Citat:
Ursprungligen postat av
Atervandsgrand4
Varför misstror du de vittnesmål som varit. Skall vittnen pressas till det rätta svaret som stämmer överens med din egna självuppfattning? Detta är ju förvisso inget nytt inom förhörsteknik och inom vittnespsykologin, att vittnen vittnar falskt, under hård press eller tortyr.
Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna.
Ser man på!
Givetvis ska vittnena inte förhöras med metoder á la Nordkorea eller Colombia, men väl sättas under lite mer press än vad jag tror har varit fallet tidigare. Jag tror att sannolikheten är stor att någon eller några kommer att ändra sig – särskilt efter 26 år, när de har insett vad deras (kanske) "sliriga"/felaktiga/falska vittnesmål faktiskt ledde till.
Tycker du att detta är en dålig idé och varför, i så fall? Känner du dig obekväm? Bara det faktum att du inte kunde avhålla dig från att svara på detta mitt förslag till polisen kan vara ett tecken på det. Det bästa du hade kunnat göra hade varit att just inte svara. Och tänk om jag har pratat med "vissa" personer?!
"Du skriver bara massa trams, med dåligt på fötterna." Ok, men återigen: Varför då ens svara?
För övrigt: Du verkar verkligen läsa den här tråden "maniskt" som "mannen med pilotglasögon" sa. Nu säger jag inte att du skulle vara "mannen med pilotglasögon", men du är ständigt närvarande.