Jag tror att Sd kommer spricka under nästa mandatperiod. Det kommer att bli en extremt rörigt efter valet och redan då tror jag att många kommer ångra sin röst på Sd. En vanlig tanke kommer nog att vara: "
Varför röstade jag inte på Afs för...attans också!!!", när dom ser hur Sd agerar och försöker suga av Moderaterna.
Blir det nyval så tror jag att ganska många
hoppar över till seriösare alternativ som Afs och några få till Medborgerlig Samling. Dock så kommer nog partiet ändå att ligga kvar runt 18-20%.
Eller så får vi vänta tills Åkesson hoppar av som ordförande. Då finns det ingen att ta över posten som kan representera 25%-30% av folket som Åkesson kan. Tjocke-Karlsson ger inget sympatiskt intryck och kommer nog att sänka partiet till 12%. Tönthof är ju bara som en janne-långben som ingen tar seriöst. Vem har vi sen då? Sen finns det ingen som folkmassan känner till och allt kommer vara ett nedköp.
Citat:
Ursprungligen postat av
2loose
Alla nyfrälsta Sdare kan inte se bortom sin frälsning. Visst håller SD på att kollapsa.
Jag gissar på att dessa som ser SD som guden Sverige behöver är nya tilskott i väljarkåren, de som precis uppmärksammat problemet med invandringen, men kan inte se den stora konspirationen bakom den.
Afs Behövs för att rädda SD. Afs behöver vara vårat miljöparti som tar kontrollen över SD och styr dom, precis som MP gör med sossarna idag.
Rädda SD, rösta AFS.
Jag tror Sd's enda hopp för framtiden att vara ett Sd som Sd var för några år sedan är att Afs finns med i bakgrunden. Därför är det viktigt att Afs kommer in i valet nu.