2018-08-01, 15:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hmm, jo. Insinuerar du att jag menade ngt annat, säg det i så fall i klartext.

Va? Nej jag insinuerar absolut inget annat. Ber om ursäkt om det uppfattades så.
Jag bara fortsatte resonemanget utifrån det du skrev. Att svaren ifrån NFC kan ge i princip ”allt eller inget”.
Citera
2018-08-01, 15:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja visst hoppas man på att de jobbar brett. Kan sen inte hålla med om att det direkt verkar som att det finns en pusselbit som kan förändra allt. Att de har skickat 'jättemycket' material till NFC har ju framgått men vadi detta består av etc vet vi ju intet om.

Har du förresten fått tid att kolla lite mer på Draifos länk ang visum till USA? Den som du citerade ang USA:s möjligheter att kolla om någon tidigare blivit arresterad. Jag menade att det handlade om ifall man blivit arresterad i USA, du menade överallt i världen om jag fattade rätt.
Du skrev då som svar på mitt påpekande:
"Vet inte vilken text du menar att jag skulle misstolkat men jag letade bara efter ett svar på den fråga som var uppe för diskussion och där min information verkade ifrågasättas av en del att USA inte skulle kunna hitta information om inresande på eget sätt. Det är det enda jag läst.
Det som jag citerat behandlar det ämnet bara."
Kanske kan du kolla länken igen?

Edit: förtydligande

Nej jag letade inte men det finns säkert en text där det står information om vad som sker när inresande begår brott i USA. Jag har ingen anledning att misstro dig och att du läst den texten på sidan. Det fanns ju mycket information på sidan om olika frågor.
Citera
2018-08-01, 15:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har påstått att SD kan överklaga domstolens beslut, det har du
tydligen inte fattat.
Stycket längst ner på sidan kan jag rekommendera.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Foek4Pfedb8% 2F8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png

Nja, jag tror knappast han kan överklaga Skäligen misstänkt, så länge förundersökningen pågår.
Citera
2018-08-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nja, jag tror knappast han kan överklaga Skäligen misstänkt, så länge förundersökningen pågår.

Jag bara läser vad det står i protokollet, inga tolkningsproblem
vad jag kan se.
Hur tolkar du texten?

Observera nu att det inte är min åsikt utan Örebros Tingsrätts.
Om det inte skulle gälla så undrar jag varför man skriver sista
datum för överklagan.
Citera
2018-08-01, 15:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
vad jag kan se.
Hur tolkar du texten?

datum för överklagan.

Åklagaren ska få rätt att överklaga då hon inte fick som hon vill. MGM ska få överklaga eventuella restriktioner. Tror jag.
Citera
2018-08-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej jag letade inte men det finns säkert en text där det står information om vad som sker när inresande begår brott i USA. Jag har ingen anledning att misstro dig och att du läst den texten på sidan. Det fanns ju mycket information på sidan om olika frågor.

Är du måhända från Texas: du slingrar dig likt en skadeskjuten rattle-snake.🤡

Jag menar ju precis den sida som kommer upp då man aktiverar Draifos länk; överst på den sidan står angivet (något nedkortat):

"Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?

It is not a pleasant topic to discuss, but if you ever find yourself involved with the authorities, you need to be aware of the potential impact it may have on your next visa application."

Alltså vad som gäller vid "next visa application" om man varit i trubbel med polisen i USA. Från precis denna sida (lite längre ner) hämtade du ditt citat som enligt ditt förmenande bevisar att USA har tillgång till världens alla misstanke- och belastningsregister.

Jag vet alltså inte vad som gäller, vilka möjligheter USA har att kolla upp inresande, men denna sida/länk anser jag inte bevisar din tes.
Citera
2018-08-01, 16:19
Medlem
Citat:
Åklagaren ska få rätt att överklaga då hon inte fick som hon vill. MGM ska få överklaga eventuella restriktioner. Tror jag.

Är det så du tyder texten på protokollet?

Varför inte bara läsa vad som står där, eller tror du
att Örebro Tingsrätt har fel i det som står där?
Citera
2018-08-01, 16:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
vad jag kan se.
Hur tolkar du texten?

datum för överklagan.

Jag tolkar det som en obligatorisk standardtext p g a att en Skäligen misstänkt kan inte överklaga rubriceringen så länge förundersökning pågår. Slut på svar från mig till din fråga.
Citera
2018-08-01, 16:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är du måhända från Texas: du slingrar dig likt en skadeskjuten rattle-snake.🤡

Jag menar ju precis den sida som kommer upp då man aktiverar Draifos länk; överst på den sidan står angivet (något nedkortat):

"Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?

It is not a pleasant topic to discuss, but if you ever find yourself involved with the authorities, you need to be aware of the potential impact it may have on your next visa application."

Alltså vad som gäller vid "next visa application" om man varit i trubbel med polisen i USA. Från precis denna sida (lite längre ner) hämtade du ditt citat som enligt ditt förmenande bevisar att USA har tillgång till världens alla misstanke- och belastningsregister.

Jag vet alltså inte vad som gäller, vilka möjligheter USA har att kolla upp inresande, men denna sida/länk anser jag inte bevisar din tes.

Mitt citat handlade inte om man varit i klammeri med rättvisan enbart i USA utan även annorstädes.
Ditt citat handlar kanske om bara brott begångna i USA.
Det är inte min tes att USA kan få information utan jag har källa med insyn. Men är inte intresserad av detaljer angående hur det funkar med visa, säkerhet, kontroller då jag själv kan resa in och ut ur USA hur jag vill.

Lägger ner den här diskussionen nu. Den som vill ha mer information kan ju kontakta US ambassad, flygplatsen SD var på, googla vidare o.s.v. Uppenbarligen tas inte min information som jag delgav tråden för en vecka sen om varför SD inte släpptes in som sanning och det lär inte ändra sig hur många gånger jag än förklarar.
Citera
2018-08-01, 16:44
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som en obligatorisk standardtext p g a att en Skäligen misstänkt kan inte överklaga rubriceringen så länge förundersökning pågår. Slut på svar från mig till din fråga.

Källa på det du påstår.
Citera
2018-08-01, 17:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja, jag tror knappast han kan överklaga Skäligen misstänkt
Många hakar upp sig på de här olika misstankegraderna, som hör till beslutsmotiveringen. Själva beslutet var att häktningen skulle hävas, och att SD skulle försättas på fri fot utan restriktioner. Det här var alltså ett beslut som var till SD:s fördel, och ett gynnande beslut kan inte överklagas (kan inte se varför han skulle ha velat överklaga det heller). Samtidigt gick beslutet emot åklagaren, som alltså hade kunnat överklaga (men det gjorde hon inte).
Citera
2018-08-01, 17:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du menar att man inte i förhör skulle fråga om tips? Vilka som kunde haft skäl att skada BO och varför?
Så är det i mitt hemland iaf och borde vara samma här annars fattar jag inte hur polisen får information som kan leda undersökningen framåt?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Gör dom? Det kallas väl brottsprovokation i så fall?

Nej, det är inte brottsprovokation. I alla fupar jag läst så ställer Förhörsledare den frågan till bekanta. Det vore snarare mycket anmärkningsvärt om förhör inte innehåller sådana frågor till anhöriga och bekanta. Sådana svar kan ge mycket, och ingår i polisens arbete med att kartlägga ett brottsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in