2018-08-02, 16:07
Medlem
När den svenska polisen för en gångs skull tar i med hårdhandskarna så är det en mongolid med vattenpistol som rymt från mamma.

Sverige i ett nötskal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Oansvariga föräldrar. K-pist-attrapp till en utvecklingsstörd. Bra konsekvenstänk!
Föräldrar är som vanligt oantastliga i Sverige, de kan aldrig göra fel och har bara rättigheter, aldrig några skyldigheter.
Citera
Medlem
Killen kan ha varit maskerad. Tänk er Anton Lundin Pettersson, sen riktade pistolen mot polisen.. man ser ju inte vem det är bakom masken
Citera
2018-08-02, 16:08
Medlem
Vänta nu, vad är sannolikheten att en person med Downs Syndrom har en RIKTIG k-pist?

Är poliserna helt efterblivna?

Jag förstår om det var en tuff, sönderroidad snubbe med ak-47:a och man skjuter för att döda...

Tragiskt.
Citera
2018-08-02, 16:09
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Man gullar med gängkriminella och undviker konfrontation till varje pris men skjuter utan att tveka ihjäl en kille med downs syndrom bärande på en leksakspistol. Fy fan!
Du är dum i huvudet. Det handlar om sekunder i sådana situationer. Står det skrivet "DOWNS SYNDROM" i pannan på killen?

Det värsta är personer som du som tror att det är enkelt att agera i sådana situationer.
Citera
2018-08-02, 16:09
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag tror att lek är viktigt för barns utveckling.
Jag tror att leksaker är viktiga för barns utveckling.
Jag tror att det är bra om barn genom lek kan förbereda sig för vuxenlivet
mha leksaker som liknar saker som vuxna använder.

Men hur viktigt är det att barn får tillgång till leksaker som liknar just skjutvapen?

Det är många som tycker att vuxna inte ska ha tillgång till skjutvapen
utom i väldigt speciella situationer, och det har de oftast inte heller.
Barn däremot har ofta tillgång till dessa leksaker som kan utgöra en
väldigt stor fara för dem i närheten av en polis som tycker att hen
behöver fatta ett snabbt beslut.
Den här polisen kommer antagligen inte heller, i likhet med offrets närstående,
att må så bra ett tag framöver.

Borde man förbjuda leksaksskjutvapen?
Citera
2018-08-02, 16:10
Medlem
MitchRapps avatar
Fan vad tragiskt. Både för killens familj och klantarslet till polis.

Är ju inte de smartaste päronen i korgen som blir polis om man säger så. Kunde lika gärna ha varit ett litet barn de sköt ihjäl med tanke på intelligensnivån på både offret och polisen i det här fallet.

Jävligt trist att läsa!
Citera
2018-08-02, 16:10
Avstängd
Tycker det känns som om väktarna är bättre människor än polisen, de borde få ta över polisens jobb.
Citera
2018-08-02, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutman
Svar ja.
Endel av dessa kan bli riktigt aggresiva, har själv stött på några såna som grannar & när man gick i skolan.
Kanske han var självmordsbenägen och ville bli skjuten.
Men visst denna kille borde suttit på ett mentalsjukhus om vi inte lagt ner alla.

Jag vet inte, men jag skulle inte förutsätta att om man har downs syndrom så förstår man konsekvenserna av eller riskerna med av att rikta ett leksaksvapen mot poliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Du är dum i huvudet. Det handlar om sekunder i sådana situationer. Står det skrivet "DOWNS SYNDROM" i pannan på killen?

Det värsta är personer som du som tror att det är enkelt att agera i sådana situationer.

Ser man inte skillnad på en downie och en vanlig person så är det något allvarligt fel. Man kan se att det är mongolid på en mils avstånd så länge han inte var utklädd till Batman eller något liknande.
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om killen trodde det var ”på lek” och siktade mot polisen...så, ja jag vet inte. Kan man anta att polisen förstod eller hann bedöma att det inte var ett riktigt vapen?
Jag förstår självklart att det är ögonblicksverk, enormt uppstressad stämning både på platsen och i yrkeskåren i stort och allt sånt, men poliser tränas ju både i skolbänken och i verkligheten på oerhört svårbedömda situationer. Jag önskar inget formellt straff mot den eller de som sköt, men anser baserat på den lilla info vi har att poliserna borde kunna ha löst det på ett annat sätt. Men det kan visa sig att det finns omständigheter som ställer allt på ända.
Citera
2018-08-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutman
Föräldrarna borde förstått bättre än att ge honom en vapenreplika...
Ska bli intressant o höra vad han gjort i området från vittnena.

En replika eller en leksakspistol...det är skillnad och dessutom...killen hade downs vilket ALLA lätt kan se eftersom det är ett handikapp som faktiskt syns direkt på utseendet.

Detta är en massiv skandal!!
Tre poliser skjuter verkanseld mot nån de borde sett och förstått hade ett handikapp...
Så otroligt meningslöst och sorgligt 😥😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in