2018-08-01, 15:25
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Kom du och säg samma sak när du råkat ut för ett grovt brott själv eller dina anhöriga. Sånt där går bra att säga när man inte råkat ut för det själv. Besserwisser.

Om någon av mina närmaste hade blivit utsatta för något liknande brott hade jag givetvis blivit lika bestört som alla andra blir i en sådan situation. Jag hade dock inte krävt att han inte skulle få skyddad identitet. Det hjälper ingen, och än mindre skulle jag gå med i någon lynchmobb.
Citera
2018-08-01, 15:32
Medlem
Browndawgs avatar
Känns som att det varit mycket mord kring Fagersta senaste åren. Eller är det bara en felaktig känsla jag fått? Iofs kanske blandar in Fagerström i det hela också pga namnet.

Nevermind.
Citera
2018-08-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Känns som att det varit mycket mord kring Fagersta senaste åren. Eller är det bara en felaktig känsla jag fått? Iofs kanske blandar in Fagerström i det hela också pga namnet.

Nevermind.

Jag flyttade dit för över tio år sedan, va lugnare då.
Mycket lediga lägenheter på tex hantverksvägen.
Men efter stora flyktingströmmen så blev det tom fullt där.
Nu skyller jag inte på enkom dem utan det har hänt mycket det senaste åren, blivit mer oroligt, och som någon nämnde lika lätt o få tag i droger som dumlekola😂😂
Så helt klart är att det blivit mer oroligt senaste åren.
Finns inga jobb o inga boenden heller, så det ena ger det andra om man säger så
Citera
2018-08-01, 15:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nämen. Tänk att träffa på dig här. Vad kul. då har vi samma magkänsla.

Trodde inte jag skulle säga detta men vill faktiskt läsa vad du har för teori (i detta fall) 😂
Citera
2018-08-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arosbo
Erkänner mord :
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/fagersta/misstankte-28-aringen-erkanner-mordet-i-fagersta
Så har han erkänt så var det väl han ensam.
Kunde inte trott att flickan råkat ut för bara "en angripare" - tänkte hon borde kunnat freda sig mot en,
-men det är tydligt att endast en person angrep henne.
Plus det där vittnet, kamraten som var med- men inte hade aktiv del i det hela.

Mycket märkligt att MGM valde att ta med kamrat/vittnet när han begick dådet..
Märkligt. Fruktansvärt för bådas anhöriga.
Citera
2018-08-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Var har jag skrivit att jag mobbat honom? Skrev bara att han var mobbad.
Det vanligaste är nog att det är mobbarna som fortsätter att begå övergrepp mot andra.
Mobbare bär på mycket aggressioner-inombords.
NU var det ett mobboffer som visade sin aggressiva sida, mot en helt för honom okänd person.
Citera
2018-08-01, 16:26
Medlem
Enligt AB:s artikel så är GM från Fagersta, JF var väl inflyttad ifrån Falun? Gör jag en höna av en fjäder, eller har vi fel GM?

Citat:
Den 28-åriga mannen, som kommer från Fagersta, har nu häktats av Västmanlands tingsrätt – på sannolika skäl misstänkt för mord.
Citera
2018-08-01, 16:27
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Så Jävla sjukt att något sådant här skulle hända just Nella... När man har en viss livsstil så riskerar man ju medvetet livet på daglig basis & hon har alltid klarat sig. Enda fram tills hon möter en idiot som hade högt ihjäl vem som helst... 😔

Det sjuka är att Nella säkert tycker det va bättre han högg henne än någon annan stackars oskyldig jävel. För hjärtat hade hon verkligen på rätt ställe. ❤️

Hoppas GM hamnar på vanlig anstalt ellef släpps ut från psyk "utan" skyddad identitet....

R. I. P Min vän & mina tankar går till din familj & framför allt till din dotter vars mamma hastigt har ryckt ifrån dig. 😥

Tänkte ochså på det, det är fan helt sjukt. Jag menar som missbrukare så lever man ett hårt och farligt liv, men hon överlever det, men möter random psykfall som är nyinflyttad till Fagersta, som går runt på nätterna och förmodligen letar offer. Det kunde ha blivit vem som helst, men så blev det Nella.

Kände inte tjejen men må hon vila i frid.
Citera
2018-08-01, 16:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det vanligaste är nog att det är mobbarna som fortsätter att begå övergrepp mot andra.
Mobbare bär på mycket aggressioner-inombords.
NU var det ett mobboffer som visade sin aggressiva sida, mot en helt för honom okänd person.

En del som blir mobbade blir psykfall eftersom de har mycket undertryckt ilska som till slut kan explodera i aggressivitet.
Det kanske fanns mycket ilska och bitterhet i MGM och något hände den natten som fick honom att se rött och gå lös på en helt oskyldig människa.
Citera
2018-08-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Jag flyttade dit för över tio år sedan, va lugnare då.
Mycket lediga lägenheter på tex hantverksvägen.
Men efter stora flyktingströmmen så blev det tom fullt där.
Nu skyller jag inte på enkom dem utan det har hänt mycket det senaste åren, blivit mer oroligt, och som någon nämnde lika lätt o få tag i droger som dumlekola😂😂
Så helt klart är att det blivit mer oroligt senaste åren.
Finns inga jobb o inga boenden heller, så det ena ger det andra om man säger så

Under tiden jag bodde där så skedde två mord som jag minns på rak arm; 2006 dödade Mikael Hagelin sin flickvän och rullade in henne i en matta. Han var tidigare dömd för mord på sin mamma. Han var nog inflyttad efter att ha suttit på Sundbo (som ligger i närheten) om jag inte minns fel.

2004 misshandlade Martin Jonsson (nu dömd även för mord på Lotta Rudholm) och en nazikompis en kille till döds.

Det är nog varken mer eller mindre oroligt i Fagersta nu för tiden. Oroligt är det snarare över hela världen, men det är kanske en annan diskussion.
Citera
2018-08-01, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fast varför skulle man behöva särskilda resurser om det nu bara är ett "pundarmord" under en bro?
Det tror jag inte alls på.
Dessutom är de vinddrivna stackare som sover på härbärgen sällan våldsamma. De gånger de är inblandade i våldsam död är det ngn "fest" hemma hos nån som urartar. Knarkskuld tror jag inte på. Är man så korkad som dealare att man ställer en som bor på härbärge på en dos/kagge så räknar man inte med att få betalt. Eftersom hon är kvinna hade hon dessutom lätt betalat av in natura som är det vanliga sättet. Men ingen dealare skulle göra upp affären på det sättet under en bro.
Men det är ju inte så långt till Örebro...
Det är ett spaningsmord och inte "pundarmord" - oavsett om Fu sen smalnar av och visar sig vara drogrelaterat mord.

En ung kvinna hittas brutalt mördad varav förövaren är okänd. Hon hittas utomhus där miljön inte ger nån sorts anknytning till vad som skett och det har nyss hänt, spår är färskvara.
Det finns inledningsvis inte värst mycket att gå på och oavsett om hon hade drogproblem så är det det är fokus på förövaren; att så snabbt som möjligt säkra spår och inleda eftersök.

Vid snabb insats krävs mer resurser än vanligt för att påbörja spaning och säkra spår.
Polis aktiverar "särskild händelse".
Citera
2018-08-01, 17:06
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/28-aring-erkanner-mordet-i-fagersta

Det ska finnas ett tydligt motiv. Men om jag inte minns fel så kände GM & BO inte varandra... och att det sagts att det var slumpmässigt urval av offret.

Vad kan motivet vara då? Det låter ju helt otroligt hela denna historien och oerhört tragiskt. En person som kämpar och jobbar med sig själv och kanske börjar se ljuset i tunneln och då händer detta.... fy fasiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in