2018-07-31, 18:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis, jag framförde att just det var troligast då Vivalla gällde just en återvändande från ISIS dvs högintressant för NOA.

Det var ändå en utredare från NOA som informerade om det senaste i LW fallet i någon artikel som det länkades till här för ett tag sedan, om jag inte minns fel?
Citera
2018-07-31, 18:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag bygger ingen mordhistoria. Jag anser att den "fakta" som har redovisats i media omöjligt kan förklara SD som gärningsman. Istället för att börja med en gärningsman och sedan mödosamt förklara med hjälp av de krångligast historier som sen ändå inte går ihop, tycker jag är fel metod.
Det är som att förklara planetrörelserna med jorden i centrum. Jag tror helt enkelt att det är den förklaring där informationen faller på plats. Om någon presenterar en annan som inte gnisslar så förfärligt som svartsjuketeorion så kan jag ändra mig. Jag lägger inga värderingar i det.
Det är inte det flygplanet det handlar om förresten.

Det fetade: Vad är det för krångliga historier du tänker på som inte går ihop med SD som gärningsman?
Citera
2018-07-31, 18:41
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Vad är det för krångliga historier du tänker på som inte går ihop med SD som gärningsman?

Hela den här mödosamma tråden handlar ju om det. Alla har verkligen försökt sitt bästa att få det att gå ihop. Jag tror inte på förklaringarna till alla viktiga och förbryllande omständigheter.
Citera
2018-07-31, 18:42
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var ändå en utredare från NOA som informerade om det senaste i LW fallet i någon artikel som det länkades till här för ett tag sedan, om jag inte minns fel?

Jag tror som sagt var att ISI-återvändarna hör ihop med LW-fallet så det ena utesluter inte det andra.
Citera
2018-07-31, 19:10
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är mig helt omöjligt att reda ut vad dina teorier går ut på och vilken roll du menar att jag spelar i dom
Vilken flottilj skulle det vara om inte helikopterdito? Nej, begriper inte vad du surrar om öht.

Om du har några konkreta frågor till mig så får du gärna ställa dom men dina alternativa och, ja, konspiratoriska teorier tror jag inte ett skvatt på.

Varför så arg? Det blir bättre om man håller en artig samtalston. Jag har aldrig påstått att du spelar någon roll i detta. Hur kan du tro det?
Jag reagerar på det faktum att de andra användarna frågar om SD verkligen var officer i Linköping. Men du svarar istället tvärsäkert snabbt och aggressivt att det var han absolut inte.
Det intresserar mig. Om du inte hade svarat, hade jag inte reflekterat.
Nej jag vet. Det finns bara helikopter om man talat militärt. Dock var det en besserwisser som sa att det visst finns andra flygplan i Linköping
Citera
2018-07-31, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Varför så arg? Det blir bättre om man håller en artig samtalston. Jag har aldrig påstått att du spelar någon roll i detta. Hur kan du tro det?
Jag reagerar på det faktum att de andra användarna frågar om SD verkligen var officer i Linköping. Men du svarar istället tvärsäkert snabbt och aggressivt att det var han absolut inte.
Det intresserar mig. Om du inte hade svarat, hade jag inte reflekterat.
Nej jag vet. Det finns bara helikopter om man talat militärt. Dock var det en besserwisser som sa att det visst finns andra flygplan i Linköping
Nej jag svarade inte aggressivt, var får du det ifrån? Jag uttryckte en hyfsat välgrundad åsikt (vad den grundas på faller utanför ämnet).

Och visst finns det fixed wing på Malmen också, militära. Jag förstår inte vart du vill komma.
Citera
2018-07-31, 19:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hela den här mödosamma tråden handlar ju om det. Alla har verkligen försökt sitt bästa att få det att gå ihop. Jag tror inte på förklaringarna till alla viktiga och förbryllande omständigheter.

Kan du specificera vad för förklaringar till vad?
Citera
2018-07-31, 19:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har tänkt i samma banor, att UW kan ha haft hopp om att
han och LW skulle kunna bli ett par igen efter hans skilsmässa
från MH. Kanske LW fanns i bakgrunden som pådrivande och
sporrande till att en återförening av kärnfamiljen var tänkbar
och möjlig om U skilde sig?

Ja, så kan det mycket väl ha varit, tror jag.
Citera
2018-07-31, 19:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte med samma personnummer.

Men personnumret för den som varit in på förhör hamnar inte i tidningarna.
Citera
2018-07-31, 19:51
Medlem
Citat:
Jag tror som sagt var att ISI-återvändarna hör ihop med LW-fallet så det ena utesluter inte det andra.

Citat:
Nja. Det enklaste sättet är det som har skett. Om man inte har någon kropp och ingen mördare så behöver ingen ljuga. Man behöver inte hålla en fejkrättegång, eller offra någon som ska spela mördare osv. Det hade blivit en verkligt omöjlig uppgift. På detta sätt slipper åklagare, advokat, NFc osv osv att ljuga eller fabricera uppgifter. Vilket de heller inte har skyldighet att göra.
SD har nog inget hot mot sig.
Jag hade kanske trott på den men det var för konstigt direkt: Polisen visste att publiceringen av bilden i media så snabbt var väldigt märklig. Därför kom de med en förklaring som lät påhittad. Att alla skulle bo ihopklämda i de husen verkade också konstigt. Sen blev det värre. Motivet var obegripligt.
Det som verkligen satte spiken i kistan var barnens obekymrade inlägg, samt att HD, SD och LW umgicks så kamratligt. HD flög iväg med SD utan mankemang. Ett fåtal hus spärrades av, tiden fram till upphittandet, samt platsen. Det fanns inte en enda vettig detalj.
Och förklaringen är enkel för om det hade varit en logisk historia hade man haft en skäligen misstänkt och det vill man inte ha på halsen.
Fast då vore det väl enklast att låta henne försvinna bara? Nu har man ju sagt sig ha hittat en kropp och jaga en mördare. Går det ihop med din teori? Jag får säga att jag inte är bevandrad i MUST (och då har jag ändå varit del av flygvapnets underrättelsetjänst, men på lägsta nivå) eller agenter alls, så alla sådana scenarier verkar osannolika för mig. Men att kvinnor dödas av svartsjuka ex läser man ständigt om i tidningen.
Håller med dig om att det finns mycket konstigt i den här historien. Varför var det hemligt att LW var borta första dagen? Hur kunde de missa att hitta henne så lång tid?
Citera
2018-07-31, 19:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Fast då vore det väl enklast att låta henne försvinna bara? Nu har man ju sagt sig ha hittat en kropp och jaga en mördare. Går det ihop med din teori? Jag får säga att jag inte är bevandrad i MUST (och då har jag ändå varit del av flygvapnets underrättelsetjänst, men på lägsta nivå) eller agenter alls, så alla sådana scenarier verkar osannolika för mig. Men att kvinnor dödas av svartsjuka ex läser man ständigt om i tidningen.
Håller med dig om att det finns mycket konstigt i den här historien. Varför var det hemligt att LW var borta första dagen? Hur kunde de missa att hitta henne så lång tid?

Jag har redan svarat på varför man var tvungen att få media att basunera ut mordet.Du får läsa bakåt i tråden. Allt det andra du nämner har jag också tagit upp. Du kan titta på alla mina inlägg och börja bakifrån.
Citera
2018-07-31, 19:58
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan du specificera vad för förklaringar till vad?

Intressant fråga eftersom du har ägnat 412 inlägg till att förklara de logiska orimligheter som intelligenta användare funderar över. Du kan börja med att läsa dina egna inlägg från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in