2018-07-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Detta om bilolyckor och barnmisshandel kanske har plockats ur den bittra ex-fruns logg, hon skriver ju inte särskilt smickrande saker om LW. Frågan är om det är starkt överdrivet?

Vi är många som var bekanta även med henne. Hon bor ju långt ifrån oss så vi träffas inte längre på olika saker på samma sätt som tidigare. Med tanke på hur stor bekantskapskrets det fanns runt LW så känner många varandra. Jag eller min partner känner förmodligen dig också.
Citera
2018-07-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jo, det är ju det jag kanske tror. Att barnen och/eller UW "säkert förklarad exakt vad som hände". Det jag inte riktigt hänger med på är varför SD var det enda alternativet så tidigt. Kan det inte ha varit en olycka på natten med tanke på geocache tex?

Vadå? Polisen förhörde väl alla i närområdet och en slagning på personer tydde på att SD förekom i anslutning till just LW, eller hur? Han släpptes dock direkt efter förhöret. Dom kollade upp ca 400 personer i närområdet, SD var inte så unik som du tror.
Citera
2018-07-30, 22:59
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Faktum är att hon skrev det (förutom det sista inlägget) innan mordet..

Jag syftar i första hand till det sista inlägget som skrivits efter att LW mördats.

Så fruktansvärt lågt mot barnen som redan förlorat sin mor, som att sparka på någon som ligger.
Citera
2018-07-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man måste få ut sin bitterhet. Håller man den inne exploderar den förr eller senare och personen kommer må ännu sämre.
Fråga en psykolog innan du uttalar dig om hur man ska göra sig av med känslor av bitterhet. Man gör sig av med bitterheten, man odlar den inte.
Man odlar snarare bitterhet om man håller negativa känslor inne och låtsas som att allt är bra! Det är ju bara att fråga en annan psykolog eller googla om du inte tror på mig.

Man kan skriva av sig och sedan bränna upp, inte publicera till hela omvärlden.
Citera
2018-07-30, 23:01
Medlem
Citat:
Kanske det är ex-frun som är källan till skvallret. Både hon och UW sjunker i min aktning på det sätt de hämnas sina partners. Stackars barn!

Kanske är det så att hon är källa till skvaller. Bara det att jag hört mycket av det vi diskuterat från flera håll, även av människor som inte känner kvinnan. Så där får jag inte ihop det. Det hoppas jag ska klarna när fupen kommer. Jag kan inte se att varken UW eller MH är ute efter hämnd. Båda verkar vara ledsna individer.
Citera
2018-07-30, 23:06
Medlem
Citat:
Vi är många som var bekanta även med henne. Hon bor ju långt ifrån oss så vi träffas inte längre på olika saker på samma sätt som tidigare. Med tanke på hur stor bekantskapskrets det fanns runt LW så känner många varandra. Jag eller min partner känner förmodligen dig också.

Du har nog tagit fel, jag har inget med de inblandade att göra och bor inte i Örebro.
Citera
2018-07-30, 23:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Kanske är det så att hon är källa till skvaller. Bara det att jag hört mycket av det vi diskuterat från flera håll, även av människor som inte känner kvinnan. Så där får jag inte ihop det. Det hoppas jag ska klarna när fupen kommer. Jag kan inte se att varken UW eller MH är ute efter hämnd. Båda verkar vara ledsna individer.

Det fetade: Båda verkar vara trasiga individer om vi nu ska använda hennes egna ord. Hon anklagar ju UW och barnen för att vara det, jag tycker nog allt hon platsar där också.

Jag blir alldeles chockad när jag läser, finns det verkligen folk som är så där. 😨
Citera
2018-07-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har läst det här tidigare men inte velat nämna det då jag fick det i förtroende.

Om vi tittar på hur UW gör slut med kvinnan och frågar oss varför.
En inte allt för osannolik anledning är att LW ligger å styr i bakgrunden.
Hon kan mycket väl ha fått honom att tro att om du skiljer dig så försöker vi
bli en familj igen.

Jag skulle alltså inte bli förvånad om hon helt enkelt manipulerade UW.
När han va skild så va dom tillbaka på ruta ett, UW va inte lika intressant längre.

Kan det va det som ligger bakom bråken med NW?
Hade UW en orsak att hata LW djupt och innerligt?

Ex-fruns dröm om att hon jagades i skogen av UW och NW för att hon var en otrogen kvinna var obehaglig att läsa...
Citera
2018-07-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det fetade: Båda verkar vara trasiga individer om vi nu ska använda hennes egna ord. Hon anklagar ju UW och barnen för att vara det, jag tycker nog allt hon platsar där också.

Jag blir alldeles chockad när jag läser, finns det verkligen folk som är så där. 😨

De flesta i denna härva verkar ha en osund förkärlek till att fläka ut sig på sociala medier.
Citera
2018-07-30, 23:12
Medlem
Citat:
De flesta i denna härva verkar ha en osund förkärlek till att fläka ut sig på sociala medier.

Jag har inte hittat något på UW i sociala medier? Har du? Då får du gärna länka eller hinta oss andra.
Citera
2018-07-30, 23:16
Medlem
Jag mår illa av att läsa en skenhelig bitterf*ttas blogg! Vilken låg varelse. Hon skriver den 11 juni-18, citat:
"Det finns ingenting jag kan göra men jag ber er alla att låta mina barn vara ifred."

Kan inte finnas mycket till heder i den sjuka kvinnans själ, när hon skriver om barnen som nu bara har en förälder kvar. Fy, fasen vad rutten hon är. Var befann hon sig den 14 maj?
Citera
2018-07-30, 23:16
Medlem
Citat:
Jag har inte hittat något på UW i sociala medier? Har du? Då får du gärna länka eller hinta oss andra.

Han hade ju också en blogg, som det länkats till tidigare. Där skriver han en del negativt om LWs föräldrarskap. Luktade rejäl offerkofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in