2018-08-02, 09:17
Medlem
luddesbros avatar
Tror man knark Olofsson tjänat en massa pengar och nu kommer att leva ett bling bling liv är man osedvanligt naiv och har gått på myten om den rosa kriminella drömmen.

Karln är osmidigare än Jönssonligan och naturligtvis hoppar han framför ett tåg eller kryper in igen inom 6 mån.
Citera
2018-08-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så förslagen tror jag inte gamle Clark är. Han har väl knappt ägt ett bankkonto, bara rånat banker. Tror knappast kan vet hur man startar en dator ens. Hans internetkunskaper lär vara obefintliga eftersom han suttit inne nästan hela tiden webben har funnits.

Nej Clark är av den gamla skolan, för han är det kontanter som gäller. Och sådana gräver man ner för att användas när man kommer ut i hans värd, inga jävla skalbolag och konton på Kajmanöarna för hans del.

Jag ser framför mig hur 71-åriga Clark stapplar in på ett bankkontor med en påse med tusenlappar, vissa missfärgade i rött, andra mögliga halvruttna och fuktskadade efter ha legat under jord i ca 20 år. Sedlarna är utgångna och icke giltiga och där står han och försöker lösa in dom.

Du ä r verkligen dum och okunnig om Clark. Jag anser honom inte vara någon speciellt smooth operator, men i pengar har han absolut haft rätt stora framgångar. Och bolagskonstruktioner och bulvaner är han säkert kapabel att ordna. Sedan vet jag inte hur förmögen han är, men det vet väl bara han själv. Vissa här vill ju göra gällande att han är narkoman, kokainist. I så fall är risken stor att han bränt alla pengarna. Om det stämmer, vill säga.
Citera
2018-08-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Slarken har inte den kunskapen och än mindre den intellektuella förmågan att göra detta. Klart han kan skaffa en medel- eller storfräsare att fixa detta åt honom, varpå han omedelbart blir blåst. Han är bara en simpel småbuse med storhetsvansinne.

Hur vet du det? Jag har sett många intervjuer med honom, och läst böcker han skrivit. Han har absolut en IQ långt över genomsnittet. Det är bara mediokra och förbittrade systemslavar som du, som ska nedvärdera honom och andra.
Citera
2018-08-02, 09:39
Medlem
Citat:
Visst har du rätt. Men det är inte Slarken som håller i den ekonomiska biten, det är ju han som åker fast hela tiden. De med kontona sitter med sina polare en brud på ena knät och dricka på det andra, och recenserar tuttar och paraplydrinkar.

Diskussionen gällde ju Clark och hans pengar. Att han döms, gång på gång, och suttit nästan halva sitt liv, är irrelevant. Pengar kan han naturligtvis ha placerade ändå. Och leva mycket gott när han är ute. Den här diskussionen är nog lite för svår för dig. Nivån är för hög.
Citera
2018-08-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Tror man knark Olofsson tjänat en massa pengar och nu kommer att leva ett bling bling liv är man osedvanligt naiv och har gått på myten om den rosa kriminella drömmen.

Karln är osmidigare än Jönssonligan och naturligtvis hoppar han framför ett tåg eller kryper in igen inom 6 mån.

Avundsjukan lyser igenom era inlägg. Har du stämpelkort på jobbet? Att tro, att han inte skulle tjänat ett jota på alla grova narkotikabrott han dömts för (samt dessutom en massa han inte dömts för), är så urbota infantilt och enfaldigt, att det är skrattretande.

På 90-talet lär han jämte Karl Pauksch ha varit den störste amfetaminimportören till Sverige. Då var Clark ute i närmare 7 år, och det lär ha pratats oerhört mycket om honom i den undre världen, varför hans gripande i Danmark -98 nog inte precis kom som någon överraskning.

Folk, som skriver om narkotikabrott, inser inte hur stort mörkertalet kan vara. De begriper för övrigt oftast inte ens vad ett mörkertal är. Clark har säkert gjort många miljoner. Hur hans ekonomi ser ut idag, vill jag dock låta vara osagt.

Det sades i tidningarna, att Clark gjorde av med 50 papp i månaden på krogbesök - detta var redan 1984. Hur vet man det? Jo, poliserna, som spanade på honom sprang och samlade in krognotorna efter honom. Han lär dessutom ha tjänat 50 papp i månaden redan under sent 60-/tidigt 70-tal, på att ge tidningsintervjuer.

Clark har alltid haft förmågan att tjäna pengar - legalt eller illegalt. Stämpla in nu istället, och gör dig inga illusioner om något "hopp framför tåget".
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-08-02 kl. 09:52. Anledning: korr
Citera
2018-08-02, 09:55
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Avundsjukan lyser igenom era inlägg. Har du stämpelkort på jobbet? Att tro, att han inte skulle tjänat ett jota på alla grova narkotikabrott han dömts för (samt dessutom en massa han inte dömts för), är så urbota infantilt och enfaldigt, att det är skrattretande.

På 90-talet lär han jämte Karl Pauksch ha varit den störste amfetaminimportören till Sverige. Då var Clark ute i närmare 7 år, och det lär ha pratats oerhört mycket om honom i den undre världen, varför hans gripande i Danmark -98 nog inte precis kom som någon överraskning.

Folk, som skriver om narkotikabrott, inser inte hur stort mörkertalet kan vara. De begriper för övrigt oftast inte ens vad ett mörkertal är. Clark har säkert gjort många miljoner. Hur hans ekonomi ser ut idag, vill jag dock låta vara osagt.

Det sades i tidningarna, att Clark gjorde av med 50 papp i månaden på krogbesök - detta var redan 1984. Hur vet man det? Jo, poliserna, som spanade på honom sprang och samlade in krognotorna efter honom. Han lär dessutom ha tjänat 50 papp i månaden redan under sent 60-/tidigt 70-tal, på att ge tidningsintervjuer.

Clark har alltid haft förmågan att tjäna pengar - legalt eller illegalt. Stämpla in nu istället, och gör dig inga illusioner om något "hopp framför tåget".

Nu handlade det väl om han har pengar nu? Att pengar runnit mellan fingrarna under livet som kriminell är väl så det funkar.

Lilla gosse. Du har ingen aaaning. Ta medicinen nu och titta på scarface och posta lite på insta.
Citera
2018-08-02, 14:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
...

Avundsjuk!!! På en loser som tillbringat decennier i finkan? Nej, jag är inte avundsjuk.

Ja, jag tidrapporter min arbetstid. Jag handlar mat, tar hand om mina barn, betalar min bostad, bil och fritid. Allt det där Slarken inte gör. Som ta hand om sina barn till exempel.

Men hur är det med pengarna? Han ska ta "semester", och "bo"
sina släktingar. Var finns alla stålarna?

Nej, Avundsjukan finns nog snarare hos dig. Att du sen inte har fattmingsförmåga nog att inse, att Slasken inte tillhör de som lyckas i sina kriminella karriärer, är inget som bekymrar någon.
Citera
2018-08-02, 14:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Hur vet du det? Jag har sett många intervjuer med honom, och läst böcker han skrivit. Han har absolut en IQ långt över genomsnittet. Det är bara mediokra och förbittrade systemslavar som du, som ska nedvärdera honom och andra.

Frågan är väl snarare vad han gjort av denna påstådda "IQ långt över genomsnittet". Jag kan förstås inte döma med min jämfört väldigt låga IQ, men nog tycker jag att fängelsemurar känns trevligare från utsidan.
Citera
2018-08-02, 14:30
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Frågan är väl snarare vad han gjort av denna påstådda "IQ långt över genomsnittet". Jag kan förstås inte döma med min jämfört väldigt låga IQ, men nog tycker jag att fängelsemurar känns trevligare från utsidan.

Slå upp Unabombaren, han har bevisat hög intelligens.

Intelligens betyder inte nödvändigtvis att vara radhusboende valboskap åt socialdemokraterna.
Citera
2018-08-02, 14:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Diskussionen gällde ju Clark och hans pengar. Att han döms, gång på gång, och suttit nästan halva sitt liv, är irrelevant. Pengar kan han naturligtvis ha placerade ändå. Och leva mycket gott när han är ute. Den här diskussionen är nog lite för svår för dig. Nivån är för hög.

Han ska bo i Malmö enligt intervjun. Då är det väl bara att efter "semestern" sätta igång och leta rätt på någon ståndsmässig villa. Hans kriminalitet hädanefter blir således bara dryga fortkörningsböter med hans nya supersportbil? Men han har ju råd med både böterna och skönstaxerinogen.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2018-08-02 kl. 14:34.
Citera
2018-08-02, 14:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Slå upp Unabombaren, han har bevisat hög intelligens.

Intelligens betyder inte nödvändigtvis att vara radhusboende valboskap åt socialdemokraterna.

Ska man vara noga. Och det ska man ju. Så tycker jag inte att Uma-bombaren heller är något sådär jättebra föredöme. Men han kanske trivs i sin cell, vad vet jag.
Citera
2018-08-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Nu handlade det väl om han har pengar nu? Att pengar runnit mellan fingrarna under livet som kriminell är väl så det funkar.

Lilla gosse. Du har ingen aaaning. Ta medicinen nu och titta på scarface och posta lite på insta.

Och vad vet du om Clarks nuvarande ekonomi? Du bara postar en massa goja om att du hoppas han snart grips. Kryp tillbaka in i mammas källare i stället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in