2018-07-31, 16:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Hur många tror att Rosamund är amerikan och jobbar på FBI; alt har en farbror som jobbar på FBI?

Jag har ingen aning, men hon har släppt det där lite grann sedan skribenter uppmärksammade hennes ursvenska uttryck och felstavningar.
Hennes agenda tycks skifta, så man vet aldrig.

Nu är du löjlig. Har aldrig hävdat att jag jobbar på FBI.
Sedan får du kolla på mina gamla inlägg att jag var tvungen att förklara mig varför jag uttrycker mig otydligt eftersom det var en del som missförstod mina inlägg. Var tvungen att förklara att jag svenska inte är mitt modersmål.
Dina konspirationsteorier om mordet OCH om postare i tråden är väldigt tröttsamt nu. Ignorerar dem framöver.

Ang min farbror så hänvisade jag till honom som källa till när jag informerade i tråden att det är möjligt att hitta mobiler som är avstängda också, samt att SD inte fick komma in i USA p.g.a. att han varit anhållen för människorov i Sverige.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-31 kl. 16:15.
Citera
2018-07-31, 16:14
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tror jag också. De har varit gifta och har barn, så gummibandet fanns säkert kvar.

Ja, det vore inte alls märkligt om både LW och UW funderade i de banorna ibland, tänker jag. Kanske hoppades även barnen på en återförening? Svårt att veta.
Citera
2018-07-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Nej, den är inte fejk. Jag har sett ursprunget till bloggen på ett annat forum.
Hon skrev där först. Därefter startades bloggen.

Ja, hon for illa av skilsmässan. Ja, hon har behövt bearbeta och gjort det på sitt sätt. Jag förstår och känner med henne!
Sedan är det dumt att kränka barns integritet! Där gick hon för långt! Dock låter det som hänt trovärdigt. Däremellan hennes vinkel på allt.
Tack för bekräftelsen av bloggen. Hur bra koll har du på henne? Tror du att hon, som philomela var inne på, skulle kunnat vara GM här? (Ovanligt med kvinnor, men...) Har du ngn direkt invändning som gör det omöjligt eller osannolikt?
Citera
2018-07-31, 16:19
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vi får förstås vara försiktiga med att tro för blint på ngn som postar här. Det känns rätt uppenbart att en del mest verkar vilja skapa oreda. Jag tror inte att det påverkar utredningen i slutändan. Men du tror väl inte alls på den? Om nu alla var med på konspirationen, då hade man väl begravt LW raskt och satt dit SD på nolltid (och sedan, hoppsan, försvann han under en kisspaus med fångtransporten). Eller?

Nja. Det enklaste sättet är det som har skett. Om man inte har någon kropp och ingen mördare så behöver ingen ljuga. Man behöver inte hålla en fejkrättegång, eller offra någon som ska spela mördare osv. Det hade blivit en verkligt omöjlig uppgift. På detta sätt slipper åklagare, advokat, NFc osv osv att ljuga eller fabricera uppgifter. Vilket de heller inte har skyldighet att göra.
SD har nog inget hot mot sig.
Jag hade kanske trott på den men det var för konstigt direkt: Polisen visste att publiceringen av bilden i media så snabbt var väldigt märklig. Därför kom de med en förklaring som lät påhittad. Att alla skulle bo ihopklämda i de husen verkade också konstigt. Sen blev det värre. Motivet var obegripligt.
Det som verkligen satte spiken i kistan var barnens obekymrade inlägg, samt att HD, SD och LW umgicks så kamratligt. HD flög iväg med SD utan mankemang. Ett fåtal hus spärrades av, tiden fram till upphittandet, samt platsen. Det fanns inte en enda vettig detalj.
Och förklaringen är enkel för om det hade varit en logisk historia hade man haft en skäligen misstänkt och det vill man inte ha på halsen.
Citera
2018-07-31, 16:20
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu är du löjlig. Har aldrig hävdat att jag jobbar på FBI.
Sedan får du kolla på mina gamla inlägg att jag var tvungen att förklara mig varför jag uttrycker mig otydligt eftersom det var en del som missförstod mina inlägg. Var tvungen att förklara att jag svenska inte är mitt modersmål.
Dina konspirationsteorier om mordet OCH om postare i tråden är väldigt tröttsamt nu. Ignorerar dem framöver.

Ang min farbror så hänvisade jag till honom som källa till när jag informerade i tråden att det är möjligt att hitta mobiler som är avstängda också, samt att SD inte fick komma in i USA p.g.a. att han varit anhållen för människorov i Sverige.

Nja. Du skrev i ett svar till mig att ni inom FBI hade viktigare saker än att hjälpa Svenskar som hamnat i klistret. Bra uttryck förresten...
Citera
2018-07-31, 16:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det fetade. Att du misstolkar och försöker få till att det är en efterhandskonstruktion är obegripligt. Du hänvisar till att jag skriver hen istället för han. Jag börjar hela meningen med "Min partner...", inget om SD. Jag väljer att göra min partner könslös i detta forum, därav skriver jag hen. Det går inte att missförstå, du bara vrider för att misskreditera.

På dessa två frågor vill du ha ett JA eller NEJ...
Känner du SD såpass väl att du överhuvudtaget kan ha en uppfattning om hans personlighet?
Eller är det så att du inte känner honom och definitivt inte umgås med honom, som du skriver här?

Jag har skrivit varför jag skrev som jag gjorde. Jag har försökt förtydliga det, andra som förstår andemeningen har med skrivit om detta, men det verkar inte gå fram hos vissa...
Nu är det en ny liten tvist på frågan så jag tar den i alla fall.

Det med att fota hans hand. Vi umgås inte eller pratar med varandra kontinuerligt på något sätt. Vi träffas genom geocaching. Vi bor inte ens i samma stad. Vi går inte på bio tillsammans...
Jag skulle aldrig drömma om att krama om honom när vi träffas och sedan fråga "Får jag fota din hand och lägga upp den på FB så hyenorna har än mer att skriva skit om dig?".

Personlighet. Det finns inget rätt svar. Det är ett tyckande och en åsikt. Direkt du ser en ny människa börjar ditt huvud skapa referensramar kring personen, som sedan flyttas allteftersom du lär känna honom. Jag är ju inte ens i närheten den exakthet som HD har om SD, men betydligt närmare än vad ni har om honom (som inte ens träffat honom).
Jag har tidigare NÄSTAN bara fokuserat på faktauppgifter. Nu över helgen så pratade vi med lite andra geocachare om detta. Då började jag fundera mer om just SD som person. Även om jag tidigare bortsett från dykloggen, då den är 15 år gammal och dessutom ryckt ur sitt sammanhang, vi vet inget om varför han skrev så. Men jag läste den och förstår inget fortfarande. Jag kommer inte ta upp den om och när vi ses igen. Jag vill att han har det förtroendet att jag eller min partner gräver i allt. OM han tar upp det själv, kommer vi lyssna och kanske kan ställa motfrågor. Troligen inget vi kommer ta upp här om det är personliga reflektioner. Min partner har träffat SD relativt nyligen, ingen nämnde nått om LW.

Som sagt, det jag reflekterade över är inget med ett faktiskt ÄR värde som går att säga bu eller bä om. Mitt tycke och tankar är förändras i tiden och den erfarenhet man lägger i ryggsäcken. Ibland blir man fartblind och då stannar upp och blickar bakåt.

Kan vi släppa detta nu och gå vidare, gärna hand i hand till LW:s mördare sitter inne, oavsett vem det är.

Tack för svar! Det blir då tydligt att du inte har någon insikt i hans personlighet, snarare har ni ibland setts men på ett ytligt sätt. Då undrar jag varför du uttalar dig om hans personlighet som om du känner honom bra. Jag kan bara finna en anledning till det, och det är att du försöker måla upp SD i en så bra dager som möjligt. Varför denna agenda kan man tänka sig. Det känns motstridigt att du vill sprida vilken fin positiv människa en person är när du samtidigt inte har en nära relation till denne, och personen inte är en viktig person i ditt liv.

Jag kan iofs gissa mig till anledningen. Men kommer inte spekulera mer än så pga regel 1.06.
Citera
2018-07-31, 16:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Leder din fråga framåt nu, är den viktig?
Och ni har fått massa svar från mig och andra hur det ligger till. Är det ordet du stör dig på så ändra det till den term du anser att det skall vara, och gå vidare.

Hur fick du uppgifter från sakframställan?
Citera
2018-07-31, 17:02
Medlem
Idag kl 14:07 fr SR P4 Örebro:

"Många grova brott gör det svårt för polisen i Örebro län"

Här att lyssna (ca 7 min): https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7010855
Citera
2018-07-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Konversation från 2018-06-16:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer. Om jag inte missminner mig så skiljer sig UW och MH någon/några månader innan LW anmäler SD för ofredande och därefter för misshandel. Slump? Kanske.

Postaren Schazz svarar:
Jag har rotat en del i det där. Krävde sin man eftersom jag var tvungen att prata med flera ur kretsen för att få ihop bilden. UW och MH skiljer sig på sommaren. UW begär betänketid men denna begär han senare Tingsrätten ändra. vilket datum han ändrar? Den andra november. Vilket datum LW gör anmälan om ofredande? Den andra november.

Min fundering: Kan UW ha hoppats på en återförening/kärleksrelation med LW eller är det kanske endast jag som tänker så?

Jag har tänkt i samma banor, att UW kan ha haft hopp om att
han och LW skulle kunna bli ett par igen efter hans skilsmässa
från MH. Kanske LW fanns i bakgrunden som pådrivande och
sporrande till att en återförening av kärnfamiljen var tänkbar
och möjlig om U skilde sig?
Citera
2018-07-31, 17:35
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Alltså, allt det du räknar upp är vardag i Linköping. Säkert hälften av folket som jobbar på området "Mjärdevi science park" har någon gång gjort något åt Försvaret och fått gå igenom säkerhetskontroll eller är familj med någon som gjort jobb åt dem och därmed kollats.
FMV... Ja, där ligger ju många hundar begravda :-D (ironi)

Dagligen syns ett speciellt flygplan här.....Nej, ingen har i tråden sagt att det bara är helikopter i Linköping, Sveriges flyghuvudstad.

Att bygga stora mordhistorier kring detta är för löst. Du behöver mer kött på benen innan du får över oss på din sida. Lägg ifrån dig Tom Clancy och kolla lite Morden i Midsomer, verkar närmare sanningen här. (Alla ligger med alla, allt ser bra ut utåt, hemligheter, lik hittat av någon på hundpromenad)

Jag bygger ingen mordhistoria. Jag anser att den "fakta" som har redovisats i media omöjligt kan förklara SD som gärningsman. Istället för att börja med en gärningsman och sedan mödosamt förklara med hjälp av de krångligast historier som sen ändå inte går ihop, tycker jag är fel metod.
Det är som att förklara planetrörelserna med jorden i centrum. Jag tror helt enkelt att det är den förklaring där informationen faller på plats. Om någon presenterar en annan som inte gnisslar så förfärligt som svartsjuketeorion så kan jag ändra mig. Jag lägger inga värderingar i det.
Det är inte det flygplanet det handlar om förresten.
Citera
2018-07-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har diskuterats i tråden huruvida NOA är inblandade i denna utredning men det verkar kanske inte vara så. Nedanstående uttalades av tf chef för Grova brott:

https://www.na.se/artikel/blaljus/brott/flera-ouppklarade-mordfall-anstrangt-lage-for-orebropolisen-vi-far-halla-nasan-over-vattenytan (betalvägg)

Precis, jag framförde att just det var troligast då Vivalla gällde just en återvändande från ISIS dvs högintressant för NOA.
Citera
2018-07-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Lika konstigt som att pastor LW i hemlighet förluster sig med mannen i ett par hon tidigare vigt..

De här frikyrkorna är verkligen fria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in