• 1
  • 2
2018-07-04, 10:01
Medlem
Aston-Martins avatar
Lite kort om bolaget:

H&D Wireless är ett av Sveriges snabbast växande IoT-bolag, dom har riktat in sig särskilt på att erövra Smart Factory och den industriella IoT-marknaden.
Bolaget är placerat i Stockholm, det grundades år 2009 och är en av de mest prisbelönta Tech-startup.

Vad tror ni? GW har pratat väldigt varmt om detta bolag och jag själv anser att bolaget befinner sig i rätt tid. Kan detta bli en potentiell 1000%? Pär har en bra trackrecord med 2 tidigare startups som lett till uppköp.
2018-08-02, 12:47
Medlem
Upp 30% igår utan info. Skvalpar lite runt 6kr idag. Ser dock inte riktigt vad som ska få den att sticka.Vad har vi för triggers?
2018-08-07, 21:47
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmarprosten
Upp 30% igår utan info. Skvalpar lite runt 6kr idag. Ser dock inte riktigt vad som ska få den att sticka.Vad har vi för triggers?

Tydligen är det ”rykten” som florerat på diverse forum men vad det handlade om vet jag ej.
2018-08-10, 16:24
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Detta företag gör mig nervös. Upp och ner som en jojo, mitt i semestern också. Frågan är om Man vågor putta in lite till för att sänka sitt GAV.

Magkännslan säger (n)ja. Kursen säger wtf.

Av nyfikenhet, vaf är det för rykten och var kan man läsa dom (tillsamans med skopor av salt)?
2019-02-01, 17:10
Medlem
Aston-Martins avatar
KURSRUSNING IDAG

Citat:
H&D WIRELESS
KOMMENTERAR DAGENS KURSRÖRELSE, HAR MÖTT ALIBABA (Direkt)
2019-02-01 16:49
STOCKHOLM (Direkt) First North-listade H&D Wireless, som tillhandahåller Internet-of-Things-lösningar för tillverknings- och distributionsflöden, kommenterar i ett pressmeddelande fredagens kursrörelse i aktien genom att uppge ett antal detaljer kring tidigare publicerade pressmeddelanden och en resa till Kina som bolaget genomförde tillsammans med andra företag under hösten 2018 genom Business Swedens försorg.

H&D Wireless uppger att bolagets vd efter resan ombads att besöka landet på nytt för ett antal möten med specifika företag som uttryckte intresse för att få ytterligare information.

"Ett av företagen var Alibaba Group", skriver H&D Wireless. Det framgår inte huruvida mötet har lett till något.

Vidare hänvisar H&D Wireless till pressmeddelandet från den 31 maj 2018 när bolaget meddelade att man hade vunnit en "strategisk pilotorder hos en stor fordonstillverkare" utan att nämna kunden vid namn.

"Kunden har bland många driftställen verksamhet i Göteborg. Det är därför naturligt att kundmöten äger rum i Göteborg", skriver H&D Wireless nu.

Angående pressmeddelandet från den 2 oktober 2018, när H&D Wirelss meddelade att Scania beställer en ny installation av bolagets GEPS for Industry-system till sitt Smart Factory Lab, meddelas att H&D Wireless och Scania visar Smart Factory Lab för andra företag - både initierat av Scania och av H&D Wireless.

"Detta är bolag som har uttryck intresse för de lösningar som Smart Factory innefattar däribland H&D Wireless GEPS for Industry", heter det i fredagens pressmeddelande.

Graf: aktiens rörelse senaste tio dagarna. Hittills på fredagen är uppgången drygt 20 procent.
2019-02-04, 09:49
Medlem
Trevligt.kontos avatar
55% upp i år redan.
Det fortsätter uppåt. Låt oss hoppas att ordrar rullar in och uppgången blir stabilare. Kul när det får upp 10-15% om dagen, men det gör mig väldigt nervös. Nu senast pga mer eller mindre ett rykte (alibaba).

Verkar som fler får upp ögonen för denna aktie.
2019-02-04, 17:36
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Hmmm. Även Netmore ab är nytt bolag på samma lista så konkurrens finns. Netmore köpte upp en del andra men är ganska sega. Iot är Netmores grej fast för mellan och små företag. Men H&D är ju nya så kommer nog ta tid innan de kommer igång skulle jag tro. 5g är det många av dem hoppas på ska leda till global succé men i får väl se. Spännande , jag ska nog köpa in mig lite för att följa. Start up... lite varning där. Finns många som spänner sin båge nu och många som redan sett linan brista.
2019-04-15, 09:29
Medlem
Swe1227s avatar
Nästan 50% upp i morse? Hoppas på lite mer uppgång imorgon, sen säljer jag.
Senast redigerad av Swe1227 2019-04-15 kl. 09:32.
2019-04-15, 12:16
Medlem
Hirvis avatar
Handelsstopp nu. Skumt bolag.
2019-04-15, 16:33
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Har ca en 5a i gav men mina aktier ligger långt ner i byrålådan. Är långsiktig och hoppas att H&D blir något riktigt stort och en grundsten i automatiseringen av industrin.

Men ett oroväckande långt handelstopp?
2019-04-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Varför sälja?
2019-04-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Handelsstopp nu. Skumt bolag.
Varför är det ett skumt bolag?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto