2018-07-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, i en bunt kommuner röstar du på en eller fler tomma stolar om du röstar på SD. Absolut intressant.

Vi får se. Många som gärna byter tåg och hoppar på vinnande för att stanna kvar vid köttgrytorna. Plus att ett rekordval nog lockar till sig många nya. Jag är inte det minsta orolig för det.
Citera
2018-07-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Föreslår att du nu när du har sommarlov tar och läser på Migrationsverkets statistik för 2018 (67 000 "flyktingar" första halvåret) och prognos för 2018-2021 (300 000 nyanlända och 411 000 nya medborgare). Därefter ställer du dessa siffror mot Löfvéns nya mantra "vi har EUs hårdaste flyktingpolitik", och tänker till lite. Kanske vill du sedan revidera påståendet att det skett en total förändring i migrationspolitiken.

Därefter kan du t.ex. lära dig att det heter 'däremot', 'kommer att kollapsa', 'bara att kolla', 'skyddsbehov', 'logiskt', 'egentligen' osv.

wordfeud är ett mobil spel som skulle passa dig bättre än att diskutera politik på nätet du kan tacka mig sedan.
Citera
2018-07-31, 14:35
Medlem
Du har rätt! SD kommer kollapsa efter de har styrt lite.

Många som röstar på SD gör det för att de vill att deras parti ska anamma SDs ståndpunkt när det gäller invandring.

När SD har regerat lite och fixat kanske en del av invandringen. Så kommer de tappa många väljare tillbaka till deras mer traditionella partier. Flesta av deras väljare är nog S eller M annars.
Citera
2018-07-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
wordfeud är ett mobil spel som skulle passa dig bättre än att diskutera politik på nätet du kan tacka mig sedan.

Så du hånar hans giltiga argument? Som sagt inbördeskrig eller polisstat. Polisen kommer då vara för att skydda dig, eftersom du är en förrädare.
Citera
2018-07-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Du har rätt! SD kommer kollapsa efter de har styrt lite.

Många som röstar på SD gör det för att de vill att deras parti ska anamma SDs ståndpunkt när det gäller invandring.

När SD har regerat lite och fixat kanske en del av invandringen. Så kommer de tappa många väljare tillbaka till deras mer traditionella partier. Flesta av deras väljare är nog S eller M annars.

De som har sett "ljuset" går aldrig någonsin tillbaka till mörkret.
Citera
2018-07-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ja, i en bunt kommuner röstar du på en eller fler tomma stolar om du röstar på SD. Absolut intressant.

På kommunal nivå fungerar det oftast så här.

Om en person inom SD visar energi och framåtanda, blir han direkt beskylld för, -"du gör detta av personliga skäl för att bygga upp en egen maktbas"!

Däremot är slashasar och slöfockar alltid välkomna inom SD!
Citera
2018-07-31, 14:42
Medlem
2looses avatar
Alla nyfrälsta Sdare kan inte se bortom sin frälsning. Visst håller SD på att kollapsa.
Jag gissar på att dessa som ser SD som guden Sverige behöver är nya tilskott i väljarkåren, de som precis uppmärksammat problemet med invandringen, men kan inte se den stora konspirationen bakom den.

Afs Behövs för att rädda SD. Afs behöver vara vårat miljöparti som tar kontrollen över SD och styr dom, precis som MP gör med sossarna idag.

Rädda SD, rösta AFS.
Citera
2018-07-31, 15:03
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror att Sd kommer spricka under nästa mandatperiod. Det kommer att bli en extremt rörigt efter valet och redan då tror jag att många kommer ångra sin röst på Sd. En vanlig tanke kommer nog att vara: "Varför röstade jag inte på Afs för...attans också!!!", när dom ser hur Sd agerar och försöker suga av Moderaterna.

Blir det nyval så tror jag att ganska många hoppar över till seriösare alternativ som Afs och några få till Medborgerlig Samling. Dock så kommer nog partiet ändå att ligga kvar runt 18-20%.

Eller så får vi vänta tills Åkesson hoppar av som ordförande. Då finns det ingen att ta över posten som kan representera 25%-30% av folket som Åkesson kan. Tjocke-Karlsson ger inget sympatiskt intryck och kommer nog att sänka partiet till 12%. Tönthof är ju bara som en janne-långben som ingen tar seriöst. Vem har vi sen då? Sen finns det ingen som folkmassan känner till och allt kommer vara ett nedköp.

Citat:
Ursprungligen postat av 2loose
Alla nyfrälsta Sdare kan inte se bortom sin frälsning. Visst håller SD på att kollapsa.
Jag gissar på att dessa som ser SD som guden Sverige behöver är nya tilskott i väljarkåren, de som precis uppmärksammat problemet med invandringen, men kan inte se den stora konspirationen bakom den.

Afs Behövs för att rädda SD. Afs behöver vara vårat miljöparti som tar kontrollen över SD och styr dom, precis som MP gör med sossarna idag.

Rädda SD, rösta AFS.

Jag tror Sd's enda hopp för framtiden att vara ett Sd som Sd var för några år sedan är att Afs finns med i bakgrunden. Därför är det viktigt att Afs kommer in i valet nu.
Citera
2018-07-31, 15:11
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Frågan ska vara "när kollapsar sjuklöverpolitiken?"
SD har framtiden för sig, ☺.
100.000-tals hårt valarbetande kulturberikare borgar för det.
Citera
2018-07-31, 15:25
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Därför kommer lokala partier gå starkt framåt istället där SD inte förmår få till populära lokalföreningar.

En sådan konkurrens finns inte på riksdagsplanet för SD just nu.
Citera
2018-07-31, 15:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Just nu ligger SD på sina högsta opinionssiffror någonsin. De högsta siffrorna i partiets hela historia. Så det är en märklig tidpunkt att börja prata om en kollaps.

Men visst. Det kan ske i framtiden. Du säger att det kan ske när "de fyras gäng" lämnar politiken, men om de "fyra" planerar att lämna politiken så lär de nog i god tid vaska fram ersättare till dem. För de vill nog knappast att deras livsprojekt kollapsar den dag de väljer att göra annat i livet.

Dock lär det ligga väldigt långt fram i tiden att de alla ska lämna SD. Åtminstone 3 av 4 av dem är ju fortfarande ganska unga.
Det som TS dock kan ha rätt i är att "de fyras gäng" styrt så länge och fortsätter styra. När den gruppen splittras, vilket ju sker förr eller senare, blir det nog lite jobbigt för SD. Frågan är bara hur jobbigt?
Citera
2018-07-31, 16:00
Medlem
Citat:

Det är ju rätt så egalt - eftersom staten Sverige översvämmar samtliga kommuner med kriminella unga män.

Det är kanske inte så viktigt vem som sitter i just vilken stol i kommunen - stolarna kan lika gärna vara tomma - (för att bevisa att kommunerna inte har något att göra med staten massimport av ensamma unga män)

Kommunerna har absolut ingen som helst makt - Det är staten som bestämmer, och staten har bestämt att svenska folket skall erhålla en sämre livsstil.
Senast redigerad av Bacto 2018-07-31 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in