2018-11-20, 12:22
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Pappan sjukpensionär sen 20 år, stressrelaterat/jobbat för mycket och mamman undersköterska säger han i P7an.

Dom har en kåk värderad till drygt 3 mille, märkligt med dom ekonomiska förutsättningarna. Muppar hela familjen.
Citera
2018-11-20, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Dom har en kåk värderad till drygt 3 mille, märkligt med dom ekonomiska förutsättningarna. Muppar hela familjen.
Öhh.. innan FUP var det annat ljud i pipan och att kalla dem "muppar" är knappast kreativ dialog..
Hus och pengar kan vara arv och resten går väl runt likt för annat folk.
Senast redigerad av develi 2018-11-20 kl. 12:44.
Citera
2018-11-21, 00:04
Medlem
Citat:
Som psykoterapeut är hon legitimerad.
Ja, hon borde ha lotsat i väg honom till nån annan via det hon skriver att han bär på. Hon är som en blind höna när man läser hennes åtgärder. Det händer ingenting på drygt 1.5 år snarare en massa återvändsgränder när det gäller andra vägar. Hon ägnar sig åt att han ska göra högre studier, vilket verkar vara lika mycket ångestladdat för honom som fixering och en dröm.
Hon vet att han leker i skogen, jämför honom som en 13-åring - hur i hela friden ska han klara det?
Sen är det som sagt fritidsysselsättning och det är väl knappast vad han behöver.

Om Falun:
"att Johan egentligen skulle behöva ha täta kontakter med någon att prata med och det bästa kunde vara om Johan kunde träffa någon i Falun då han vid denna tidpunkt då bodde, men att detta f.n inte var möjligt."

Om Fagersta:
"om det funnits nån i Fagersta som arbetade som Monica så hade de kunnat gå upp till den här personen så att den på plats hade kunnat jobba med Johan, men nu fanns inte det alternativet."

Hon var själv inte värst tillgänglig:
"Under våren 2018 hade Monica lite problem i sitt liv och arbetade inte så mycket."

Om AF:
Hon påstår att hon hade fått råd "att inte försöka få in någon på AF då det var ganska rörigt i deras organisation" i nov.
"det var olämpligt just nu att få in Johan via nån aktivitet på AF då det där fanns personer som hade en missbruksproblematik"

Här har du länk som diva59 lagt in:
http://www.webinfo.nu/foretag/monica-westman-psykoterapeut-utbildning-ab-9258729

Okej hade missat att hon var psykoterapeut!
Med facit i hand håller jag med och jag tycker också han som sagt borde haft kontakt med psykiatrin och bott på något slags boende. Men samtidigt tänker jag att hon inte upplevde honom som farlig och kanske någon hon skulle klara av att hantera och hjälpa. Men jag vet inte alls, är bara tankar jag har!

Tänker också att tänk om det är så att hon hjälpt flera hundra människor, och var det den här gången som råkade gå helt åt helvete. Ska hon verkligen sluta då? Jag vet inte, men det är väl en annan diskussion! Tack för dina tankar och inlägg, det tar jag till mig och funderar vidare!
Citera
2018-11-21, 01:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasisterarligister
Okej hade missat att hon var psykoterapeut!
Med facit i hand håller jag med och jag tycker också han som sagt borde haft kontakt med psykiatrin och bott på något slags boende. Men samtidigt tänker jag att hon inte upplevde honom som farlig och kanske någon hon skulle klara av att hantera och hjälpa. Men jag vet inte alls, är bara tankar jag har!

Tänker också att tänk om det är så att hon hjälpt flera hundra människor, och var det den här gången som råkade gå helt åt helvete. Ska hon verkligen sluta då? Jag vet inte, men det är väl en annan diskussion! Tack för dina tankar och inlägg, det tar jag till mig och funderar vidare!

Jag har en känsla av att JF hade vägrat kontakt med psykiatrin. Min uppfattning är att JF började hos Monica på sin brors begäran efter att han själv fått hjälp av henne under två års tid.
Citera
2018-11-21, 06:26
Medlem
God morgon
Kan man få en sammanfattning av något slag?
Jag sökte på FUP, men drt kom bara upp 3 inlägg.
Ha en bra dag
Mvh
Citera
2018-11-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har en känsla av att JF hade vägrat kontakt med psykiatrin. Min uppfattning är att JF började hos Monica på sin brors begäran efter att han själv fått hjälp av henne under två års tid.

Har läst i tråden att psykoterapeuten föreslog MGM att i stället vända sig till en psykiatriker - han vägrade.
Citera
2018-11-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Ja, jag har också för mig att han ville inte ha med psykiatrin.

Han borde ha haft kontakt med BUP redan år 2000 eller tidigare. Då hade nog Nella levt idag o han hade troligtvis mått bättre eller hade han kanske bott på nåt stödboende .

Varför kan inte föräldrar hjälpa sina barn, som mår dåligt.

Ärligt talat så ser man tidigt vart det går med sina barn eller andras ungar
Citera
2018-11-21, 09:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Som psykoterapeut är hon legitimerad.
Ja, hon borde ha lotsat i väg honom till nån annan via det hon skriver att han bär på. Hon är som en blind höna när man läser hennes åtgärder. Det händer ingenting på drygt 1.5 år snarare en massa återvändsgränder när det gäller andra vägar. Hon ägnar sig åt att han ska göra högre studier, vilket verkar vara lika mycket ångestladdat för honom som fixering och en dröm.
Hon vet att han leker i skogen, jämför honom som en 13-åring - hur i hela friden ska han klara det?
Sen är det som sagt fritidsysselsättning och det är väl knappast vad han behöver.

Om Falun:
"att Johan egentligen skulle behöva ha täta kontakter med någon att prata med och det bästa kunde vara om Johan kunde träffa någon i Falun då han vid denna tidpunkt då bodde, men att detta f.n inte var möjligt."

Om Fagersta:
"om det funnits nån i Fagersta som arbetade som Monica så hade de kunnat gå upp till den här personen så att den på plats hade kunnat jobba med Johan, men nu fanns inte det alternativet."

Hon var själv inte värst tillgänglig:
"Under våren 2018 hade Monica lite problem i sitt liv och arbetade inte så mycket."

Om AF:
Hon påstår att hon hade fått råd "att inte försöka få in någon på AF då det var ganska rörigt i deras organisation" i nov.
"det var olämpligt just nu att få in Johan via nån aktivitet på AF då det där fanns personer som hade en missbruksproblematik"

Här har du länk som diva59 lagt in:
http://www.webinfo.nu/foretag/monica-westman-psykoterapeut-utbildning-ab-9258729

Konstigt. Låter som hon grundar sin bedömning på klagomål från andra patienter? Att man skulle få in honom på något slags utvärdering hos AF där man under någon tid har honom i praktik, kanske någon kurs, för att se hans kapacitet, vad han har förmåga till. Det är väl inte så att han skulle umgås med missbrukare (som också kan finnas i programåtgärd via AF), det kan man ju tycka borde vara prio, istället för att chansa på att han skulle fixa högre studier som kanske slutar i ännu ett misslyckande?
Citera
2018-11-21, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har läst i tråden att psykoterapeuten föreslog MGM att i stället vända sig till en psykiatriker - han vägrade.
Nej. Det gjorde hon inte.
Citera
2018-11-21, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Konstigt. Låter som hon grundar sin bedömning på klagomål från andra patienter? Att man skulle få in honom på något slags utvärdering hos AF där man under någon tid har honom i praktik, kanske någon kurs, för att se hans kapacitet, vad han har förmåga till. Det är väl inte så att han skulle umgås med missbrukare (som också kan finnas i programåtgärd via AF), det kan man ju tycka borde vara prio, istället för att chansa på att han skulle fixa högre studier som kanske slutar i ännu ett misslyckande?
Ja, som om AF klumpar ihop alla i en hög, urdåliga argument...

Exakt vad jag menar angående fetat. Han misslyckas och blir besviken, tar nederlag dåligt. Han är överfixerad att ha en högre utbildning (Fame and fortune fokus..) vilket han säger föräldrarna försökte få honom att släppa, att han inte skulle jämföra sig med sina syskon (brodern forskare bl.a).

Det står och slår mellan bowling och universitetsstudier när han snarare tycks befinna sig i mitt emellan, behov av nån anpassad sysselsättning eller som då han hade samhällstjänst. Det tycks han ha trivts med.
Han borde landa i sig själv, att detta också duger gott och väl (ger inkomst, ger möten med folk, ger regelbundenhet).
Citera
2018-11-21, 12:29
Medlem
Citat:
Nej. Det gjorde hon inte.

Jag blir inte klok på den här terapeuten. Hon säger att hon träffade Johan första gången 170209 i Fagersta. Har hon haft egen praktik där, eller? Hittar inga sådana uppgifter på nätet iaf. Inte kan hon väl tagit Johan till FagerstaHälsan AB (som Secotools är anslutna till för företagshälsovård) om nu brodern haft henne som terapeut genom sitt jobb? Ser att hon har ett företagsengagemang i Söderbärke, där brodern bor. Nu ska väl tråden iofs inte handla om henne men kan inte låta bli att lägga in ytterligare ett uttalande av henne:

M*onicas teori för det som hänt var att det varit flera skadade människor som träffats och en social och psykiatrisk verksamhet som inte fungerar. M tillade att på en annan plats hade detta inte hänt.

Jag menar, vad har hon för koll på soc och psykiatrin i Fagersta? Hon säger att soc varit inblandade ang ungdomarna som han umgicks med. Är det något Johan sagt eller har hon gjort orosanmälan?
Citera
2018-11-21, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, jag har också för mig att han ville inte ha med psykiatrin.

Han borde ha haft kontakt med BUP redan år 2000 eller tidigare. Då hade nog Nella levt idag o han hade troligtvis mått bättre eller hade han kanske bott på nåt stödboende .

Varför kan inte föräldrar hjälpa sina barn, som mår dåligt.

Ärligt talat så ser man tidigt vart det går med sina barn eller andras ungar
Men herregud, dämpa dig i ditt skuldbeläggande. Det är minimal insyn i hans liv från föräldrarnas håll, de har inte fått komma till tals. Du vet verkligen ingenting vad som hänt i framtiden, han kan lika gärna ha mördat nån annan oavsett kontakt med BUP eller psyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in