2018-08-02, 18:04
Medlem
bergsdals avatar
En annan sak är att polis har skjutit för mycket mindre, varför nu av alla gånger sköts det tre (!) skott ?
Citera
2018-08-02, 18:05
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Finns det en möjlighet att patrullen var utrustad med Bodycams? Då kan ju hela förloppet vara fångat på både bild och ljud.

och Tazers?
Citera
2018-08-02, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du tror dessa poliser kommer straffas för fem öre? Det kommer bli en intern utredning som kommer fastslå att de inte hade något val. 2 av 3 kommer väl dock inte komma tillbaka som poliser utan kommer vara sjukskrivna för resten av karriären. Allt detta medan saker fortsätter som vanligt utan att man kollar på varför ens detta kunde ske! Fel i utbildning, fel folk som blir poliser etc.

hur naiva är folk? vet folk som blivit hotade av poliser utan anledning,blivit hotade med pistol vid fordons kontroll....vem tror dom på...?....poliserna?...så klart
Citera
2018-08-02, 18:06
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
En annan ska är att polis har skjutit för mycket mindre, varför nu av alla gånger sköts det tre (!) skott ?

Tre poliser sköt, förmodligen fler en tre skott dvs.
Citera
2018-08-02, 18:06
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
och Tazers?

Elpistol har många snutar i Sthlm just nu
Citera
2018-08-02, 18:07
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det var fullt dagsljus vid tidpunkten det skedde. Så lägg ner.
03:48 tyckte jag läsa tiden nånstans. Fullt dagsljus?

Pajas.
Citera
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Pott
Tre poliser sköt, förmodligen fler en tre skott dvs.
Ännu värre i min mening. Valideringen till det kommer vara väldigt intressant att få läsa. Det är som dem övningskött eller räkna till 3. Hur kommer det sig att man behöver tre polis för att skjuta en ensam person som kan möjligtvis agera aggressivt, sedan skjuter man ett par skott till för roligheten skull ? där Eric skulle då fortfarande givit hot efter första skott
Senast redigerad av bergsdal 2018-08-02 kl. 18:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Dessutom kan väl autistiska vara väldigt aggressiva? Vet inte hur kombon med downs funkar dock.

Förmodligen väldigt oberäknelig och individen har säkert sina ups and downs.
Citera
Medlem
Grymt sorgligt detta. Killen insåg kanske inte vilka konsekvenser det kan få att vifta med vapen.

Grovt kriminella har jag inga problem med alls om dom skjuts i dessa situationer men detta....
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Enligt SVT nyheter så är ingen polis misstänkt för ett brott, de är fritt fram för poliserna att skjuta ihjäl personer med downsyndrom som säger mamma och bär på en leksakspistol i landet nu.

Men möter man en person som har downsyndrom och som bär på ett vapen som ser äkta ut och siktar på en, då gäller det att passa sig ändå.Särskilt om någon som har ringt att någon galning viftar med ett vapen i ett hus där en känd kriminell bor..

mvh/
Citera
2018-08-02, 18:08
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
03:48 tyckte jag läsa tiden nånstans. Fullt dagsljus?

Pajas.

Ja det är ljust vid den tidpunkten är du idiot?
Citera
2018-08-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Fått tag på pappas vapen, laddat och osäkrat pappas K-Pist? Som pappa inte hade i något vapenskåp? Någon som ser ut som ett barn (även om man missat att han hade DS) gör inte detta. En förälder som har K-Pist skulle inte riskera att det var möjligt.

Även om det är teoretiskt möjligt efterfrågar jag ett annat tillvägagångssätt än att gå fram och skapa direkt konfrontation där det rimligtvis bör uppstå stark misstanke om attrapp.

Poliserna borde inte placerat sig så att de blev tvungna att skjuta för sin egna säkerhet i en situation där man konfronterar ett barn eller handikappad.

Var det mörkt kanske de förstås såg en terrorist framför sig. Det är fullt möjligt.

Ja hur fan ska polisen kunna avgöra det i ett kritiskt skede? Mörk mitt i natten med ett vapen riktat mot sig från en person de inte visste ett smack om. Att det var ett förrymmt mongo vet alla idag, men inte polisen där och då. Och jag skulle inte ha litat på ett mongo med vapen som inte lydde order från polisman. Högst otrevlig situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in