2018-07-31, 19:27
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Buddys i Gävle är ytterst seriösa, enligt mig. Ägaren är (om jag minns rätt) en välkänd profil i Gävle och har lång erfarenhet i sin bransch, mycket trevlig och sympatisk. Jag kan tänka mig att flertalet personer är avundsjuka på både restaurangens läge och dess vinnande koncept. Jag tvivlar starkt på denna historia. Trams.

Ps. Det är inget MENA-folk. Jag tror faktiskt att de blev utsedda till bästa pizzeria/restaurang i Gävle 2017 av Onlinepizza.
Citera
2018-07-31, 19:54
Moderator
rotadents avatar
Trådar sammanslagna och sammanslagen tråd placerad i Företagsskvaller.

//Mod
Citera
2018-07-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutman
Eller så har den krupit ditt när burgaren var färdig.

Måste vara en ihålig burgare då...
Citera
2018-07-31, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Buddys i Gävle är ytterst seriösa, enligt mig. Ägaren är (om jag minns rätt) en välkänd profil i Gävle och har lång erfarenhet i sin bransch, mycket trevlig och sympatisk. Jag kan tänka mig att flertalet personer är avundsjuka på både restaurangens läge och dess vinnande koncept. Jag tvivlar starkt på denna historia. Trams.

Ps. Det är inget MENA-folk. Jag tror faktiskt att de blev utsedda till bästa pizzeria/restaurang i Gävle 2017 av Onlinepizza.

Nu är väl knappast Onlienpizza någon seriös aktör på att bedöma .. Onlinepizza fungera så att köper till sej bra betyg.. Sedan pizzierna vara sämsta skiten, har själv råkat ut för dåliga pizzior under onlinepizza flagg, då haft fina betyg på sajten.
Citera
2018-07-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propellerjeppe
Buddy's.

https://www.tripadvisor.se/ShowUserR...Sun_Coast.html

Det jag tycker är lite konstigt med recensionen är att samma datum har någon annan klagat på att de fick en hårboll i maten och snus på pizza.
Båda recensionerma är skrivna av personer som precis registrerat sig och det här är deras första och enda recensioner.
Sedan att recensionerna från två olika personer har exakt samma rubrik är lite skumt.
Citera
2018-07-31, 21:43
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Nu är väl knappast Onlienpizza någon seriös aktör på att bedöma .. Onlinepizza fungera så att köper till sej bra betyg.. Sedan pizzierna vara sämsta skiten, har själv råkat ut för dåliga pizzior under onlinepizza flagg, då haft fina betyg på sajten.

Okej - onlinepizza är inte Michelinguiden utan en mellanhand, och visst kryllar det av lycksökeri bland pizzerior, dock har Buddys ett väldigt bra rykte i Gävle och har så haft i typ 20 år (eller är det längre?). Jag har besökt dem några ggr genom åren då jag varit på genomresa och aldrig blivit besviken, inte heller mina vänner som bor i staden.

Som någon annan i tråden nämnde, det är något som inte stämmer med recensionerna, fejk!
Citera
2018-07-31, 22:00
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Enligt restaurangägaren har hälso- och miljöinspektionen från kommunen varit på restaurangen för två veckor sedan med anledning av anmälan. Då hittades inget att anmärka på.

Offentlig handling?
Citera
2018-07-31, 22:19
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Familjen anser också att livsmedelsverket brustit i sina kontroller av den aktuella hamburgerestaurangen.
hur har de insyn i det?
Citera
2018-07-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Offentlig handling?

https://www.livsmedelsverket.se/om-o...nna-handlingar

"De flesta handlingar som kommer in till eller upprättas av Livsmedelsverket är allmänna handlingar. Det kan till exempel vara ett brev till Livsmedelsverket, ett beslut som Livsmedelsverket fattat eller en rapport.

Alla har rätt att vända sig till en myndighet för att få ta del av allmänna handlingar. Om du begär ut en handling behöver du inte säga ditt namn eller vad du ska använda handlingen till.

Om du önskar ta del av en allmän handling kan du vända dig till Livsmedelsverket för att få en kopia av handlingen."
Citera
2018-07-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plontas
Det jag tycker är lite konstigt med recensionen är att samma datum har någon annan klagat på att de fick en hårboll i maten och snus på pizza.
Båda recensionerma är skrivna av personer som precis registrerat sig och det här är deras första och enda recensioner.
Sedan att recensionerna från två olika personer har exakt samma rubrik är lite skumt.

Tänker lika. Reagerade på att båda använder sig av det förlegade ordet "fräck" i sina texter. Dessutom nämer båda att chefspersonen har tatuering på halsen, som om nån försöker smutskasta en viss person lite extra.
Senast redigerad av Propellerjeppe 2018-07-31 kl. 23:54. Anledning: Dessutom-överdos
Citera
2018-08-01, 00:05
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propellerjeppe
Tänker lika. Reagerade på att båda använder sig av det förlegade ordet "fräck" i sina texter. Dessutom nämer båda att chefspersonen har tatuering på halsen, som om nån försöker smutskasta en viss person lite extra.

Klart det är så som ägaren säger, någon som vill jävlas. Idioter finns det gott om.
Citera
2018-08-01, 00:07
Medlem
Tittar man på google (maps) recensioner så finns samma två personer där med sina recensioner.
Båda är två väldigt vanliga kvinnonamn och två riktigt vanliga efternamn. Det är den första och enda recensionen för båda två.

En annan konstig sak i dagens facebook-samhälle är att det inte finns en recension från någon av dem på restaurangens facebooksida.
(Tyder på att det är fejk och personerna inte vill avslöja sina riktiga namn)

Mest troligt är att nån möjligtvis fått ett hårstrå i maten och krävt att restaurangen ska bjuda hela sällskapet på maten och när de inte fått sin vilja igenom beter sig så här.

Det var väl bara någon dag sedan det var en artikel i Expressen om en krögare i Skåne som fick hot om dåliga recensioner om personen i fråga inte skulle få gratis mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in