2018-07-31, 09:26
Medlem
tjackarismygs avatar
Nu rusar ni likt en fårskock precis som informatörerna vill.
Genom ett inlägg av en ny postare:
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Ni skriver många här som verkar veta mycket. Eller tror så. Säkert har ni också läst 2a exfruns blogg?? http://rutsbok.blogg.se
Ingen blir tveksam. Alla vet plötsligt att det här är sant.
Det ni visste var sant om SD och LW är bortglömt. Alla de fakta fick ni er också till livs så här.

Jag anser att det här greppet med en ny blogg som innehåller skandalösa informationer är ett synnerligen desperat sätt att få tråden upptagen och bortkollrad. Och med hjälp av järngänget som skriver tårdrypande historier som kopieras och kommenteras, har de lyckats.

Det här är ingen krim-tråd längre. Folk är för lättlurade. Desinformatörerna lyckades.
Citera
2018-07-31, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nej vi vet väl bara säkert tiden mellan sista livstecknen från LW och när man gick ut i media. Men har vi skäl att tro att det inte är sant?

Trovärdigheten hos postare får man själv bedöma. En bra bild får man om man läser inläggen där av kan man skapa sig en bild.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-31 kl. 09:47.
Citera
2018-07-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu tog du ju iofs själv ut bara en del av inlägget. Hela inlägget handlar om vad du vet om SD och hans personlighet. Jag tolkar det som att du pratar du om SD när du skriver att dina barn aldrig känt sig otrygga med hen. Men eftersom du skriver hen och inte han så kan det ju vara så att du inte alls menar SD. Isåfall har jag tolkat din text fel.

Problemet här är dock att vi är flera som inte litar fullt ut på någonting du längre skriver, då ditt beteende i tråden gjort att det inte gå att känna tilltro till dig. Så det du nu hävdar kan helt enkelt vara ännu en efterkonstruktion. Jag vet inte vad jag ska tro. Du behöver alltså jobba på att skapa mera tillit. Det kan du exempelvis göra genom att vara konsekvent. Det kan du också göra genom att inte påstå att du vet saker när du inte vet saker. Vidare kan du även göra detta genom att inte vara självmotsägande. Du kan väl börja med ett försök till det sistnämnda?

Känner du SD såpass väl att du överhuvudtaget kan ha en uppfattning om hans personlighet? Eller är det så att du inte känner honom och definitivt inte umgås med honom, som du skriver här?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Detta är en enkel fråga du bör kunna ge ett JA- eller NEJ-svar.
Det fetade. Att du misstolkar och försöker få till att det är en efterhandskonstruktion är obegripligt. Du hänvisar till att jag skriver hen istället för han. Jag börjar hela meningen med "Min partner...", inget om SD. Jag väljer att göra min partner könslös i detta forum, därav skriver jag hen. Det går inte att missförstå, du bara vrider för att misskreditera.

På dessa två frågor vill du ha ett JA eller NEJ...
Känner du SD såpass väl att du överhuvudtaget kan ha en uppfattning om hans personlighet?
Eller är det så att du inte känner honom och definitivt inte umgås med honom, som du skriver här?

Jag har skrivit varför jag skrev som jag gjorde. Jag har försökt förtydliga det, andra som förstår andemeningen har med skrivit om detta, men det verkar inte gå fram hos vissa...
Nu är det en ny liten tvist på frågan så jag tar den i alla fall.

Det med att fota hans hand. Vi umgås inte eller pratar med varandra kontinuerligt på något sätt. Vi träffas genom geocaching. Vi bor inte ens i samma stad. Vi går inte på bio tillsammans...
Jag skulle aldrig drömma om att krama om honom när vi träffas och sedan fråga "Får jag fota din hand och lägga upp den på FB så hyenorna har än mer att skriva skit om dig?".

Personlighet. Det finns inget rätt svar. Det är ett tyckande och en åsikt. Direkt du ser en ny människa börjar ditt huvud skapa referensramar kring personen, som sedan flyttas allteftersom du lär känna honom. Jag är ju inte ens i närheten den exakthet som HD har om SD, men betydligt närmare än vad ni har om honom (som inte ens träffat honom).
Jag har tidigare NÄSTAN bara fokuserat på faktauppgifter. Nu över helgen så pratade vi med lite andra geocachare om detta. Då började jag fundera mer om just SD som person. Även om jag tidigare bortsett från dykloggen, då den är 15 år gammal och dessutom ryckt ur sitt sammanhang, vi vet inget om varför han skrev så. Men jag läste den och förstår inget fortfarande. Jag kommer inte ta upp den om och när vi ses igen. Jag vill att han har det förtroendet att jag eller min partner gräver i allt. OM han tar upp det själv, kommer vi lyssna och kanske kan ställa motfrågor. Troligen inget vi kommer ta upp här om det är personliga reflektioner. Min partner har träffat SD relativt nyligen, ingen nämnde nått om LW.

Som sagt, det jag reflekterade över är inget med ett faktiskt ÄR värde som går att säga bu eller bä om. Mitt tycke och tankar är förändras i tiden och den erfarenhet man lägger i ryggsäcken. Ibland blir man fartblind och då stannar upp och blickar bakåt.

Kan vi släppa detta nu och gå vidare, gärna hand i hand till LW:s mördare sitter inne, oavsett vem det är.
Citera
2018-07-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skrev att Du läst sakframställan (sen kan Du ju hoppas så mycket Du vill) och fick ett antal frågor angående om Du läst det...
Leder din fråga framåt nu, är den viktig?
Och ni har fått massa svar från mig och andra hur det ligger till. Är det ordet du stör dig på så ändra det till den term du anser att det skall vara, och gå vidare.
Citera
2018-07-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är lugnt. Jag tror du missförstod mig. No hard feelings.

Får som allmän observation säga att jag tycker att mitt inlägg om LW som en svekfull person hittills inte framkallat några jättereaktioner, utan det har varit sakliga invändningar mot mina argument och inget ad hominem. Det överraskade mig. Positivt alltså..
Trött nu.

Tänk om alla tankar skulle skrivas ut.
Kände du LW eller har du gjort ett hopplock av vad som kommit fram i tråden, fakta plus fantasier?
Du insinuerade i en lång tidigare tråd att något "betydligt farligare" än svartsjuka kunnat vara orsaken till mordet. Tänkte du på avundsjuka eller (typ) främlingsfientlighet?
Citera
2018-07-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Leder din fråga framåt nu, är den viktig?
Och ni har fått massa svar från mig och andra hur det ligger till. Är det ordet du stör dig på så ändra det till den term du anser att det skall vara, och gå vidare.
Du skrev att Du läst, därav frågor till Dig... varför skriver Du just det ordet om Du nu inte "läst".
Hur Du driver tråden framåt med Dina två steg tillbaka och ett framåt vet jag inte riktigt...
Har dessutom för mig att det var Du som skrev om "brodern" som visade sig inte finnas...
Citera
2018-07-31, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Av någon anledning är det viktigt för dig att misskreditera mig och andra i tråden. Man undrar varför?

Du anser att jag svajar och jag kan inte bemöta det eftersom det kräver att jag lämnar ut mer information än jag bör göra.

Jag tror bestämt att du blandar ihop mig med andra användare som skriver om brodern. Jag skyller inte på någon partner utan förklarar genom denna, precis som många av er andra förklarar er med "källa med insyn i utredningen".

Jag är inte ute efter ditt godkännande gällande min trovärdighet. Du har från början visat vad din agenda består av.

Jag har ingen kopling till ngn av familjerna, insyn i utredningen källor. Har jag förklarat.

Är man bekant behöver man ” ingen källa”

Jag följer fallet och i dina inlägg så är du inte trovärdig ( enligt mig )

Några andra har jag förtroende för vad de tilldelar tråden.

Nej jag blandar inte dig med någon annan användare.

Andra i tråden ?!?

Det är respektlöst mot familjerna!

Din tunga är svart
Senast redigerad av Banannn 2018-07-31 kl. 09:49.
Citera
2018-07-31, 09:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du skrev att Du läst sakframställan (sen kan Du ju hoppas så mycket Du vill) och fick ett antal frågor angående om Du läst det...
Citat:
Du skrev att Du läst, därav frågor till Dig... varför skriver Du just det ordet om Du nu inte "läst".
Släpp det här trista hackandet på 'EnGodTanke' nu. Det här har retts ut flera gånger, och det är alltså ingen som påstår sig ha "läst sakframställan". Vad det handlar om är alltså att flera i tråden (inte bara 'EnGodTanke') har försökt tolka den information som har läckt från utredningen. Vi försöker helt enkelt bilda oss en uppfattning om vad åklagaren kan ha ansett sig ha på SD vid de olika häktningsförhandlingarna, och det går att få en ganska god bild.

Har du frågor kring det här så ställ dem hellre öppet. Då kanske du lättare får svar.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-31 kl. 09:55.
Citera
2018-07-31, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.
Uppgav han VEM som mördat LW? Jag tolkade det som att han hade en teori vad som hänt?

Passar på att fråga om uppgifterna om blodiga kläder på FP. Var hon i någon form avkläd där hon anträffades?
Citera
2018-07-31, 09:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Lite om MH:

Född:

1970, Överjärna

Föräldrar:

GS, mamma, född 1948
PH, pappa, född 1947
Föräldrarna var gifta 1968-12-21 till 1973-03-02. Pappan gifter om sig med KAH 1978-08-21

Helsyskon:

Avliden bror, född 1967, död 1988
LS, syster, född 1983

Halvsyskon på pappans sida:

CH, syster, född 1975

Gift med:

KPS 1994-04-30 till 2011-01-26. Under detta giftemål byter MH till makens efternamn mellan 1994-04-30 och 2011-10-06. Sedan tar hon åter efternamnet H.

UW 2014-12-29 till 2016-12-21. Under detta äktenskap behåller MH sitt efternamn, H.

Barn med första maken, KPS:

C, son, född 1993
I, dotter, född 1999
E, dotter, född 2001

ML har hittills bott i:

Överjärna, Södertälje, Vagnhärad och Trosa. Hon bor i Trosa nu med yngsta dottern.
Citera
2018-07-31, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag har ingen kopling till ngn av familjerna, insyn i utredningen källor. Har jag förklarat.

Är man bekant behöver man ” ingen källa”

Jag följer fallet och i dina inlägg så är du inte trovärdig ( enligt mig )

Några andra har jag förtroende för vad de tilldelar tråden.

Nej jag blandar inte dig med någon annan användare.

Andra i tråden ?!?

Det är respektlöst mot familjerna!

Din tunga är svart
Någon av dom som inte tror att SD är skyldig (eller resonerar brett), som du har förtroende för?
Citera
2018-07-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vill passa på att säga att jag inte gick i polemik mot dig eller det du skrev. Jag valde att citera dig eftersom du, till skillnad mot ett par andra skribenter, är förmögen att debattera på ett sakligt vis.

När det gäller frågan om LW:s "väninneinnehav", så måste jag erkänna att jag inte försökt gräva och läsa allt som LW lagt ut, utan baserat mina antaganden på att det t ex inte finns nån kvinna som i tråden anger sig stå LW nära. I andra trådar med kvinnliga mordoffer brukar det ofta dyka upp brottsoffren närstående kvinnliga skribenter som kan berätta om sin sorg och saknad och där det framstår som exempel på äkta väninneskap. Har inte funnit det här.

Mitt mål är absolut inte att svartmåla LW och göra henne till en usel mamma, utan försöka förstå vilka känslor och reaktioner denna starka och färgstarka trebarnsmamma kan ha väckt. Där är mitt fokus.
Plus att vädja till att försöka värna barnen, alla barnen!

Det fanns vänninor/vänner i början av tråden. Gissar att de varit på förhör och ombetts sluta delge info här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in