Citat:
Ursprungligen postat av
sportisen
Troligen ja. Syns ju lång väg att det är en leksakspuffra i plast.
Leksaken för det var en leksak var inköpt för minst 15 år sen så den var inte heller modern utan gammal. Jag reagerar med förfäran.
Han hade ett IQ som en treåring och var autistisk vilket betyder att han dels var svårt förståndshandikappad och dessutom kunde han inte förstå talat språk och vad som ligger bakom orden så att säga...pga sin autism.Han kunde heller inte svara polisen eftersom han enligt sina föräldrar /sin mamma inte kunde tala.
Han förstod väl inte alls de order han fick.
Jag är inte polis men jag känner till både autism och utvecklingsstörning och Downs. Autism i sej ger brist på förståelse av det talade språkets innebörd och oförmåga att tolka kroppsspråk. Hur mycket av det det talade språket kan förstås beror på hur svår utvecklingsstörningen är. Och han var ju svårt utvecklingsstörd och känd som snäll inte våldsam. Hur kunde man missa hans uppenbara handikapp det fattar jag bara inte!
Jag vet också om handikappade personer som är rymningsbenägna-det är svårt att vara med varje ögonblick och passa personen ifråga. Det går helt enkelt inte.Och tydligen var det inte så vanligt på senare tid att han rymde.Han skulle ju förståss haft rätt till personlig assistans! Hans föräldrar gjorde säkert allt de kunde göra!
Jag var också vaken vid 4-tiden inatt då var det rätt ljust.Solen ska ha gått upp 4.38 imorse i Stockholm.
Det är obegripligt att det här kunde ske och förfärligt.Jag är chockad och tänker på hans föräldrar .och övriga anhöriga
Sen vill jag faktiskt att ni ska veta att jag tycker en del av er som skriver här är respektlösa svartvitseeende och tanklösa. Visa lite vett och förmåga att tänka mer än till 0.1!