2018-07-30, 23:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag tänker att ”kamraten” kan vara en av de yngre bekanta som MGM tex spelat fotboll med, köpte snus åt...
Berättat för anhörig: talat om för någon förälder.

Så tolkar jag det.
Citera
2018-07-30, 23:37
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
''Mannen var i sällskap med en annan person när han, enligt misstankarna, helt plötsligt ska ha knivattackerat kvinnan.''

Detta låter ju helt sinnes, måste ju ha sneat på något rejält alltså. Så personen i fråga promenerar med en kamrat och helt plötsligt så får han syn på en helt främmande kvinna, beslutar sig på att gå och avsluta denna människas liv på det mest vedervärdiga sättet helt sonika? Kan vara det sjukaste jag läst på länge...

Denna tjomme som alltså alltid är ensam är ute och går med en "kompis". Tjommen sägs sedan attackera random pundarluder. Kompisen larmar inte direkt utan låter pundarludret dö i en pöl av blod. Berättar istället så småningom för person tre.

Bara i Fagersta. Sätter en slant på att "kompisen" är pundare och finns på lexbase. Sätter en annan slant på att person fyra (som höll i kniven) försöker sätta dit någon annan (tjommen). Även person fyra är pundare och med på lexbase.
Citera
2018-07-30, 23:44
Medlem
Citat:
Tänker du då att det är den s.k ''kamraten'' som är den egentliga mördaren då eller?
Tänker att byns unga, i smågrupper/kompisgäng rör sig ute sådana kvällar o nätter-
den historien som nu kommit fram i sista rapporteringen, den historien stinker.
Tror inte rätt man sitter anhållen. Och så klart är det inte "pundargänget".
Varför den nyinflyttade undersköterskan blir huvudperson i detta drama -är en gåta.
Senast redigerad av moshes 2018-07-30 kl. 23:49.
Citera
2018-07-30, 23:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durmazbrorsa
https://www.synonymer.se/sv-syn/s%C3%A4rskild

En sista gång. Ja, jag vet att orden särskild och speciell i stort sett är samma sak.

Vid en särskild händelse organiserar sig polisen på ett annat sätt än i vanliga fall och går upp i stab, vilket innebär att särskilda resurser och personer avsätts för att arbeta enbart med den särskilda händelsen. (Man uttrycka det som att ”Särskild händelse” är namnet på den kommande insatsen)

Sedan fattar man ett BiS, dvs. Beslut i Stort. Vad gör man inledningsvis, vad gör man mitt i och vad gör man avslutningsvis. (Jag antar att man gör så än idag)

Jag skulle inte bli förvånad om nya, unga poliser blir förvirrade om någon plötsligt säger att vi har en speciell händelse. De skulle nog se ut som fågelholkar allihop.

Jag har själv i suttit i stabsrummet i timmar ett antal gånger närmast under under stabschefen och då har vi varit 10-15 personer

Någon för sköta mediakontakter, någon ser till att ringa personalens anhöriga om det är en större insats. En annan ser till att mat och dryck kommer till stabsledningen. En annan sitter och plottrar / skriver ner det väsentliga. Det finns fler funktioner.
Citera
2018-07-30, 23:51
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Enligt reportaget så skulle MGM varit i sällskap med en annan person-och så.. plötsligt gett sig på kvinnan.
Den andre personen ska senare, ha berättat om detta till en tredje person-som kontaktade polisen.
Så-det blev allt en extra knorr-för polisen.
(Den andre mannen som var med under överfallet- verkar inte vara riktigt vettig-.
Hon/offret låg väl skadad minst en timma innan hon hittades.)

Låter fullkomligt rubbat, vilken otroligt sjuk händelse.
Funderar på om personen som GM var i sällskap med kan ha varit väldigt ung. En av de yngre förmågorna han sparkat boll med tex. Kanske har denne person blivit så chockad och skräckslagen att h*n först inte vågat berätta något alls, innan någon förälder fått personen att öppna sig.

Edit;
Tvåa på bollen..
Senast redigerad av Cating 2018-07-30 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Är det möjligen två lokala fyllon/pundare där den ena snedtände och flippade helt och den andre efter ett tag lättade sitt hjärta för morsan?
Varför fyllon och pundare?
Till synes välartade mänskor kan också!!
Citera
Medlem
holmen87s avatar
Citat:
''Mannen var i sällskap med en annan person när han, enligt misstankarna, helt plötsligt ska ha knivattackerat kvinnan.''

Detta låter ju helt sinnes, måste ju ha sneat på något rejält alltså. Så personen i fråga promenerar med en kamrat och helt plötsligt så får han syn på en helt främmande kvinna, beslutar sig på att gå och avsluta denna människas liv på det mest vedervärdiga sättet helt sonika? Kan vara det sjukaste jag läst på länge...

Det är ju något som inte stämmer här. Det låter ju mer som att ”kompisen” har mördat tjejen i sus och dus, kommit hem, börjat nyktra till och inser vad han har gjort, tänker ut någon svag stackare han kan skylla på, ljuger ihop en story och förmedlar den till en närstående.
Citera
2018-07-30, 23:54
Avstängd
karlinges avatar
Handlar det om hatbrott? Finns väl mycket nazister där uppe i den där hålan?
Citera
2018-07-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tänker att byns unga, i smågrupper/kompisgäng rör sig ute sådana kvällar o nätter-
den historien som nu kommit fram i sista rapporteringen, den historien stinker.
Tror inte rätt man sitter anhållen. Och så klart är det inte "pundargänget".
Varför den nyinflyttade undersköterskan blir huvudperson i detta drama -är en gåta.

Saker och ting behöver inte låta logiskt för att stämma dock, är ju trots allt ett mord det handlar om.

Men samtycker även om det du skriver.

Samt undrar jag vad hon gjorde ute en sådan tidig morgon precis där? Känner dock att man inte kan vara ren i blodet om man kan låta snitta halsen på en person och sedan bara lämna personen döendes (med chans till överlevnad) när personen i fråga har sett ens ansikte(?) samt signalement osv.

Men om jag inte har misstagit mig så plockade väl polisen upp blodiga kläder upp ifrån en sopptunna(?) i närhet till den misstänktes bostad? Lär väl finnas viss dna på insidan utav dem klädesplaggen. Kan även ha läst fel längre bak i tråden angående just detta.
Citera
2018-07-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Handlar det om hatbrott? Finns väl mycket nazister där uppe i den där hålan?

BO är Svensk så denna tråd är nog ingenting för dig.
Citera
2018-07-31, 00:02
Medlem
huomaamatons avatar
Efter läst dessa PMs i tråden, känns det mer och mer som detta kanske inte är den rätta GM, kan polisen fått in en massa tips om "en konstig nyinflyttad enstöring som hänger med barn"? Vi får se vart detta leder.
Citera
2018-07-31, 00:13
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Finner det även riktigt sjukt hur hans ''kamrat'' bara kunde lämna henne förblödande till döds samt att han inte försökte förhindra det..

Tja.. Vansinnesattacker med kniv kan gå väldigt fort, och uppfattas som väldigt avskräckande. Den mest normala reaktionen (av otaliga videos från dylika händelser att döma) är nog att man, lite förvirrat, backar undan, för att sedan eventuellt springa därifrån.

Om ”kompisen” nu inte sprang därifrån, så kändes det kanske ändå inte så lägligt att ta upp telefonen och ringa 112 (”ringa polisen”), när man står bredvid en person med kniv, som just har huggit ihjäl en annan människa.

Hen kan ha lämnat platsen tillsammans med GM, under hot eller i alla fall med känslan av att inte ha något annat val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in