Citat:
SD fyllde en viktig funktion från 2009-2015 ungefär. Jag själv röstade in dem i riksdagen 2010 och då kallades sverigedemokrater för hemska rasister och vanliga hjärntvättade svenskar sa upp sin bekantskap med människor som röstade SD. Samma människor som agerade så 2010, kommer i detta valet att själva rösta på SD. SD lyckades normalisera idén om "invandringskritik" så att vanligt folk tog till sig detta och vågade börja prata om problemen. SD vann striden mot medierna och vänsteretablissemanget, de lyckades normalisera denna frågan och när denna striden var vunnen, skulle de fortsatt "högerut" och jobbat för att normalisera nästa fråga, t.ex frågan om massiv återvandring för missanpassade babbar. Istället gör de det motsatta, de sparkar ut de radikala elementen inom partiet, personer som Kent Ekeroth osv. Har i allmänhet NOLL ENERGI, genomför inga kampanjer, ställer inga till svars för sitt beteende. Med det väljarstödet i ryggen är det otroligt att de inte lyckas göra mera väsen av sig.
Enligt mig är det uppenbart att SD valt fel strategi här, man har blivit mer PK istället för mer radikala. Man är uppenbart nöjda med sina positioner som högavlönade riksdagsmän. Man är långt ifrån den idealistiska, drivna rörelse man en gång var. Man har helt enkelt bekväma politiker
som hellre vill behålla sina positioner som riksdagsmän än att faktiskt skapa en förändring.
SD kommer inte kollapsa eftersom deras väljare till stor del består av nyfrälsta, religiösa fanatiker som dyrkar sin ledare JIMMIE över allt annat. Det här är människor som kommer, likt gamla gråsossar, som inte tänkt en egen politisk tanke i hela sitt liv, fortsätta rösta på SD "för att jag alltid har gjort det"
Fler och fler kommer dock gå över Afs och de är framtiden. Extremt viktigt att de kommer in redan i höst, då de med ett riksdagsinträde kan visa hjärntvättade sverigedemokrater vilken skillnad det faktiskt är i driv och engagemang mellan de två partierna.
Enligt mig är det uppenbart att SD valt fel strategi här, man har blivit mer PK istället för mer radikala. Man är uppenbart nöjda med sina positioner som högavlönade riksdagsmän. Man är långt ifrån den idealistiska, drivna rörelse man en gång var. Man har helt enkelt bekväma politiker
som hellre vill behålla sina positioner som riksdagsmän än att faktiskt skapa en förändring.
SD kommer inte kollapsa eftersom deras väljare till stor del består av nyfrälsta, religiösa fanatiker som dyrkar sin ledare JIMMIE över allt annat. Det här är människor som kommer, likt gamla gråsossar, som inte tänkt en egen politisk tanke i hela sitt liv, fortsätta rösta på SD "för att jag alltid har gjort det"
Fler och fler kommer dock gå över Afs och de är framtiden. Extremt viktigt att de kommer in redan i höst, då de med ett riksdagsinträde kan visa hjärntvättade sverigedemokrater vilken skillnad det faktiskt är i driv och engagemang mellan de två partierna.
Hur kan du säga att de har valt fel strategi när de hamnar mellan 25-30% i vissa opinionsmätningar?
Det är främst kärnväljarna som inte påverkas av korkade uttalande m.m
Varför ska man ha en taktlös idiot i partiet när de rör sig allt närmare mot makten.
Alltför radikala åtgärder för snabbt, riskerar ofta att slå över åt andra hållet, man blir själv monstret man försöker besegra och det lockar ofta onda människor till maktpositioner.