Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Har du ursprung i DDR?
Om SD var lyst kanske. Det är ju ganska osnyggt att tala om för andra länder att den personen är för klandervärd att ni bör släppa in hen men sedan när hen vänder åter hem inte ens visa intresseför att ta in honom förrän efter någon tid.
En annan möjlighet är att man kanske har något förfarande för begäran om hjälp med spaning, men att det avvisats av USA som därmed avvisade objektet? Inom EU har väl tullen och polisen ett särskilt förfatande om sådant (ifall annat EU land fått sådan begäran?).
Mitt ursprung torde vara ganska ointressant för tråden.
Fast med tanke på det jag fetat, så ställer jag och gissningsvis många med mig, frågan om du tillbringat större delen av ditt liv under en sten.
För du talar om att som nation bete sig "osnyggt", men FYI kan jag berätta att det i så fall inte vore första gången Sverige betett sig "osnyggt". Kanske räcker med att jag skriver 'egyptiernautvisningen'?
OnT: Det finns i dagsläget ingen absolut uppgift om vad som gjorde att SD inte släpptes in i USA.
Vad vi nästan kan vara säkra på att INTE var orsaken, så var det pga färgen på hans skor, som annan skribent nämnt som det yttersta exemplet på att USA själva avgör vem som släpps in.