2018-07-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men undersökande läkare kommer inte att vara det! Du låter stressad nu.

Det roligaste av allt är att jag vet att du nu har gjort bort dig rätt rejält nu, du gjorde en chansning.
Citera
2018-07-31, 23:47
Medlem
Citat:
Jag har inget intresse av att träffa dig (men du vill ju så klart se vem jag är). Det är viktigare att polisen tar dig till läkare för undersökning av din underläpp.

Det finns inga ärr, det finns inga spruckna läppar, så som det har beskrivits.
Citera
2018-07-31, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Varför denna misstro mot vittnena? De är ju inte ett utan flera.

Varför hetsa upp sej på att tråden misstror vittnen?
Spricker planen på att du klarar dej i 26år till?
Citera
2018-07-31, 23:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det roligaste av allt är att jag vet att du nu har gjort bort dig rätt rejält nu, du gjorde en chansning.

Eller så försöker du göra en chansning. Vad polisen väljer att göra kan du inte bestämma över. (Jag hade ju liksom inte förväntat mig ett erkännande här.)

Du vet, det är som GW Persson säger: Det är fifhty-fifhty. Antingen har du inget ärr på underläppen och då talade PK osanning. Har du däremot ett ärr på underläppen talade PK sanning och du är rökt. Jag är inte den som kastar mig på telefonen och ringer polisen utan jag hoppas att de läser detta och förstår vad de ska göra. Jag ger detta lite tid. Media bör också underrättas. Kom ihåg, att om du ertappas med ett ärr på underläppen sätter du även din före detta sambo i skiten.

Nu ska jag lägga mig.
Citera
2018-07-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson

Varför tolka en fråga med ”hets”?
Citera
2018-07-31, 23:59
Medlem
Citat:
Eller så försöker du göra en chansning. Vad polisen väljer att göra kan du inte bestämma över. (Jag hade ju liksom inte förväntat mig ett erkännande här.)

Du vet, det är som GW Persson säger: Det är fifhty-fifhty. Antingen har du inget ärr på underläppen och då talade PK osanning. Har du däremot ett ärr på underläppen talade PK sanning och du är rökt. Jag är inte den som kastar mig på telefonen och ringer polisen utan jag hoppas att de läser detta och förstår vad de ska göra. Jag ger detta lite tid. Media bör också underrättas. Kom ihåg, att om du ertappas med ett ärr på underläppen sätter du även din före detta sambo i skiten.

Nu ska jag lägga mig.

Om jag inte har det. Har jag även goda grunder till att hävda ditt förtal. Nu är du verkligen ute på hal is, ja det är nog bäst du lägger dig.
Citera
2018-07-31, 23:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Det blir ganska knepigt att se upp till detta. Ett gäng med klåpare som tror sig driva brottsutredningar, med inkompetens, långt vida ifrån närheten av rimligt förnuft.

Citat:
Vad anser du själv du bidragit med här över alla åren? Den här tråden går runt som ett ekorrhjul.

Haha, ja där kom det som på beställning ett par nya nedlåtande yttranden. Jag mfl försöker iaf att vara konstruktiva. Just nu försöker jag att få dig att framöver bidra positivt till tråden med den lokalkännedom du borde ha på geografi o persongalleri i M-stad kring tidigt 1990-tal.
Citera
2018-08-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson

Alltså nu får ni väl ge er lite. Tråden går totalt över styr. Ugglan styr hårt mot PU till synes utan något nytt och pudeln pekar ut BW som trolig GM på liknande grunder. Bra att spekulera åter igen men det som händer nu måste nog några er fundera över, ni som hakar på till synes utan sans. Polisen har ett spår som inte är hett här, gw har ett spår som vi vet ganska lite om. På pudeln och ugglan låter det som de spår de själva följer är till 90% sannolika. Något är fel precis som det var strax innan pudeln lämnade tråden med pompa och står sist, hen faktiskt förlöjligade hela tråden. Har ni glömt det allihopa? Det verkar så. Och nej, ni behöver inte anklaga mig för att styra bort från KM. Följ andra spår bäst ni vill men gör det med lite eftertanke och jobba gärna fram fakta runt personer som var med. Måste hålla med PU som det låter nu, tvärsäkra hobbydetektiver som kör stenhårt utan några som helst ”hedges”.
Citera
2018-08-01, 00:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Alltså nu får ni väl ge er lite. Tråden går totalt över styr. Ugglan styr hårt mot PU till synes utan något nytt och pudeln pekar ut BW som trolig GM på liknande grunder. Bra att spekulera åter igen men det som händer nu måste nog några er fundera över, ni som hakar på till synes utan sans. Polisen har ett spår som inte är hett här, gw har ett spår som vi vet ganska lite om. På pudeln och ugglan låter det som de spår de själva följer är till 90% sannolika. Något är fel precis som det var strax innan pudeln lämnade tråden med pompa och står sist, hen faktiskt förlöjligade hela tråden. Har ni glömt det allihopa? Det verkar så. Och nej, ni behöver inte anklaga mig för att styra bort från KM. Följ andra spår bäst ni vill men gör det med lite eftertanke och jobba gärna fram fakta runt personer som var med. Måste hålla med PU som det låter nu, tvärsäkra hobbydetektiver som kör stenhårt utan några som helst ”hedges”.

Ok, jag är vaken än. Allt började med att jag skrev att polisen bör ta in alla vittnen (PU:s och BW:s samt brovittnet) igen på nya förhör. Vips dök Atervandsgrand4 upp och tyckte att det var dumt. (Varför, kan man fråga sig.)

Det är PK som har hävdat att PU kom upp i lägenheten runt 05:30 på söndagsmorgonen, skitig och hysterisk – och med rivsår på kroppen, bland annat ett stort rivsår på underläppen som tog veckor att läka. (Plus allt annat som PK tog upp.) Jag föreslår alltså att polisen tar in PU på en läkarundersökning för att se om han har ett stort ärr på underläppen. Vad kan möjligen vara fel med det? Har PU inget ärr talade ju PK osanning. Har PU ett ärr talade PK sanning. Detta är verkligen vad jag kallar en "win-win"-situation. Jag påstår ingenting (!), utan jag har tankar om vad som bör göras polisiärt utifrån det som har framkommit i tråden. Frågor på det?
Citera
2018-08-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Haha, ja där kom det som på beställning ett par nya nedlåtande yttranden. Jag mfl försöker iaf att vara konstruktiva. Just nu försöker jag att få dig att framöver bidra positivt till tråden med den lokalkännedom du borde ha på geografi o persongalleri i M-stad kring tidigt 1990-tal.

Det är inte nedlåtande, det är fakta.
Citera
2018-08-01, 00:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Efter att jag föreslog en mer intensiv granskning av BW, bröderna Ohls*on, kjel*berg, Rubens*on m.fl. samt "brovittnets" vittnesmål så har det givetvis exploderat i tråden, precis som jag förutsåg.

Medveten fokusförflyttning? Känner att det inte ens är lönt att försöka få sagt något i denna tråd pga dessa krafter...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-01 kl. 00:21.
Citera
2018-08-01, 00:18
Medlem
Citat:
Varför tolka en fråga med ”hets”?

Du kommenterar inget på flera månader. Inte ens när det diskuteras om dej. Tillvägagångssätt,mm.
Sen när vittnena kommer på tal så börjar det bli intressant att ifrågasätta.
Brinner det i knutarna nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in