2018-07-31, 12:56
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon kanske inledde sitt förhållande med SD år 2008. Hon skiljde sig då och slutade arbeta som pastor. Tänker att hon begick tjänstefel när hon inledde en romans med en gift man, och blev avskedad eller slutade själv. Hon hade vigt SD och HD samma år. Hon slutade blogga p.g.a. att hon ville spendera tid med SD. De umgicks ju rätt ofta under vissa perioder?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt ett av dina tidigare inlägg så var det år 2008
som LW och UW skilde sig!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för klargörandet, det verkar stämma bättre! Skribenten Cloudedcrystalbeam
har i sitt gedigna "grävande" efter uppgifter och fakta funnit att LW och UW gifte
sig 1999.09.04 och skilde sig 2011.03.25.

Kommer mer
Citera
2018-07-31, 12:58
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några datum och lite spekulationer.

UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.

LW:s och UW:s 3 barn är födda: 2001, 2003 och 2006.

UW var gift med MH mellan 2014-12-29 och 2016-12-21. MH skrev sig aldrig på UW:s adress under äktenskapet.

Jag funderar på om UW inte ville skilja sig från LW. Kanske var de ”mer än vänner” ibland, trots att de skilt sig? UW kanske hoppades att de skulle bli ett par igen? UW skiljer sig från MH i slutet av 2016. Det är väl förhållandevis nära de datumen då LW anmäler SD för olaga hot och senare för misshandel, eller missminner jag mig? Kanske fanns det, bl.a i och med det, förhoppningar från UW:s sida om att
LW slutligen ”gett upp” SD och ville vara med honom igen? Om det sedan mer och mer med tiden visade sig att LW inte var intresserad av något förhållande och familjeliv med UW kan han ha blivit rejält besviken...

Detta är endast spekulationer. LW kan ha varit den sista på jordklotet som UW ville ha som livskamrat (igen). Jag kan ha alldeles galet fel. De olika datumen jag redogjort för ovan stämmer dock.

Många datum blir det
Citera
2018-07-31, 13:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Lite om MH:

Född:

1970, Överjärna

Föräldrar:

GS, mamma, född 1948
PH, pappa, född 1947
Föräldrarna var gifta 1968-12-21 till 1973-03-02. Pappan gifter om sig med KAH 1978-08-21

Helsyskon:

Avliden bror, född 1967, död 1988
LS, syster, född 1983

Halvsyskon på pappans sida:

CH, syster, född 1975

Gift med:

KPS 1994-04-30 till 2011-01-26. Under detta giftemål byter MH till makens efternamn mellan 1994-04-30 och 2011-10-06. Sedan tar hon åter efternamnet H.

UW 2014-12-29 till 2016-12-21. Under detta äktenskap behåller MH sitt efternamn, H.

Barn med första maken, KPS:

C, son, född 1993
I, dotter, född 1999
E, dotter, född 2001

ML har hittills bott i:

Överjärna, Södertälje, Vagnhärad och Trosa. Hon bor i Trosa nu med yngsta dottern.

OBS! Rättelse vad gäller ”syrran” LS född 1983:

Hon är HALVSYSKON till MH och dotter till MH:s mamma GS och dennes andra make SES. De gifte sig 1981-06-18.

Ber tusen gånger om ursäkt. Efter 2 muggar kaffe och 5 förhandsgranskningar av mitt inlägg lyckades jag ändå skriva fel
Errare humanum est?
Citera
2018-07-31, 13:05
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har ställt frågan till Dig när Du skrev om att SD var dykare och pilot... Var han pilot inom Flygvapnet som Du vet... och som jag skrev... har han något cert idag?
Du syftade då också till att flera av de inblandade hade "försvunnit" och jag undrade eftersom de verkar vara kvar i Örebroområdet...

Att han var dykare och pilot diskuterades tidigt i tråden. Sedan har vi ju läst hans dykblogg.
Jag har inga egna fakta om det. Om han är pilot i flygvapnet eller har ngt cert vet jag inte heller.
Det handlade om kopplingen till Dubbelmordet som en annan skribent hade som terori.
Vad jag tror är att de alla jobbar inom underrättelsetjänsten. Den militära bakgrunden har bara skymtat i enstaka inlägg. Om det är som jag tror kan man heller inte kolla upp sådant.

När har jag talat om att de har försvunnit? Du får påminna mig.
Citera
2018-07-31, 13:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hon är HALVSYSKON till MH och dotter till MH:s mamma GS och dennes andra make SES. De gifte sig 1981-06-18.

Ber tusen gånger om ursäkt. Efter 2 muggar kaffe och 5 förhandsgranskningar av mitt inlägg lyckades jag ändå skriva fel
Errare humanum est?

Ingen fara. Det är ju nästan skönt att se att även du kan göra fel någon gång
Citera
2018-07-31, 13:13
Medlem
Citat:

Errare humanum est?

Anade att det va så, du kanske också har en jävla
värme där du bor
Citera
2018-07-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag får inte ihop det med LS född 83, tio år efter skilsmässan, och helsyskon.

Kanske jag som är seg

Tvärtom, det är jag som vimsat till det! LS är halvsyster till MH på mammans sida. GS (mamman) gifte sig med SES 1981-06-18. Tillsammans har de LS, född 1983.
Citera
2018-07-31, 13:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!

Kopierat ur den mycket intressant bloggen. Hon KÄNNER verkligen de inblandade.
Det fetade: "Majoriteten av skribenterna". Precis vad jag säger. Antar att hon menar att vi andra är på "rätt spår". De övriga vill bara styra mot SD och bort från far o son Wesström.
Självklart blev åkl. och hela utredningen vilseledd från början av UW. Han KAN skydda sin son. Framtiden får utvisa det.
TaxenSixten kan inte dölja sin oerhörda ilska över denna kvinna. Äntligen går det åt rätt håll i tråden.
Självklart har SD denna version och mgm också. Jag förstår mycket väl att han håller det för sej själv. Hemska repressalier kan vänta om han yppar vad han tror.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-31 kl. 13:21.
Citera
2018-07-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar ju lite lattjo...🤔

Jag har skrivit fel LS, född 1983, är MH:s halvsyster. MH:s mamma GS gifte om sig 1981-06-18 med SES och fick dottern LS.
Citera
2018-07-31, 13:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kommer mer

Usch ännu ett gammalt inlägg av mig. Förstår inte meningen med att ta upp dessa nu? I början spekulerade man ju utifrån den nästan obefintliga info som fanns och det blev en massa fel i det man skrev när man läser sina inlägg nu i efterhand när vi har mer fakta.
Då trodde vi att skilsmässan skett år 2008 fram till att Cloudedcrystalbeam kom med de korrekta uppgiften att det skett senare!

Vad är din poäng?
Citera
2018-07-31, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte jag.

Inte heller tror jag att hon grämer sig. Hon nådde sitt syfte. Det stavas Hämnd.

Hon stampar/ger tillbaka hänsynslöst på redan försvarslösa personer fyllda av sorg. Rent av döda.

Det fyller mig av Förakt.

Kan bara hålla med dig.
Tragiskt att en vuxen människa beter sig så och tillika har barn.
Citera
2018-07-31, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är LS (född -83) verkligen ett helsyskon med tanke på att pappan var gift med sin andra fru då ( fr.o.m -78 till idag)?
Många otrogna bland alla dessa människor i så fall måste jag säga..

Jag har skrivit fel, förlåt LS (född1983) är halvsyster till MH. MH:s mamma fick dottern LS med sin andra man SES. De gifte sig 1981-06-18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in