2018-07-31, 14:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Vet bara att deras far var egenföretagare och jag har för mig att bröderna tog över.

En sak som jag fick berättat för mig nyss var att MO inte visste vad nej betydde på den tiden han var mysko när det gällde tjejer..
Samma person tyckte att han var lite bestämmande mot sin bror. Jag kommer inte på hans brors namn just nu.

Freija, kan du fråga samma källa om någon av bröderna Ohls*on hade flickvän vid tidpunkten för försvinnandet?.

Vet du eller din källa något om BWs kompis Kjel*quist? Kjel*quist, Mat*tias Ohls*on och BW umgicks och följde Fotbolls EM tillsammans i juni -92.
Citera
2018-07-31, 14:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jag minns Mattias från den tiden. Han tränade på Vadsbo, och sedan Mickes gym. Föräldrarna bodde väl i korset där Sandströms låg. Intill leksbergsgrillen.

Martasson, minns du om Mat*las hade flickvän -92?
Har du kontakter som kan veta något ang. MO och om han var i stan eller på stadt kvällen då Helena försvann?
Citera
2018-07-31, 15:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Ma.hias Olsson och M.ts Rube.tsson var väl vänner på den tiden om ja inte minns fel.

Vart bodde denne M*ts Rube*H-sson, minns du det?
Citera
2018-07-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Martasson, minns du om Mat*las hade flickvän -92?
Har du kontakter som kan veta något ang. MO och om han var i stan eller på stadt kvällen då Helena försvann?

Mej vetligen så hade han ej flickvän. Visste vem han var lite flyktigt på den tiden.
Jag kan Inte komma på någon som vet något
Citera
2018-07-31, 15:06
Medlem
Citat:

Nej tyvärr
Citera
2018-07-31, 15:07
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Till slut hade han det....varför han höll på det och ledde omgivningen till tveksamheter ang honom själv får vi nog aldrig reda på. Enbart om fallet blir löst kan hans beteende ge klarhet enligt min egen tanke.
Betänk att han ringde in anonymt och bla tipsade att han själv har setts i stan den natten.....Detta drastiska drag för att bli utredd gör man enbart om man sitter säkert..............Han är avförd som gm.

Ang BW så har jag inte sett någonstans att han har alibi. Men högst troligt är att han har ett vattentätt alibi eftersom han går i mål med alla rätt f.ö...och ändå inte utredd. Det hade han nog i tidigt skede i och med att de gick efter gm profil som han passade mer än väl in på och dessutom var synlig på plats mm....Där åkte PR dit istället...
Min tanke är utan befintligt alibi i början så skulle BW varit den huvudmisstänkte istället för PR enligt gm profil. BWs alibi samt PRs tips om sej själv att han befunnit sej i Mariestad var nog avgörande i mycket....Vet inte varför jag återkommer med att sammankoppla dessa två...kasta om och kasta rätt.....

exist, läs längst ner på sidan 657!

Förövrigt (IGEN), avförd är inte detsamma som garanterat oskyldig, även om det kanske är så just i detta fall(PR).
Citera
2018-07-31, 15:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
fick reda på igårkväll att killarna i ” herrklubben” alla hade tillgång till båt de visste inte exakt vad för båt en sa att BW hade en eka ute på dillö

Kan du räkna upp vilka killar som ingick i den s.k. "herrklubben"?
Citera
2018-07-31, 16:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det var i ett sådant scenario, alltså att GM skulle åkt direkt hem till Karlslund, som jag inte kan få in bilen på sjukhusparkeringen.

MO bodde hemma hos föräldrarna i Karlslund men brodern Dan*el Ohls*on bodde vid tidpunkten för försvinnandet på Marieholmsvägen 28 och kan därmed vara mannen som ställde bilen på sjukhus parkeringen kl: 04:20 för att springandes därifrån ta sig hem till bostaden. Att han sprang mot Lockerud kan vara för att det är säkrast att inte visa sig ute vid Marieforsleden. Det är större risk att bli sedd där om man går eller springer hemåt längs den.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-31 kl. 16:25.
Citera
2018-07-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ursprungligen postat av divadnil
https://www.expressen.se/gt/gw-om-mo...mling-idioter/

"– Jag har inte samma uppfattning om det händelseförloppet och skulle kunna presentera andra alternativ som är mer trovärdiga än GW:s. Han går in i en fälla. Jag vill inte kommentera varför, men jag har inte samma brottsplatsanalys som han, säger Lars Johansson, som ansvarar för mordutredningen."

Jag tolkar det som att Expressen citerar Lars Johansson, och då bör det vara exakt så som han sa.

Vad GW Persson anser vara intressant eller inte spelar ingen roll om det som är nytt hos Skövde-polisen helt har gått Persson förbi. Faktum kvarstår att Persson medger att han inte är speciellt säker utan gissar precis som vi i tråden gör. Han "tror", "gissar" och har "bristande underlag". Så säger han själv.

Ugglan - kan du inte tagga ner lite - vem orkar få något fram i tråden - när det måste diskuteras hur olika teorier o fakta kommit fram - tycker det är bra argument o ton som pudefrillan mfl diskuterat. BW och Olhsson bröderna - ihop med golfbana mm tycker jag låter intressant. Verkar som många rörde sig runt Mariestad denna natt - nån slags "herrklubb" skulle säkert kunnat ligga bakom hot o utförande. Känns åter igen som polisen skulle nagelfara vittnen o alibin.
Citera
2018-07-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Till slut hade han det....varför han höll på det och ledde omgivningen till tveksamheter ang honom själv får vi nog aldrig reda på. Enbart om fallet blir löst kan hans beteende ge klarhet enligt min egen tanke.
Betänk att han ringde in anonymt och bla tipsade att han själv har setts i stan den natten.....Detta drastiska drag för att bli utredd gör man enbart om man sitter säkert..............Han är avförd som gm.

Ang BW så har jag inte sett någonstans att han har alibi. Men högst troligt är att han har ett vattentätt alibi eftersom han går i mål med alla rätt f.ö...och ändå inte utredd. Det hade han nog i tidigt skede i och med att de gick efter gm profil som han passade mer än väl in på och dessutom var synlig på plats mm....Där åkte PR dit istället...
Min tanke är utan befintligt alibi i början så skulle BW varit den huvudmisstänkte istället för PR enligt gm profil. BWs alibi samt PRs tips om sej själv att han befunnit sej i Mariestad var nog avgörande i mycket....Vet inte varför jag återkommer med att sammankoppla dessa två...kasta om och kasta rätt.....

PR kanske var skyldig BW en tjänst o tog på sig allt för att köpa till för BW. Eftersom PR var i Göteborg o kände sig helt säker på att aödrig kunna åka dit för detta ändå.
Citera
2018-07-31, 16:56
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Hertig Karls Gata 13?
Citera
2018-07-31, 17:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
För er som tidigare har undrat och frågat om när BW lämnade Mariestad och kanske även har undrat över varför han lämnade stan? Här kommer ev. svaren:

Första gången BW flyttar från stan är i jan. -95, han flyttar då ner till Ytterby utanför Kungälv. 1 år och 3 mån. senare, i april -96 flyttar han vidare från Ytterby till Hovås strax utanför Göteborg men där blir han kvar endast ett halvår för i dec. 96 (samma år som Efterlyst med dom 6 anonyma tipsen mot PR hade sänts, varpå PR anhölls) så återvänder BW plötsligt till Mariestad! och flyttar in på Stockholmsvägen (i närheten av mmpg). Där bor han fram tills aug. 1999 då han flyttar vidare till Hamngatan. Detta blir BWs sista adress i Mariestad för i maj 2001 (samma år som polisförhören hålls) så väljer BW att återigen lämna stan men den här gången för gott!
Han flyttar då till Alvesta där han alltså bor kvar än idag.

Mycket intressant information att få ta del av om ni frågar mig...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-31 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in