Citat:
Jag invänder verkligen inte mot din poäng med att förståelse för hur LWs personlighet var kan visa på varför hon blev mördad, dvs att hon kanske uppfattades som svekfull eller ett hot av andra kvinnor om så nu var fallet (jag har ju även en kvinnlig GM som mest trolig). Min undran gällde endast om hon de facto verkligen var utan just kvinnliga vänner då bekanta till henne även vittnat om att hon haft det och hennes Instagram är betydligt mer ”kvinnligt” präglad än ex geocachforumet. Vad det verkar så går ju uppgifterna om detta isär av vad jag minns av tråden. Medan en del beskriver henne som en grabbig mansslukerska som gärna tittade på gifta män så beskriver andra henne som en fin vän med fler vänner och privatliv än vad som syns genom huvudhobbyn. Känner att det blir svårt att avgöra vad som stämmer här då man får så dubbla budskap.
Jag kan absolut känna igen den kvinntyp du beskriver och har i min yttre bekantskapskrets stött på en sådan som retat gallfeber både på mig och andra, ytlig, på alla andras killar och sparkade därtill nedåt så ofta hon kom åt mot kvinnor i omgivningen genom elaka spydigheter. Om hon försvann skulle det väl finnas en handfull som iaf inte storgrät. Så nej, jag ifrågasätter verkligen inte alls behovet av att belysa LWs person och om en sådan personlighet var fallet vilket då skulle kunna säga något om motiv och typ av GM. Min undran var bara om avsaknad av vänninor verkligen stämmer helt.
Jag kan absolut känna igen den kvinntyp du beskriver och har i min yttre bekantskapskrets stött på en sådan som retat gallfeber både på mig och andra, ytlig, på alla andras killar och sparkade därtill nedåt så ofta hon kom åt mot kvinnor i omgivningen genom elaka spydigheter. Om hon försvann skulle det väl finnas en handfull som iaf inte storgrät. Så nej, jag ifrågasätter verkligen inte alls behovet av att belysa LWs person och om en sådan personlighet var fallet vilket då skulle kunna säga något om motiv och typ av GM. Min undran var bara om avsaknad av vänninor verkligen stämmer helt.
Flera har skrivit att hon hade vänner. Fast jag är lite desillusionerad, fanns det några vettiga personer där hon bodde?