrenalinet på max och det går iväg ett skott i benet (för visst ska de sikta där?) och kanske något i axeln eller så - men TRE poliser? Och var då? Blev denna stackare pepprad? Det ska bli intressant att höra hur många skott som faktiskt avlossades.

Jag var i mitt enfald helt övertygad om att polisen var adekvat utbildade vad häller Downs och dylikt, men kanske inte. Sen är väl piketen inte kända för att vilja dra saker ett extra varv...
Citera
2018-08-02, 18:20
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjurd
Det var klantigt att uttala mig så innan alla detaljer är kända. Men av det vi vet så har en hotfull situation uppstått med en man som håller i ett pistolliknande föremål.

Ja, det kanske jag har. Men jag tolkar mammans uttalande som att hon hävdar att polisens påstående om en hotfull situation är lögn.
Du tolkar mamman rätt - hon säger ju exakt det..... Grattis till din briljanta tolkning, din idiot.
Citera
2018-08-02, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Tre poliser mejar ner en downie beväpnad med en leksak och som dessutom bara kan säga mamma. En åklagare med lite stake hade inlett en förundersökning om mord. Tjänstefel? No shit. Jävla snutjävlar, nu kanske också dumsvenne får upp ögonen för vilka kriminella jävla kräk dom är. Det nästan värsta är ju att man vet att snutarna som sköt direkt ljög ihop sig, utan några som helst samvetskval. För det är så snutar är, hatiska våldspsykopater som minsann borde få göra vad fan dom vill. Dagen då förortsgängen börjar skjuta tillbaka och snutar dör som flugor kan inte komma snabbt nog.

Vi får se. Detta borde liksom vara en väckarklocka för hela samhället vilka poliser vi faktiskt har som har rätt att döda. Så en utredning dras igång åtminstone men tror vi hoppas för mycket att detta ska ske. Det kommer bli lite artiklar nu ett par dagar om några månader kommer en utredning där polisen frias. Ser man liksom bara i denna tråd hur många som oavsett bara tycker tråkigt men polisen hade inget val.

Förortsgängen vågar ju inte ens polisen möta så det dröjer nog.
Citera
2018-08-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jo, det är exakt så här de bygger förtroende. Eliminera hotfulla element i samhället, antingen direkt, eller genom att lösa brotten och spärra in folk.

En utvecklingsstörd man blir mördad på grund av en leksak. Förtroende = 0.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Lever du hellre i ett samhälle där polisens agerande står över all kritik? Där polisen är en ultimat auktoritet som inte kan fela?
Tönt prat! Bara att vänta och se hur det gått till i stället för att springa in på hatspåret mot k&k. Iingen människa -polis x3-q dödar utan att känna sig hotad med skarpt läge. Sluta rid på hans handikapp för att kunna hata polisen eller andra partier same, same hat noja. Väx upp och kom in i media matchen med klara ögon! Scary, well...
Citera
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förmodligen 3 övertaggade poliser som pumpat upp varandra innan till den grad att det bara räckte med att andas på dom för att helvetet skulle bryta lös.

Bara att rycka licensen från packen.
Tror också att det kan vara så.
Citera
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Finns det några uppgifter om pojken bar en lekmask av något slag? Det säljs ju superhjälte-masker i varje leksaksbutik idag.
Citera
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Någon kallade på polis när de såg en man gå omkring på stan mitt i natten och vifta med ett vapen.
Vem kan i sin vildaste fantasi tro att det rör sig om en förståndshandikappad med leksakspistol som går lös vid den tiden på dygnet?

Killen brukade tydligen ”rymma”. Varför höll då inte föräldrarna bättre koll på honom?

Det ör naturligtvis jävligt för föräldrarna men minst lika jävligt för de inblandade poliserna. I dagens klimat lever de som ska hålla ordning och skydda oss vanliga medborgare från alla kriminella, med eller utan vapen, i ett helvete. Jag skyller inte den här händelsen på polisen. De gjorde sitt jobb även om det blev fel den här gången. Killen sköts alltså strax före klockan 04 i natt när stora och små barn ska ligga i sina sängar och inte vifta med puffror på stan. Stackars poliser!

Precis, kan inte kreti och pleti se skillnad på en förvirrad skjutgalen idiot och en person med downs syndrom och leksakspistol... Inringaren borde fan straffas hårt. Dessutom låg det en efterlysning ute. Nån ska straffas hårt, rejält misstag som inte får hända. Polisen gjorde uppenbarligen inte sitt jobb.
Citera
2018-08-02, 18:22
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Varför inte? Om de är så stressade att de inte ser att vapnet är en leksak eller ens att personen framför dem har ett syndrom som är väldigt tydligt både fysiskt och på andra sätt, så kan de väl inte se skillnad på en glass och en kniv med blänkande blad heller?

Han sköts sannolikt inte inne i en trappuppgång eftersom det finns kulhål i fasaden utanför.
Hur vet du att polisen stod ansikte mot ansikte med Erik? Du vet ingenting om situationen eller varför inte polisen vad det verkar som ha uppfattat att han var underbegåvad.
Jag vet inte heller, men att bestämma sig för ett scenario endast av att läsa att någon blivit skjuten är ju inte så smart kanske.

Du tror väl inte att alla leksaksvapen ser ut såhär? https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ZiUctlKSL._SY355_.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in