2018-07-27, 00:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
1969-09-12

Olsson, Bo Mattias

Karlslund 1098
542 00 Mariestad

Mantalsskriven i Leksberg (Mariestads kn, Skaraborgs län, Västergötland), fastigheten Karleby 9:5.

Född 12/9 1969 i Leksberg (Skaraborgs län, Västergötland).

Ogift man.
--------------
Källor:
Mantalslängd 1991, Skaraborgs län

Boende på denna adress:
Olsson, Bo Kenneth 1944-07-14
Olsson, Bo Mattias 1969-09-12
Olsson, Claes Daniel 1970-10-02
Olsson, David Andreas 1977-11-30
Olsson, Ingalill Marie Ulrika 1938-07-04

Tack, K-S!

Mattias var alltså årsbarn med syster U. Men Dav*d är född -77. Ska det inte vara Cla*s D*niel (f-70, årsbarn med Helena), som Mattias höll ihop med (med tanken på ålder)?

Matt*as, född i Leksberg. Var det inte där bröderna Junger*s bodde på den tiden? Kan de vara så de lärde känna varandra?
Citera
2018-07-27, 00:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och jag frågade dig häromdagen om du vet vad man tror låg bakom PR:s (av dig påstådda) hjärtstopp?

Du Ugglan, tycker du inte att det är högintressant det vi nu diskuterar? Inte ett enda ord från dig om bröderna Ohlsson, du som gillar nya spår och som brukar hoa högst här i tråden. Anser du att spåret är ointressant eller vad är det med dig?
Citera
2018-07-27, 00:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du Ugglan, tycker du inte att det är högintressant det vi nu diskuterar? Inte ett enda ord från dig om bröderna Ohlsson, du som gillar nya spår och som brukar hoa högst här i tråden. Anser du att spåret är ointressant eller vad är det med dig?

Jag reagerar bara på att du verkar teama upp med Prinzezzan i försök att få bort fokus från PR. Den lilla duon har vi väl inte sett tidigare? Dessutom blev det märkligt tyst från er två när jag pressade på om uppgifter om någon vet vad som kan ha legat bakom PR:s (påstådda) hjärtstopp.

Nej, jag har ännu inte hunnit ta del av "Bröderna Ohlsson". Jag har gjort annat idag ända tills nu. Dessutom finns det annat i tråden som jag vill försöka kommentera först. Så vad är det med dig?

GW skrev tydligen om två manspersoner som var bästa vänner. För min del är steget till två bröder lite långt. Det är allt så länge.
Citera
2018-07-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack, K-S!

Mattias var alltså årsbarn med syster U. Men Dav*d är född -77. Ska det inte vara Cla*s D*niel (f-70, årsbarn med Helena), som Mattias höll ihop med (med tanken på ålder)?

Matt*as, född i Leksberg. Var det inte där bröderna Junger*s bodde på den tiden? Kan de vara så de lärde känna varandra?

Jo, det borde vara mellanbrodern (f. -70). Samma år som Helena f.ö.

”Den större vägen” som GW skriver om är troligen Marieforsleden. Båtplatsen borde då vara vid Ekudden el Sandviken.
Senast redigerad av Propparn 2018-07-27 kl. 00:35.
Citera
2018-07-27, 00:41
Medlem
Citat:
GW skrev tydligen om två manspersoner som var bästa vänner. För min del är steget till två bröder lite långt. Det är allt så länge.

Relevant, Ugglan. Om du söker upp MO på FB finns där en del intressanta ansikten med pilotbrillor i vänlistan....

Återigen: Inga förhastade slutsatser
Citera
2018-07-27, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
I sådant fall måste man fråga sig varför vittnet inte sa att det var en Volvo med en gång om det nu verkligen var en Volvo? 99% av invånarna i Mariestad vet väl hur en vanlig Volvo ser ut?

PRs far hade iofs en silverfärgad Volvo 740 som PR hade tillgång till men där stämmer ju inte färgen. Själv funderar jag på om det kan vara den ljusa bilen med rails som sågs så parkerar inne på cykelvägen ca. 03:30. Kan det vara vid den här tidpunkten som GM återvänder för att kasta ut Helenas skor och tömma hennes lilla ryggsäck som i sådant fall innehöll 2 ringar, en lypsyl och en halstablett? (plånboken glömde hon ju kvar hos PW i Töreboda).

Det är inte helt självklart för alla att se skillnad på silver och vitt – särskilt inte om man kanske inte är så intresserad av bilar, är påverkad/trött och dessutom kanske ser i bilen i ett något knepigt ljusförhållande samt från en lite annorlunda vinkel.
Citera
2018-07-27, 00:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jo, det borde vara mellanbrodern (f. -70). Samma år som Helena f.ö.

”Den större vägen” som GW pratar om är troligen Marieforsleden. Båtplatsen borde då vara Ekudden el Sandviken.

Så kan det vara. OM det nu skulle gälla dessa bröder, och OM de skulle ha haft båten vid Ekudden, ungefär var kunde båtplatsen varit då? Nära campingen? Skulle platsen kunna vara nära den plats där bilen fanns (bredvid BB d ä:s tomt på natten/morgonen) och som vittnet på cykeln såg?

Någon som vet dessa bröder hade sin båt?
Citera
2018-07-27, 00:44
Medlem
Ma.hias Olsson och M.ts Rube.tsson var väl vänner på den tiden om ja inte minns fel.
Citera
2018-07-27, 00:45
Medlem
Citat:
Jag reagerar bara på att du verkar teama upp med Prinzezzan i försök att få bort fokus från PR. Den lilla duon har vi väl inte sett tidigare? Dessutom blev det märkligt tyst från er två när jag pressade på om uppgifter om någon vet vad som kan ha legat bakom PR:s (påstådda) hjärtstopp.

Nej, jag har ännu inte hunnit ta del av "Bröderna Ohlsson". Jag har gjort annat idag ända tills nu. Dessutom finns det annat i tråden som jag vill försöka kommentera först. Så vad är det med dig?

Japp håller med. Blev en trådsanning omedelbart att det handlade om två bröder. Medveten fokusförflyttning? Känner att det inte ens är lönt att försöka få sagt något i denna tråd pga dessa krafter.
Citera
2018-07-27, 00:46
Medlem
Donnabella6s avatar
Som jag skrev för ca 2 v sen :Föraren måste varit nykter(annars skulle H aldrig satt sig i bilen) den andra förmodligen berusad.

Dessa bröderna Olsson är endast intressant om dom stod familjen A extremt nära.
Det gjorde/gör nämligen Bw och jag tror fam A har väldigt svårt att ta in att det skulle vara han som är gm....
Där man bor:betyder att man bor i närheten av varandra,inte bröder enl mig.
Mina 2 cents.
Citera
2018-07-27, 00:47
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Japp håller med. Blev en trådsanning omedelbart att det handlade om två bröder. Medveten fokusförflyttning? Känner att det inte ens är lönt att försöka få sagt något i denna tråd pga dessa krafter.

Håller med!
Citera
2018-07-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara. OM det nu skulle gälla dessa bröder, och OM de skulle ha haft båten vid Ekudden, ungefär var kunde båtplatsen varit då? Nära campingen? Skulle platsen kunna vara nära den plats där bilen fanns (bredvid BB d ä:s tomt på natten/morgonen) och som vittnet på cykeln såg?

Någon som vet dessa bröder hade sin båt?

Jag tror det låg småbåtar vid sommarhemmet Bäcken, i så fall nära Björn Berggrens bostad. Då passar vittnet Carinas uppgifter om bilen väl in i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in