2018-07-31, 22:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tyvärr kan jag inte se några bilder........hur....?

Det är bara att gå in på BW på hans Facebook-sida, klicka på "Foton" och köra.
Citera
2018-07-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Är du kunnig inom detta, eller kanske har personlig erfarenhet?

Nej, ingen egen erfarenhet. Det finns mycket att läsa för den som är intresserad av den saken. För att nämna något närmare, så se Tomas Quick utredningen. Som jag menar för att knyta det till saken, menar jag att Herr Uggla inte kan likt Quick utredningen, framönska sig de svaren som stämmer överens med sin ”story”.
Citera
2018-07-31, 22:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Varför misstror du de vittnesmål som varit. Skall vittnen pressas till det rätta svaret som stämmer överens med din egna självuppfattning? Detta är ju förvisso inget nytt inom förhörsteknik och inom vittnespsykologin, att vittnen vittnar falskt, under hård press eller tortyr.
Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna.

Ser man på!

Givetvis ska vittnena inte förhöras med metoder á la Nordkorea eller Colombia, men väl sättas under lite mer press än vad jag tror har varit fallet tidigare. Jag tror att sannolikheten är stor att någon eller några kommer att ändra sig – särskilt efter 26 år, när de har insett vad deras (kanske) "sliriga"/felaktiga/falska vittnesmål faktiskt ledde till.

Tycker du att detta är en dålig idé och varför, i så fall? Känner du dig obekväm? Bara det faktum att du inte kunde avhålla dig från att svara på detta mitt förslag till polisen kan vara ett tecken på det. Det bästa du hade kunnat göra hade varit att just inte svara. Och tänk om jag har pratat med "vissa" personer?!

"Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna." Ok, men återigen: Varför då ens svara?

För övrigt: Du verkar verkligen läsa den här tråden "maniskt" som "mannen med pilotglasögon" sa. Nu säger jag inte att du skulle vara "mannen med pilotglasögon", men du är ständigt närvarande.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-31 kl. 22:18.
Citera
2018-07-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ser man på!

Givetvis ska vittnena inte förhöras med metoder á la Nordkorea eller Colombia, men väl sättas under lite mer press än vad jag tror har varit fallet tidigare. Jag tror att sannolikheten är stor att någon eller några kommer att ändra sig – särskilt efter 26 år, när de har insett vad deras (kanske) "sliriga"/felaktiga/falska vittnesmål faktiskt ledde till.

Tycker du att detta är en dålig idé och varför, i så fall? Känner du dig obekväm? Bara det faktum att du inte kunde avhålla dig från att svara på detta mitt förslag till polisen kan vara ett tecken på det. Det bästa du hade kunnat göra hade varit att just inte svara. Och tänk om jag har pratat med "vissa" personer?!

"Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna." Ok, men återigen: Varför då ens svara?

Du insinuerar massa påståenden som att vittnesmål är falska, just för att det skall passa dig. Jag om något skulle vara mer än glad över om fallet löste sig på rätt sätt. Det är så påtagligt att du verkligen inte vill att saker och ting inte skall stämma. Kanske för att du då hamnar i en väldigt dålig dager. Du upprepar massa påstående precis som det skulle vara sanningar, men saknar helt sin grund.
Citera
2018-07-31, 22:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du insinuerar massa påståenden som att vittnesmål är falska, just för att det skall passa dig. Jag om något skulle vara mer än glad över om fallet löste sig på rätt sätt. Det är så påtagligt att du verkligen inte vill att saker och ting inte skall stämma. Kanske för att du då hamnar i en väldigt dålig dager. Du upprepar massa påstående precis som det skulle vara sanningar, men saknar helt sin grund.

Min fetning: Ja, och anledningen är att du väckte min – och andras – misstro mot dessa vittnen genom ditt agerande i tråden under bataljen med PK. Din minneslucka efter 02:00 gör ju inte saken bättre. Fortfarande ständig koll på tråden?
Citera
2018-07-31, 22:48
Medlem
[quote=Atervandsgrand4|64797700]Du insinuerar massa påståenden som att vittnesmål är falska, just för att det skall passa dig. Jag om något skulle vara mer än glad över om fallet löste sig på rätt sätt. Det är så påtagligt att du verkligen inte vill att saker och ting inte skall stämma. Kanske för att du då hamnar i en väldigt dålig dager. Du upprepar massa påstående precis som det skulle vara sanningar, men saknar helt sin grund.[/QUOTE

Det är hur lätt somhelst att rentvå sig - Varför behöver någon ett Alibi denna natt?
Citera
2018-07-31, 22:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Har du själv någon teori om vad som kan ha hänt Helena? Och i så fall vad?
Citera
2018-07-31, 22:52
Medlem
Citat:
Min fetning: Ja, och anledningen är att du väckte min – och andras – misstro mot dessa vittnen genom ditt agerande i tråden under bataljen med PK. Din minneslucka efter 02:00 gör ju inte saken bättre. Fortfarande ständig koll på tråden?

Varför denna misstro mot vittnena? De är ju inte ett utan flera.
Citera
2018-07-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Har du själv någon teori om vad som kan ha hänt Helena? Och i så fall vad?
Nej, det har jag inte.
Citera
2018-07-31, 23:00
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Nej, det har jag inte.

Okej!
Citera
2018-07-31, 23:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Varför denna misstro mot vittnena? De är ju inte ett utan flera.

Och så tycker jag att polisen ska hålla nya förhör med din dåvarande sambo – hon som såg din sönderrivna underläpp i veckor.
Förresten: Vore det inte bra om du genomgick en läkarundersökning, under vilken man letar efter ett ärr på underläppen? Har du inget ärr där är ju saken (kanske) klar. Har du däremot ett är där, ja, då ... Och vem vet: Kanske syns ett eventuellt ärr bara man står och pratar med dig? Det här borde man ju tipsa polisen om: Att kolla din underläpp. Finns där ett ärr, talar PK högst sannolikt sanning.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-31 kl. 23:04.
Citera
2018-07-31, 23:07
Medlem
Citat:
Och så tycker jag att polisen ska hålla nya förhör med din dåvarande sambo – hon som såg din sönderrivna underläpp i veckor.
Förresten: Vore det inte bra om du genomgick en läkarundersökning, under vilken man letar efter ett ärr på underläppen? Har du inget ärr där är ju saken (kanske) klar. Har du däremot ett är där, ja, då ... Och vem vet: Kanske syns ett eventuellt ärr bara man står och pratar med dig?

Haha, menar du verkligen allvar? Idiotiska saker har jag läst innan av dig, men detta tar nog priset. Du kanske vill träffa mig så kan du titta efter själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in