Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Alltså nu får ni väl ge er lite. Tråden går totalt över styr. Ugglan styr hårt mot PU till synes utan något nytt och pudeln pekar ut BW som trolig GM på liknande grunder. Bra att spekulera åter igen men det som händer nu måste nog några er fundera över, ni som hakar på till synes utan sans. Polisen har ett spår som inte är hett här, gw har ett spår som vi vet ganska lite om. På pudeln och ugglan låter det som de spår de själva följer är till 90% sannolika. Något är fel precis som det var strax innan pudeln lämnade tråden med pompa och står sist, hen faktiskt förlöjligade hela tråden. Har ni glömt det allihopa? Det verkar så. Och nej, ni behöver inte anklaga mig för att styra bort från KM. Följ andra spår bäst ni vill men gör det med lite eftertanke och jobba gärna fram fakta runt personer som var med. Måste hålla med PU som det låter nu, tvärsäkra hobbydetektiver som kör stenhårt utan några som helst ”hedges”.
Ok, jag är vaken än. Allt började med att jag skrev att polisen bör ta in alla vittnen (PU:s och BW:s samt brovittnet) igen på nya förhör. Vips dök Atervandsgrand4 upp och tyckte att det var dumt. (Varför, kan man fråga sig.)
Det är PK som har hävdat att PU kom upp i lägenheten runt 05:30 på söndagsmorgonen, skitig och hysterisk – och med rivsår på kroppen, bland annat ett stort rivsår på underläppen som tog veckor att läka. (Plus allt annat som PK tog upp.) Jag föreslår alltså att polisen tar in PU på en läkarundersökning för att se om han har ett stort ärr på underläppen. Vad kan möjligen vara fel med det? Har PU inget ärr talade ju PK osanning. Har PU ett ärr talade PK sanning. Detta är verkligen vad jag kallar en "win-win"-situation. Jag påstår ingenting (!), utan jag har tankar om vad som bör göras polisiärt utifrån det som har framkommit i tråden. Frågor på det?