2018-08-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Avundsjuk!!! På en loser som tillbringat decennier i finkan? Nej, jag är inte avundsjuk.

Ja, jag tidrapporter min arbetstid. Jag handlar mat, tar hand om mina barn, betalar min bostad, bil och fritid. Allt det där Slarken inte gör. Som ta hand om sina barn till exempel.

Men hur är det med pengarna? Han ska ta "semester", och "bo"
sina släktingar. Var finns alla stålarna?

Nej, Avundsjukan finns nog snarare hos dig. Att du sen inte har fattmingsförmåga nog att inse, att Slasken inte tillhör de som lyckas i sina kriminella karriärer, är inget som bekymrar någon.

Eftersom du så ihärdigt framför din önskan, att Clark snart frihetsberövas igen - eller rentav "avlivas" - torde du vara rätt avundsjuk. Hans många fängelseår blir dock ett otillräckligt tröstplåster för dig.
Eller känner du honom personligen? Kanske är du en av hans många kvinnor, som nu försöker tangentbordskriga bort in bitterhet.

Jag har aldrig sagt, att jag ansett Clarks kriminella karriär lyckad. Men pengar har han gjort. Var de finns, och hur hans ekonomi ser ut nu, vet jag naturligtvis inte. Att han besöker släktingar och bor där ett tag, och att han inte skaffar sig ett slott, beror troligen mycket på att Kronofogdemyndigheten skulle ta allt ifall han köpte en bil eller lägenhet eller annat av större värde.
Citera
2018-08-02, 15:17
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ska man vara noga. Och det ska man ju. Så tycker jag inte att Uma-bombaren heller är något sådär jättebra föredöme. Men han kanske trivs i sin cell, vad vet jag.

Det är som att säga att Neo per automatik är misslyckad för att han inte valde det blå pillret och levde vidare som drönare i systemet.

Neo, Unabombaren och Clark är fritänkare.
Citera
2018-08-02, 15:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Eftersom du så ihärdigt framför din önskan, att Clark snart frihetsberövas igen - eller rentav "avlivas" - torde du vara rätt avundsjuk. Hans många fängelseår blir dock ett otillräckligt tröstplåster för dig.
Eller känner du honom personligen? Kanske är du en av hans många kvinnor, som nu försöker tangentbordskriga bort in bitterhet.

Jag har aldrig sagt, att jag ansett Clarks kriminella karriär lyckad. Men pengar har han gjort. Var de finns, och hur hans ekonomi ser ut nu, vet jag naturligtvis inte. Att han besöker släktingar och bor där ett tag, och att han inte skaffar sig ett slott, beror troligen mycket på att Kronofogdemyndigheten skulle ta allt ifall han köpte en bil eller lägenhet eller annat av större värde.

Att jag jag själv inte förstått det! Jag är naturligtvis avundsjuk på honom för att han får krypa in i kurran igen. Varenda människa borde avundas Slarkens öde att vara en utfattig och hatad fängelse kund.

Om han nu har så jävla mycket pengar, varför bosätter han sig i så fall i Malmö där han inte kan göra av med pengarna?
Citera
2018-08-02, 15:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Det är som att säga att Neo per automatik är misslyckad för att han inte valde det blå pillret och levde vidare som drönare i systemet.

Neo, Unabombaren och Clark är fritänkare.

Det står dig naturligtvis fritt att tro att både Slarken och Una-bombaren lyckats bra här i livet, och att vi egentligen är karaktärer i en film.
Citera
2018-08-02, 15:49
Medlem
Citat:
Att jag jag själv inte förstått det! Jag är naturligtvis avundsjuk på honom för att han får krypa in i kurran igen. Varenda människa borde avundas Slarkens öde att vara en utfattig och hatad fängelse kund.

Om han nu har så jävla mycket pengar, varför bosätter han sig i så fall i Malmö där han inte kan göra av med pengarna?

Njae, han är inte hindrad att spendera pengar i Malmö. Jag skrev att han troligen inte gärna kan köpa kapitalvaror, p.g.a. fogden. Han valde väl Sverige för att han ännu känner sig svensk, trots mycket tid i utlandet. Belgien kunde väl inte bli aktuellt att bo i, då han avsagt sig medborgarskapet.

En sak jag inte känner till, är om han står under övervakning i ett år framöver? KAnske mycket därför han valde Malmö - nära till utlandet.
Citera
2018-08-02, 16:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Njae, han är inte hindrad att spendera pengar i Malmö. Jag skrev att han troligen inte gärna kan köpa kapitalvaror, p.g.a. fogden. Han valde väl Sverige för att han ännu känner sig svensk, trots mycket tid i utlandet. Belgien kunde väl inte bli aktuellt att bo i, då han avsagt sig medborgarskapet.

En sak jag inte känner till, är om han står under övervakning i ett år framöver? KAnske mycket därför han valde Malmö - nära till utlandet.

Du förstår tydligen inte hur det går till. Naturligtvis är det inte Slarken som står skriven på huset och Ferrarin. Det är en "vän" som "köpt" och "lånar" ut hus och bil till honom.

Eller så kanske han inte har så mycket pengar att det är lönt att tvätta dem?
Citera
2018-08-02, 16:07
Medlem
Citat:
Du förstår tydligen inte hur det går till. Naturligtvis är det inte Slarken som står skriven på huset och Ferrarin. Det är en "vän" som "köpt" och "lånar" ut hus och bil till honom.

Eller så kanske han inte har så mycket pengar att det är lönt att tvätta dem?

Var inte så säker. Han kanske inte har folk han kan lita på så till den milda grad att han är beredd att ge dem pengar att köpa ett hus för. Det kan finns andra anledningar till att han sökt sig till Sverige och Malmö - se mitt föreg. inlägg.
Citera
2018-08-02, 16:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Var inte så säker. Han kanske inte har folk han kan lita på så till den milda grad att han är beredd att ge dem pengar att köpa ett hus för. Det kan finns andra anledningar till att han sökt sig till Sverige och Malmö - se mitt föreg. inlägg.

Jag förstår. Han har inte cred nog i de kriminella kretsarna för att kunna anlita pålitliga bulvaner. Men så har han inte varit något annat än en småtjuv.
Citera
2018-08-02, 16:21
Medlem
Citat:
Jag förstår. Han har inte cred nog i de kriminella kretsarna för att kunna anlita pålitliga bulvaner. Men så har han inte varit något annat än en småtjuv.

Nu är du dum igen. Det är alltid vanskligt att lita på folk. "Cred" behöver inte vara mycket värt i det sammanhanget.
Citera
2018-08-02, 16:23
Medlem
LordLancasters avatar
Clark åker Ferrari och bor bekymmersfritt i Malmö medan JagHarEnLiten får lägga om lånen så fort värmepumpen i radhuset går sönder. Allt är i sin ordning

Vissa lever livet och andra inte.
Citera
2018-08-02, 16:30
Medlem
Soterns avatar
Jag tror det var han som sköt polismannen Ragnar Sandahl den där gången, men den betydligt mer svagbegåvade Gunnar Norgren fick ta skiten.
Den fege, sliskige jävla samhällsparasiten Clark Olofsson kan hursomhelst dra åt helvete och jag hoppas någon knäpper det förbannade aset, gärna så plågsamt som möjligt.
Citera
2018-08-02, 16:37
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror det var han som sköt polismannen Ragnar Sandahl den där gången, men den betydligt mer svagbegåvade Gunnar Norgren fick ta skiten.
Den fege, sliskige jävla samhällsparasiten Clark Olofsson kan hursomhelst dra åt helvete och jag hoppas någon knäpper det förbannade aset, gärna så plågsamt som möjligt.

Nej han är nästan folkkär. Han har inte mördat någon. Om du läser på wikipedia ser du att han har kallats "Sveriges första popgangster" och blev i en Gallupundersökning i USA en gång utnämnd till en av Sveriges mäktigaste män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in