2018-07-31, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Värva skadade oanvändbara återvändare är Wesströms absolut starkaste sida. Tyvärr också den sämsta.

Hans bästa och samtidigt svaga sida är att nicka och säga ja när Mörk säljer in någon oprövad afrikan (bangura, moro, kpozo, etc) eller Tobias Ackerman tycker vi ska värva en spelare från svenska seriesystemet. Men det får man ju inga ryggdunkar av på krogen så det är inget kul.

Sen har han ju faktiskt lyckats sälja Isak för 80 MSEK, eller ja, lyckats anlita någon klåpare som tog 30 MSEK för att sälja Isak för 80 MSEK när intresse redan var etablerat från BvB, Barcelona och Real.

Sen har han plockat in någon skön donna till kansliet som han råkade gänga med.
85 MSEK
Citera
2018-07-31, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen sportchef är felfri. Er värvning av Robin Jansson kan vara årets smartaste.
Jansson och Rashidi är två grymma värvningar.. Gillade Lundström tills han drog korsbandet.. Undra hur spelet hade sett ut om han ej skadade sig...
Citera
2018-07-31, 22:40
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ungefär som vi andra sa när ni värvade honom.

Lika bra ni river kontraktet.

Han kostar ju nada om jag förstår det hela rätt
Citera
2018-07-31, 22:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ingen sportchef är felfri. Er värvning av Robin Jansson kan vara årets smartaste.

Vi mötte honom i cupen och han presterade otroligt bra då, sedan tappade vi tre mittbackar (nyholm, nisse, ekstrand) och fönstret var på väg att stänga. Så nej, Robin Jansson är inte en Olsen-värvning (givet att jag inte saknar information om hur Olsen-värvningen gick till), utan en kombination av tur och situationer. Han hamnade antagligen på en "håll koll på dessa"-lista efter sin cupmatch mot oss och sedan uppstod situationen att vi snabbt måste ha en mittback.

Men han har absolut överträffat samtliga förväntningar.
Citera
2018-07-31, 22:43
Medlem
Smaka-migs avatar
AIK måste väl ha spenderat minst 30 miljoner av Isak pengarna vid det här laget? MINST

Max 1/3 av pengarna kvar. hehe
Citera
2018-07-31, 22:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vi mötte honom i cupen och han presterade otroligt bra då, sedan tappade vi tre mittbackar (nyholm, nisse, ekstrand) och fönstret var på väg att stänga. Så nej, Robin Jansson är inte en Olsen-värvning (givet att jag inte saknar information om hur Olsen-värvningen gick till), utan en kombination av tur och situationer. Han hamnade antagligen på en "håll koll på dessa"-lista efter sin cupmatch mot oss och sedan uppstod situationen att vi snabbt måste ha en mittback.

Men han har absolut överträffat samtliga förväntningar.

Men att man upptäcker en spelare i en slumpmässig cupmatch är väl egentligen inte konstigare än att MFF har koll på spelarna i sitt närområde.

Läste kortintervjun med Viktor Norling i senaste Offside. Om han gått till Malmö och blivit reserv bakom Dahlin kanske vi aldrig värvat Olsen. Då hade han varit division 1-målvakt idag kanske.
Citera
2018-07-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis som jag var inne på så KAN det bli så att Sargon kommer redan i sommar enligt vad han själv har sagt även om kontraktet är skriver från 1 januari. Är ju en bit kvar men ändå inte omöjligt. Grejen är ju dock att Degerfors varken är klara neråt eller har missat chansen på kval uppåt så dom lär inte vilja släppa honom lätt.

No Sargon, no party, var inte på bänken heller, så jag drack bärs och åkte vattenskoter istället. Har han hamnat i frysboxen eller.... Halmstad har en Japan som vräker in mål, efter dagens baljor delar han skytteligaledning med Sargon.

Citat:
Kosuke Kinoshita, född 3 oktober 1994, är en japansk fotbollsspelare som spelar för Halmstads BK i Superettan.

Kinoshitas moderklubb är Yokohama FC.[1] I januari 2013 värvades han av tyska Bundesliga-laget SC Freiburg.[2] På grund av stora skadebekymmer spelade han endast för klubbens reservlag.

[...]

Läser att vårt andra nyförvärv Alhassan Yusuf glänste idag också, skall bli intressant att se vad det blir av honom.
Citera
2018-07-31, 22:58
Medlem
edit
Senast redigerad av Rolandinho 2018-07-31 kl. 23:16.
Citera
2018-07-31, 23:00
Medlem
Citat:
Sen har han ju faktiskt lyckats sälja Isak för 80 MSEK, eller ja, lyckats anlita någon klåpare som tog 30 MSEK för att sälja Isak för 80 MSEK när intresse redan var etablerat från BvB, Barcelona och Real..
Detta hade jag missat. Vem åsyftas här?
Citera
2018-07-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Denna herre https://www.svenskafans.com/europa/234189.aspx
Senast redigerad av Rolandinho 2018-07-31 kl. 23:06.
Citera
2018-07-31, 23:10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
AIK måste väl ha spenderat minst 30 miljoner av Isak pengarna vid det här laget? MINST

Max 1/3 av pengarna kvar. hehe

Man kan inte sätta det i såna sammanhang då vi säljer för relativt stora summor varje år, vårat transfernetto brukar ligga kring +20MSEK och låg året för Isaks försäljning på +88MSEK (netto alltså ink alla köp). Vi har också bland allsvenskans lägsta personalkostnader som andel av intäkter.

Har vi bränt 30MSEK efter försäljningen av Isak så betyder det att vi bränt 10 MSEK av de miljonerna han gav ungefär.
Citera
2018-07-31, 23:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7keLw/ljusskygge-mannen-far-20-av-miljonerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in