2018-08-01, 17:17
Medlem
Det står i en PLUSartikel i Fagersta Posten att misstänkte gärningsmannen flyttade från Falun till Fagersta efter gymnasiet. Står även att han är åtalad för 3 fall av olaga hot 2009 där han skrivit hotbrev till en tjej som avvisat honom efter han visat intresse. Så är nog samma gärningsman som tidigare diskuterats i tråden.
Citera
2018-08-01, 17:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvetaaa
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/28-aring-erkanner-mordet-i-fagersta

Det ska finnas ett tydligt motiv. Men om jag inte minns fel så kände GM & BO inte varandra... och att det sagts att det var slumpmässigt urval av offret.

Vad kan motivet vara då? Det låter ju helt otroligt hela denna historien och oerhört tragiskt. En person som kämpar och jobbar med sig själv och kanske börjar se ljuset i tunneln och då händer detta.... fy fasiken.

Motivet kan ju vara att han hälsat på henne och velat prata men blivit avvisad. Kanske t.o.m
på ett elakt sätt. Då blev han arg efter ytterligare en människa inte vill ha med honom att göra. All hans undertryckta ilska mot tidigare människor som behandlat honom illa väller upp på ytan och han tar ut sin hämnd mot dem på den stackars oskyldiga kvinnan framför honom?

Tillägg: Avvisandet kan ha varit extra förödmjukande och jobbigt denna gång för MGM eftersom det skedde framför hans yngre kompis? Han visste att kompisen skulle sprida detta vidare till de andra fotbollsgrabbarna.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-01 kl. 17:29. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-01, 17:35
Medlem
Browndawgs avatar
Han har tydligen tidigare hotat tjejer när han blivit avvisad, enligt tidigare inlägg. Så motivet polisen säger sig ha måste väl vara att han blivit avvisad av brottsoffret...
Citera
2018-08-01, 17:36
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Motivet kan ju vara att han hälsat på henne och velat prata men blivit avvisad. Kanske t.o.m
på ett elakt sätt. Då blev han arg efter ytterligare en människa inte vill ha med honom att göra. All hans undertryckta ilska mot tidigare människor som behandlat honom illa väller upp på ytan och han tar ut sin hämnd mot dem på den stackars oskyldiga kvinnan framför honom?

Tillägg: Avvisandet kan ha varit extra förödmjukande och jobbigt denna gång för MGM eftersom det skedde framför hans yngre kompis? Han visste att kompisen skulle sprida detta vidare till de andra fotbollsgrabbarna.
Där tror jag du slog huvudet på spiken!

Det egentligen enda motivet som passar in med omständigheterna och den typen av person vi verkar ha att göra med är väl att han på något sätt försökt närma sig henne men blivit avvisad och inte kunnat hantera det. Det är den enda rimliga anledningen jag kan se under förutsättningen att MGM och BO inte är sedan tidigare bekanta för varandra.
Citera
2018-08-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Gick i samma klass som GM och han var extremt mobbad. Speciellt i högstadiet. Han var konstig som fan, men trodde inte han skulle göra nåt sånt här!
Och på vilket sätt var han konstig ?
Citera
2018-08-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
MGM är undersöterska, spelar fotboll med sig själv och skryter med ngn sorts cheva-pickup. Ska vi stryka satanism?

Chevan är dessutom uppenbarligen en bild han snott från nätet (tex https://plus.google.com/+REGGIESTRUCK1/posts/NUnvArr7dfS ) men antyder att den är hans, svårt att skilja verklighet och fantasi?
Citera
2018-08-01, 19:04
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
Chevan är dessutom uppenbarligen en bild han snott från nätet (tex https://plus.google.com/+REGGIESTRUCK1/posts/NUnvArr7dfS ) men antyder att den är hans, svårt att skilja verklighet och fantasi?

Det är vanligt bland vissa pojkar/män att lägga upp bilder på random bilar, oftast amerikanska, för att visa upp någon slags våt dröm. Men oftast pojkar i tonåren. Har inte så mycket att gå på, men denna killen verkar vara kvar på den nivån.
Citera
2018-08-01, 19:04
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Där tror jag du slog huvudet på spiken!

Det egentligen enda motivet som passar in med omständigheterna och den typen av person vi verkar ha att göra med är väl att han på något sätt försökt närma sig henne men blivit avvisad och inte kunnat hantera det. Det är den enda rimliga anledningen jag kan se under förutsättningen att MGM och BO inte är sedan tidigare bekanta för varandra.

Tror på den teorin också. Ett hopp, en avvisning och fördämning av vrede brast. Han vill ju inte att advokaten ska berätta om motivet, han skäms nog. Om han varit udda i skolan som någon skrev, så tippar jag på sluten vård. Alltså förstå mig rätt nu, men jag anser att detta är 2 offer, fast han gjorde så fel =(
Citera
2018-08-01, 19:14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Tror på den teorin också. Ett hopp, en avvisning och fördämning av vrede brast. Han vill ju inte att advokaten ska berätta om motivet, han skäms nog. Om han varit udda i skolan som någon skrev, så tippar jag på sluten vård. Alltså förstå mig rätt nu, men jag anser att detta är 2 offer, fast han gjorde så fel =(

Vänta lite. Han skar halsen av en tjej för att hon inte ville prata med honom. Och HAN är ett offer?

Rättspsykiatrisk vård får man inte för att man varit "udda i skolan", utan möjligen för att man inte varit vid sina sinnens fulla bruk när man begått handlingen. Blir helt paff över mycket sympatier det verkar finnas för den här snubben REDAN.
Citera
2018-08-01, 19:28
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Vänta lite. Han skar halsen av en tjej för att hon inte ville prata med honom. Och HAN är ett offer?

Rättspsykiatrisk vård får man inte för att man varit "udda i skolan", utan möjligen för att man inte varit vid sina sinnens fulla bruk när man begått handlingen. Blir helt paff över mycket sympatier det verkar finnas för den här snubben REDAN.

Det är modersinstinkten! Det är väl bättre att vi damer månar om en dalmas än en hazar?

Jag medger att jag hade fel i sakfrågan. Men det antyds ju att det fanns någon sorts relation mellan MGM och BO i alla fall. Droger eller tjänster eller en kombo? Vi får väl se när FUPen kommer.
Citera
2018-08-01, 19:32
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull

Japp! Plattorna på gång- och cykelvägen är typiska för villaområden i USA. De finns nära på i varenda villakvarter och de syns i många amerikanska filmer.
Citera
2018-08-01, 19:41
Medlem
Morduzas avatar
Citat:

Jag kanske har en jävla erfarenhet av sådana saker då jag själv blivit utsatt, hade jag INTE hunnit undan, vore jag huggen idag, men jag hade bara TUR!! Det var min son. Som far är det inte lätt att hata, det är efter 10 år en väldans lärdom om människor!! Jag är inte arg på mitt barn, men jag är jävligt rädd för han, han har en allvarlig psykossjukdom. Så men sörjer en levande människa även i såna fall. Kanske därför jag tänker att det ÄR fruktansvärt detta brott och det ÄR fruktansvärt att må psykiskt dåligt. Ber väl om ursäkt för jag är mänsklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in