2018-08-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Med vadå? Nedgrävda mögelskadade tusenlappar som inte är giltiga längre

Din kommentar avslöjar din bristande fantasi och tankeförmåga...
Citera
2018-08-01, 21:49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men upplys oss om skälet, då!
Det är ju just den frågan jag ställde.

Hur vore det om du kikade lite i tråden innan du häver ur dig något.
Citera
2018-08-01, 21:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Din kommentar avslöjar din bristande fantasi och tankeförmåga...

Men upplys oss då din store fantasifulla tänkare.
Citera
2018-08-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det är ju just den frågan jag ställde.

Hur vore det om du kikade lite i tråden innan du häver ur dig något.

Jag vet vilken fråga du ställt. Men jag är övertygad om att Clark lättare kunde återfå medborgarskapet, eftersom han är född i landet. Hans vandel spelade inte in, som vid ansökan om medborgarskap generellt.
Citera
2018-08-01, 23:04
Medlem
Citat:
Men upplys oss då din store fantasifulla tänkare.

Det finns tusen sätt att gömma pengar. Bolagskonstruktioner i utlandet, bulvaner, bara för att nämna ett par.
Citera
2018-08-01, 23:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Jag vet vilken fråga du ställt. Men jag är övertygad om att Clark lättare kunde återfå medborgarskapet, eftersom han är född i landet. Hans vandel spelade inte in, som vid ansökan om medborgarskap generellt.
Om du vet det, varför håller du då på och jönsar dig ?
Dessutom är du bara övertygad.

Jag är intresserad av hur det förhåller sig, inte hur du tror.

Hoppas att ansvarig tjänsteman hängs ut med namn.
Citera
2018-08-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Om du vet det, varför håller du då på och jönsar dig ?
Dessutom är du bara övertygad.

Jag är intresserad av hur det förhåller sig, inte hur du tror.

Hoppas att ansvarig tjänsteman hängs ut med namn.

Jönsandet står allt Herrn för! Sakfrågan om medborgarskap finns diskuterad i juridikforumet, som jag hänvisar till.
Citera
2018-08-02, 00:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Det finns tusen sätt att gömma pengar. Bolagskonstruktioner i utlandet, bulvaner, bara för att nämna ett par.

Så förslagen tror jag inte gamle Clark är. Han har väl knappt ägt ett bankkonto, bara rånat banker. Tror knappast kan vet hur man startar en dator ens. Hans internetkunskaper lär vara obefintliga eftersom han suttit inne nästan hela tiden webben har funnits.

Nej Clark är av den gamla skolan, för han är det kontanter som gäller. Och sådana gräver man ner för att användas när man kommer ut i hans värd, inga jävla skalbolag och konton på Kajmanöarna för hans del.

Jag ser framför mig hur 71-åriga Clark stapplar in på ett bankkontor med en påse med tusenlappar, vissa missfärgade i rött, andra mögliga halvruttna och fuktskadade efter ha legat under jord i ca 20 år. Sedlarna är utgångna och icke giltiga och där står han och försöker lösa in dom.
Citera
2018-08-02, 00:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Men upplys oss om skälet, då!
Detta som svar på en fråga är inget annat än jönsande.
Citera
2018-08-02, 01:48
Medlem
Citat:
Så förslagen tror jag inte gamle Clark är. Han har väl knappt ägt ett bankkonto, bara rånat banker. Tror knappast kan vet hur man startar en dator ens. Hans internetkunskaper lär vara obefintliga eftersom han suttit inne nästan hela tiden webben har funnits.

Nej Clark är av den gamla skolan, för han är det kontanter som gäller. Och sådana gräver man ner för att användas när man kommer ut i hans värd, inga jävla skalbolag och konton på Kajmanöarna för hans del.

Jag ser framför mig hur 71-åriga Clark stapplar in på ett bankkontor med en påse med tusenlappar, vissa missfärgade i rött, andra mögliga halvruttna och fuktskadade efter ha legat under jord i ca 20 år. Sedlarna är utgångna och icke giltiga och där står han och försöker lösa in dom.
Vilken sten kröp du fram under?

Sist Clark rånade banker var på 70-talet. Därefter har allt handlat om narkotikahandel. En sådan handel brukar i allra högsta grad innefatta konton på diverse paradisöar.

Otroligt osympatisk man det där. Synd att han beviljades tillbaka sitt svenska medborgarskap. Det satt fint när han fick livstids utvisning från Sverige.
Citera
2018-08-02, 08:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Slarken har inte den kunskapen och än mindre den intellektuella förmågan att göra detta. Klart han kan skaffa en medel- eller storfräsare att fixa detta åt honom, varpå han omedelbart blir blåst. Han är bara en simpel småbuse med storhetsvansinne.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2018-08-02 kl. 08:56.
Citera
2018-08-02, 08:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Vilken sten kröp du fram under?

Sist Clark rånade banker var på 70-talet. Därefter har allt handlat om narkotikahandel. En sådan handel brukar i allra högsta grad innefatta konton på diverse paradisöar.

Otroligt osympatisk man det där. Synd att han beviljades tillbaka sitt svenska medborgarskap. Det satt fint när han fick livstids utvisning från Sverige.

Visst har du rätt. Men det är inte Slarken som håller i den ekonomiska biten, det är ju han som åker fast hela tiden. De med kontona sitter med sina polare en brud på ena knät och dricka på det andra, och recenserar tuttar och paraplydrinkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in