Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Tänkte reda ut vad som gäller bara. Miss 3 är inget att snacka om, när den kommer är det kalkat. Men att miss 1 måste komma i början av det rullande 12 månadersperioden ställer jag mig frågande till. Jag tolkar det som att det inte är tillåtit med tre missar under en rullande 12 månadersperiod. Följaktligen kan då miss 1 och 2 komma i månad 7 och 9 t ex.
Nej, sant. Jag var inte med i ursprungsdiskussionen. Kollade bakåt i tråden och såg ursprunget. På vilket sätt gör det skillnad om det är tre raka eller tre utspridda enligt dig?
Ja, det var lite dubbla budskap i ditt inlägg jag citerade först. Förstår dig bättre nu.
Likaså är ett friande synsätt av misstänkt atlet på förhand inte bra förutsättningar. Vi får helt enkelt se vart det leder...
Jo, ska vi spekulera så borde förbundet varit på henne efter miss 1 och 2. Hur hårt vet vi inte (om det nu spelar någon roll)?
Ett litet sidospår ja. Tror vi tycker olika i den affären. Bra så...
Nej, du har inte sagt det ordagrant. Jag la det ordet i munnen på dig. Fel av mig inser jag när jag ser din reaktion, sorry för det. Tolkade ditt vurmande för att MB underförstått inte hade alla hönsen hemma samt att du hintade om slarv/klant som att hon var ett offer för omständigheterna.
Ja, jag är ju inte helt säker på detta, utan kan ha tolkat det fel, men förstår inte varför man skulle uttala sig om att den sista avvikelsen kommit i slutet på en rullande 12-månadersperiod, vilket ju alla förstår..
Ja, inte friar det Bahta från ansvaret, men det är klart att jag ifrågasätter påståenden som menade att det var klappat och klart med 3 avvikelser strax efter varandra..
Friar hellre än dömer en misstänkt iaf, men jag har inte "friat" Bahta heller, utan hon har en hel del att förklara först, det är rätt självklart iom 3 avvikelser inom ett år..
Man har varit på henne efter den första, ännu mer efter den andra, så det borde inte kunna gå att missa en tredje gång, därför behöver Friidrottsförbundet vara tydligare om vad som hänt, framför allt när man såg så positivt på att få stryka åtminstone en avvikelse, så borde det inte vara några problem..
Det jag sett av Bahta är en person som ansträngt sig på ett helt annat sätt än t.ex. Aregawi och verkligen velat representera Sverige på ett bra sätt i mästerskap och Finnkampen.. Jag ser också en person som haft det lite svårt i intervjuer och när hennes första förklaring är problem med läs -och skrivkunnighet, samt förståelse, så är väl det minsta man kan göra att lyssna på henne, innan man dömer ut henne som dopad.. Dock kommer man inte ifrån att det är Bahta som själv har ansvaret och klarar hon inte att fixa det själv, måste hon ta hjälp för detta måste ju fungera..
Om Friidrottsförbundet kan visa på att det definitivt inte handlar om doping, så behöver man ta fram det innan EM..