2018-08-01, 14:50
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Gott att du trots mothugg och misstankar kommer tillbaka till tråden Återvändsgränd4.
Det vore nog gott för både dig och tråden om du kunde rentvås och därmed avfärdas från alla misstankar. Vem vet? Jag kanske kunde vara ditt alibi?
Du sa sist vi språkades, att du inte åkt bil o därmed minns jag fel.
Jag har aldrig sagt att du skulle ha åkt bil. Du och en till klev ur en bil. Ni kan ju bara först suttit i den?
Varför skulle jag placera dig utanför taxistationen denna lördagnatt, då du själv säger att du varit där? Vi säger ju båda två att du varit på taxistationen. Möjligen stämmer inte tiderna helt. Men det är ju inte konstigt, när det gått 25 år.
Jag blir ju en av de få som sett dig denna natt. Varför avfärdar du mitt vittnesmål?
Citera
2018-08-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Gott att du trots mothugg och misstankar kommer tillbaka till tråden Återvändsgränd4.
Det vore nog gott för både dig och tråden om du kunde rentvås och därmed avfärdas från alla misstankar. Vem vet? Jag kanske kunde vara ditt alibi?
Du sa sist vi språkades, att du inte åkt bil o därmed minns jag fel.
Jag har aldrig sagt att du skulle ha åkt bil. Du och en till klev ur en bil. Ni kan ju bara först suttit i den?
Varför skulle jag placera dig utanför taxistationen denna lördagnatt, då du själv säger att du varit där? Vi säger ju båda två att du varit på taxistationen. Möjligen stämmer inte tiderna helt. Men det är ju inte konstigt, när det gått 25 år.
Jag blir ju en av de få som sett dig denna natt. Varför avfärdar du mitt vittnesmål?

Hej Pepparkakan - kul att du hoppa in här. Tog du ut ditt förhör? Nyfiken. Kommer du ihåg vilken riktning bilen stod?
Citera
2018-08-01, 15:23
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Nej, sorry. Inte tagit ut förhöret. Livet har varit rörigt och jag har haft andra prioriteringar tyvärr. Är det i Mariestad jag skall gå o fråga om detta ?
Ja, bilen pekade in mot centrum.
Ingen tvivel om den minnesbilden. Första eller andra parkeringsrutan från korsningen där vid ....Länstyrelsen eller var det kommunhus då? Utanför Taxihuset.
Citera
2018-08-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Nej, sorry. Inte tagit ut förhöret. Livet har varit rörigt och jag har haft andra prioriteringar tyvärr. Är det i Mariestad jag skall gå o fråga om detta ?
Ja, bilen pekade in mot centrum.
Ingen tvivel om den minnesbilden. Första eller andra parkeringsrutan från korsningen där vid ....Länstyrelsen eller var det kommunhus då? Utanför Taxihuset.

Skulle tro Skövde numera - nån som vet? Tack för svar
Citera
2018-08-01, 15:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Skulle tro Skövde numera - nån som vet? Tack för svar

Högst sannolikt Skövde. Och ringer man till Mariestad och de inte har förhören där (i den mån det nu ens går att ringa direkt till en polisstation i Sverige 2018 ), blir man ombedd att kontakta just Skövde. Jag är säker på att hela utredningen finns i Skövde.
Citera
2018-08-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det är ju bra att du vet mer om den saken än jag själv.
Tja, jag är åtminstone rätt säker på att du bott i Mariestad i många år och har personkännedom och annat från tiden det begav sig - vilket får dig att tillhöra en minoritet här. Hade du haft intresse så hade du kunnat bidra med information som kanske kunnat föra det här fallet framåt, men tyvärr finns inga tecken på sådana ambitioner.
Din enda agenda här är att försvara dig själv. Ok, gott så, men tycker det berättar en del om dig som person.
Citera
2018-08-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Scrolla ner till 19 okt 2013...

Låst eller blåst.....
Når inga festbilder som beskrives enbart profilbilder....
Citera
2018-08-01, 17:35
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Låst eller blåst.....
Når inga festbilder som beskrives enbart profilbilder....

Hej.

Om du tittar på fliken foton, inte album så får du upp dom bilderna.

//lugnås
Citera
2018-08-01, 17:45
Medlem
Xeitums avatar
Trillade över det här inlägget av Lalajlaj angående broobservationen. Här påstås att Helena har med säkerhet observerats......

"Tänkte återkomma till den här iakttagelsen som skedde vid Marieholmsbron.

2007 säger utredningsledaren detta,

Citat:
- Vi har vittnesuppgifter om att Helena med säkerhet setts på Marieholmsbron
, säger Pelle Jenvén på länskriminalen till TV4.

Helena Andersson ska ha setts på bron tillsammans med ytterligare en person, en man som polisen gärna vill ha kontakt med.

Polisen misstänker att det är den mannen som har tagit livet av Helena Andersson. Man tror att
han är från Mariestad.

Vittnet hade sett Helena och kunde beskriva hennes kläder hon hade på sig denna kväll, med exakthet.

Citat:
På Marieholmsbron såg ett vittne en kvinna och en man promenera på Marieforsleden i riktning västerut. Kvinnan hade ljusa, luftiga byxor med mönster i pastellfärger och en svart kofta. Detta var också vägen mot Helenas hem.

Enligt uppgifter skulle mannen som gick med Helena vara helt klädd i vitt, från topp till tå.

Förstår inte varför denna uppgift inte är mer uppmärksammad?

Dessutom, det finns väl ingen i Mariestad som inte känner till denna uppgift. Om det varit några andra personer så är det märkligt att de inte hört av sig."
Citera
2018-08-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Trillade över det här inlägget av Lalajlaj angående broobservationen. Här påstås att Helena har med säkerhet observerats......

"Tänkte återkomma till den här iakttagelsen som skedde vid Marieholmsbron.

2007 säger utredningsledaren detta,

Citat:
- Vi har vittnesuppgifter om att Helena med säkerhet setts på Marieholmsbron
, säger Pelle Jenvén på länskriminalen till TV4.

Helena Andersson ska ha setts på bron tillsammans med ytterligare en person, en man som polisen gärna vill ha kontakt med.

Polisen misstänker att det är den mannen som har tagit livet av Helena Andersson. Man tror att
han är från Mariestad.

Vittnet hade sett Helena och kunde beskriva hennes kläder hon hade på sig denna kväll, med exakthet.

Citat:
På Marieholmsbron såg ett vittne en kvinna och en man promenera på Marieforsleden i riktning västerut. Kvinnan hade ljusa, luftiga byxor med mönster i pastellfärger och en svart kofta. Detta var också vägen mot Helenas hem.

Enligt uppgifter skulle mannen som gick med Helena vara helt klädd i vitt, från topp till tå.

Förstår inte varför denna uppgift inte är mer uppmärksammad?

Dessutom, det finns väl ingen i Mariestad som inte känner till denna uppgift. Om det varit några andra personer så är det märkligt att de inte hört av sig."
Det där med att Jenvén har uttryckt sig lite olika tragglade vi igenom förra sommaren. Tror det var i Veckans Brott Jenvén sa det du citerade. Orkar inte kolla igenom de där programmen igen just nu, och det spelar mindre roll var han har sagt det, bara att han har uttryckt sig olika.
Första uttalandet var väl i Efterlyst-programmet ett antal år tidigare.
Citera
2018-08-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ärligt talat. Vad skulle massa gissningar tillföra utredningen. Sedan om du vill egenhändigt vränga det till att ”skydda” förövaren, så är det endast en åsikt hos dig.

Stämmer det att polisen inte frågat om Alibit denna natt? Har du alibi över huvudtaget? Den frågan är väl lätt att svara på? Känner du BW vid den här tiden? KM?
Citera
2018-08-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
"Helena Andersson ska ha setts på bron tillsammans med ytterligare en person, en man som polisen gärna vill ha kontakt med.

han är från Mariestad."
Så.. Inledningsvis hade de inte identitet på mmpg?! Således var snacket om att det gick ett upp ett ljus och kom kalla kårar när de återfann tipset bara skitsnack... det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in