Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag hoppas att de fortfarande jobbar på brett och förutsättningslöst och tittar på fler alternativ under denna väntan på "pusselbiten". Med tanke på att den kan förändra allt, som det verkar.
Ja visst hoppas man på att de jobbar brett. Kan sen inte hålla med om att det direkt verkar som att det finns en pusselbit som kan förändra allt. Att de har skickat 'jättemycket' material till NFC har ju framgått men vadi detta består av etc vet vi ju intet om.
Har du förresten fått tid att kolla lite mer på Draifos länk ang visum till USA? Den som du citerade ang USA:s möjligheter att kolla om någon tidigare blivit arresterad. Jag menade att det handlade om ifall man blivit arresterad i USA, du menade överallt i världen om jag fattade rätt.
Du skrev då som svar på mitt påpekande:
"Vet inte vilken text du menar att jag skulle misstolkat men jag letade bara efter ett svar på den fråga som var uppe för diskussion och där min information verkade ifrågasättas av en del att USA inte skulle kunna hitta information om inresande på eget sätt. Det är det enda jag läst.
Det som jag citerat behandlar det ämnet bara."
Kanske kan du kolla länken igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
En fråga lyder
"Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?", och det hade han ju.
http://international.iupui.edu/visas/f1-students/arrest.html
Edit: förtydligande