2018-07-31, 09:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nja, bara om man inte är van vid kaosblattar. I Malmö bor t ex en väldig massa vänsterdrägg men de går ju inte och tjafsar med blattegäng.

Jag kan tänka mig att om man tror att "alla" är goda så tror man också man kan gå och snacka med ett sånt gäng. Troligen sa eller gjorde mannen något som irriterade gänget.

I samfund där man har hög tillit till varandra så kan man säga saker till varandra men i samfund med låg tillit så gäller det att undvika all kontakt med främmande.

Jag skrev så sent som igår om hur SVT propsade för en nyhet om en "rasistattack" på en mörkhyad (inte ens i Sverige, och det var inte värre än att hon fick ägg kastade på sig). Ska vi se om denna rasistattack blir omskriven? Det är trots allt våld mot politiker, sådant brukar alltid skrivas om. Men blattar har förvisso frikort så vi får se.

Titta inte på en blatte, ännu mindre på ett gäng. Gå inte för nära och självklart säg ingenting. Ha inga dyra kläder, ha inte en fin bil. Kör inte om en invandrare, titta absolut inte på den som kör i en blattebil.

Är det så du menar att ni anpassat er i Malmö?
Citera
2018-07-31, 09:44
Medlem
Isnatts avatar
'Brinner och kämpar man för mångfald' gör man det för att den lilla gruppen svenskar ska finnas kvar precis som man vill att indianer, islänningar, diverse asiatiska folk, ska få finnas kvar.
Massinvandring till sverige är inte mångfald! Tvärtom! Har du en palett med olika färger så är det mångfald. Blandar du ihop alla olika klickar har du inte mångfald utan istället en sörja ingenting.
Hennes man har säkert brunnit för nåt men inte fan var det mångfald.
Nyspråk att kalla saker för en sak som i själva verket är totalt motsatts.
Dessutom så totalt naivt av hans kvinna att tro att bara för att hennes man varit glad åt att diverse främlingar tagit sig hit så ska han på något vis ha frikort mot deras gränslösa våld?
Hade överfallet varit berättigat om han varit SD eller i alla fall kritiskt till utrotningen av det svenska?

Hoppas för övrigt att den skyldige åker fast.
Citera
2018-07-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Titta inte på en blatte, ännu mindre på ett gäng. Gå inte för nära och självklart säg ingenting. Ha inga dyra kläder, ha inte en fin bil. Kör inte om en invandrare, titta absolut inte på den som kör i en blattebil.

Är det så du menar att ni anpassat er i Malmö?

Ja, förutom det att ignorera funkar inte för man måste visa dem"respekt".

Hur som helst så kollade jag in den här moderatens Facebook.
* Han brinner för Pride
* Han tycker skolpolitik är viktigt
* Han tror på lag och ordning
* Han tycker att SD inte delar Alliansens "liberala värderingar".

Verkar vara en rätt hygglig kille som helhet.

Trist. Få se om SVT skriver om det.
Citera
2018-07-31, 10:08
Medlem
8711s avatar
Den vanliga gamla rasismen mot svenskar alltså. Jag har sett den själv sedan 90-talet och fått höra många gånger att det inte finns och att man ljuger, förmodligen av såna som den här politikern. Han jobbar för mångfald säger dom, ja det är det här han jobbar för. Man är väldigt naiv och okunnig om invandringens konsekvenser om man inte förstår att det medför enorm kriminalitet, våldsdåd, rasism mot svenskar med mera. I enorm omfattning dessutom, mycket större än folk kan ana och tro. Rasismen mot vita och svenskar ligger djupt hos en väldigt stor andel av dessa invandrare.

Utan hans egen politik hade vi sluppit detta.
Senast redigerad av 8711 2018-07-31 kl. 10:10.
Citera
2018-07-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja, förutom det att ignorera funkar inte för man måste visa dem"respekt".

Hur som helst så kollade jag in den här moderatens Facebook.
* Han brinner för Pride
* Han tycker skolpolitik är viktigt
* Han tror på lag och ordning
* Han tycker att SD inte delar Alliansens "liberala värderingar".

Verkar vara en rätt hygglig kille som helhet.

Trist. Få se om SVT skriver om det.

Tycker man kan ana att hans fru, innan händelsen, var en som måna mer om gärningsmän än om offer. En läxa och en tråkig historia men som är ack så vanlig i Sverige idag.
Citera
2018-07-31, 10:33
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
En politiker som blir misshandlad pga hudfärg och härkomst borde göra nyhetssidorna fulla med analyser av allt och alla som kan allt om just allt.
Var är Jerzy Sarnecki med sin förklaring av detta brott?
Alltså då att politikern måste ha dykt i vattnet och stänkt upp en skvätt på förövaren vilket självfallet är en klar kränkning av hedern.
Sådant straffas med stening alternativt grov misshandel framför barn. Gamla regler.
Citera
2018-07-31, 10:35
Medlem
Soterns avatar
Familjen kan ju skicka sjukhusräkningen till Reinfeldt?
Citera
2018-07-31, 10:46
Avslutad
Citat:
”Jag vill hata dig för att den man du kallar svennejävel och ger dig på är en man som brinner och kämpar för mångfald i sin vardag. Att just du ska ha lika rättigheter som alla andra. ”
Detta.
Låter som att Jens Orbacks taktik att försöka bli husneger i det egna huset inte kommer att fungera som tänkt. De här nötterna fattar verkligen inte att alla är svennejävlar i dessa babianers ögon. Vi kommer att få se mer av den varan, bra där eftersom det drabbar rätt personer. Rasister är redan separatister från första början, kanonmaten blir de som röstat för saken.
Citera
2018-07-31, 10:51
Medlem
Tuvtramps avatar
Vems är egentligen felet?

BO? (som borde vetat bättre än att röra sig i närheten av muslimer), Miljöpartister & liberaler? (som bjudit in "klientelet") ...för inte kan det vara GM(?).

Kanske dags att dela ut broschyrer vid gränsen där lagar & kutym står förklarat och att det vid överträdelse innebär omedelbar utvisning.
Senast redigerad av Tuvtramp 2018-07-31 kl. 11:00.
Citera
2018-07-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155454951836345&set=a.10150325506 771345.334982.614091344&type=3&theater

Frugan har skrivit om händelsen där det framkommer att mannen blev misshandlad framför sina barn av folk som yttrat "svennejävlar".

Egentligen en tragisk händelse. Men kan detta få dessa moderater att kanske gå över till SD?

Karma när det är som allra bäst !
Hoppas verkligen han får men för livet
Citera
2018-07-31, 11:09
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Citat:
Jag vill hata dig, så mycket. Jag vill hata dig för smärtan jag ser i min mans ögon. Jag vill hata dig för smärtan jag ser hos barnen. Jag vill hata dig för att den man du kallar svennejävel och ger dig på är en man som brinner och kämpar för mångfald i sin vardag. Att just du ska ha lika rättigheter som alla andra.

Vad får moderathustrun att tro att gärningsmännen skulle vara det minsta intresserade av att hennes man ”brinner och kämpar för mångfald”? Är det något hon föreställer sig att kriminellt invandrarslödder brinner starkt för? Mångfald? Eller är det bara godhetssignalerande, för att visa att hennes man minsann inte är någon rasist? Som om det bara vore rasister som blev misshandlade av Mångfalden...

Obehagligt brott, förstås, men om någon ska drabbas av mångfalden så är det förstås mest rättvist att den som brinner och kämpar för den drabbas. Istället för vi andra.

Utvisning? Knappast. GM och hans gäng lär hinna sprida mycket mångfald i Karlskrona innan, eller om, det blir aktuellt. Sedan stoppas det hela av någon ”aktivist” som ”brinner och kämpar för mångfalden”, så är cirkeln sluten.
Citera
2018-07-31, 11:10
Medlem
Den här inställningen att man inte ska hata dem som slår sönder och samman ens nära är så jävla efterbliven och onaturlig.

Hur ska du kunna stå upp för dig själv och skydda det du älskar om du inte hatar det som hotar dem? Hat existerar av en praktisk anledning. Hata på bara säger jag, finns inget som helst fel i det när det är rättfärdigat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in