2018-07-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att UW var först av alla på platsen har sin naturliga förklaring då barnen larmade sin pappa de första dom gjorde! Barnen har säkert förklarad exakt vad som hände, tror du inte?

Tveksamt om han i det läget, då hon var försvunnen, skulle blandat in SD. Han försökte övertyga polisen om att hon knappast försvunnit med vilja - skulle vara omöjligt map födelsedagen!

Jo, det är ju det jag kanske tror. Att barnen och/eller UW "säkert förklarad exakt vad som hände". Det jag inte riktigt hänger med på är varför SD var det enda alternativet så tidigt. Kan det inte ha varit en olycka på natten med tanke på geocache tex?
Citera
2018-07-30, 21:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Lågt! Vilka bloggar handlar inte om skribentens liv? Cancersjuka dämpar sin ångest genom att dela sitt öde med andra, gravida delar sin babylycka medan andra visar upp sin matkonst. Den här kvinnan delar med sig av sin olycka och sorg. Hon vet nog vad hon talar om och sitter med stor sannolikhet inne med många svar på frågor som debatteras här i tråden.

http://rutsbok.blogg.se

Håller med om att en del bearbetar sorg genom att skriva av sig. Hon började skriva när hon fick mail från UW att han vill skiljas. Lågt kan jag tycka att han inte kunde ta det "face to face".
Sedan får hon till råga på det veta att hon har cancer, dessutom en son med funktionshinder som tydligen var fäst vid UW och blev jätteledsen över beskedet att han lämnar dem.

Så vem är vi att döma vad hon väljer att skriva i sin egen blogg. Hon får göra vad hon behöver om det får henne att må lite bättre, känner jag.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 21:14. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-30, 21:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Har sagt tidigare att allt inte är rosenrött jämt. Kanske inte här heller.

Finns inte mångas liv som är rosenröda, men helt uppenbart är att livet för huvudpersonerna och birollerna i den här mordhärvan verkar leva i sken som bedrar - en hel del svart ligger dolt under ytan...
Citera
2018-07-30, 21:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Lågt! Vilka bloggar handlar inte om skribentens liv? Cancersjuka dämpar sin ångest genom att dela sitt öde med andra, gravida delar sin babylycka medan andra visar upp sin matkonst. Den här kvinnan delar med sig av sin olycka och sorg. Hon vet nog vad hon talar om och sitter med stor sannolikhet inne med många svar på frågor som debatteras här i tråden.

http://rutsbok.blogg.se

Jag håller med, h*n verkar ha en hel del svar på många frågor, och till personens försvar verkar h*n inte ha någon ambition att i första hand vilja hänga ut någon. H*n verkar ju inte namnge någon, vilket tyder på stor integritet. Har full förståelse för människor som i svåra stunder delar med sig av sina upplevelser, det är förmodligen ett sunt sätt att bearbeta det svåra, och samtidigt dela med sig till andra människor som befinner sig i liknande situationer.

Intressant att h*n hoppas att utredarna vänder på alla stenar, jag tror det behövs i denna till synes komplicerade historia. Ska bli intressant att läsa mer.
Citera
2018-07-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men fy så obehagligt, varför hänger hon ut sin fd man och hans barn?

Vad vinner hon på det? Känns extremt lågt måste jag säga.

Obs. Lägger inget värde i huruvida det är sant eller inte, lika illa att skriva som hon gör vilket som.

Väldigt grymt faktiskt, att så detaljerat "klä av" en familj. Klart man blir bitter av att bli lämnad och av att bära på en sådan sjukdom men det finns gränser. Varför utsätta barnen?
Citera
2018-07-30, 21:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Väldigt grymt faktiskt, att så detaljerat "klä av" en familj. Klart man blir bitter av att bli lämnad och av att bära på en sådan sjukdom men det finns gränser. Varför utsätta barnen?

Hon namnger ju ingen och bloggen verkar anonym. Jag har noterat att det inte finns några som kommenterar så hon kanske skapade den för sin egen del och kanske inte ens gav den till andra? Förutom några få utvalda då.

Hur har den som delat bloggen här till oss hittat den egentligen?
Citera
2018-07-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon namnger ju ingen och bloggen verkar anonym. Jag har noterat att det inte finns några som kommenterar så hon kanske skapade den för sin egen del och kanske inte ens gav den till andra? Förutom några få utvalda då.

Jag scrollade snabbt och tyckte mig se kommentarer
Citera
2018-07-30, 21:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag scrollade snabbt och tyckte mig se kommentarer

Jag såg inga i de senaste inläggen eller de tidigaste iaf.

Nåja nu ska jag läsa hela bloggen. Inte bara början och slutet.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 21:55.
Citera
2018-07-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon namnger ju ingen och bloggen verkar anonym. Jag har noterat att det inte finns några som kommenterar så hon kanske skapade den för sin egen del och inte delade med sig av den till andra.

Ett par kommentarer finns men låt oss vara oense om att man inte offrar andra för att få känna sig bättre. Det är ok.
Citera
2018-07-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag förstår din poäng och finner den relevant för att förstå vem LW var och därigenom möjliga hotbilder/motiv från omgivning, men samtidigt så undrar jag om det verkligen stämmer att hon var i sådan avsaknad av kvinnliga nära vänner.

Har kikat runt lite i sociala medier och tycker att hon verkade ha vänninor också. Dock verkar geocachandet ha en manlig dominans så kikar man ju i de forumen så framstår hon ju som utan tjejbästisar.

Det är många som av nån anledning tycks störa sig på att jag framför min uppfattning om att LW saknade nära väninnor. Eller förresten: saknade och saknade? Jag är inte alls övertygad om att LW med nån sorg saknade tjejbästisar, utan det var en situation hon själv hade försatt sig i. Kanske inte planerat och på förhand genomtänkt, men inte desto mindre lär det ha blivit så.

Om de döda bör man inte tala illa, särskilt kanske inte om de brutalt mördats och ännu särskildare om personen ifråga dessutom lämnar tre barn efter sig. Det jag här nedan kommer att skriva kommer det att bli reaktioner på och det kan inte hjälpas. Jag påstår nämligen att LW till sin natur var en svekfull person. Att se det där i skrift kan väcka ilska och hat, men jag tror att jag med exempel kan underbygga min uppfattning så att den kanske kan accepteras. Det lär jag få se.

Varför UW och LW skildes har inte jag riktigt fått nån förklaring till, så det vore fel att där förutsätta att LW svek UW. Jag lämnar alltså det helt.
Men så småningom viger LW paret SD och HD. Som kristen vigselförrättare har LW ett särskilt stort ansvar för den akt hon genomför och hon blir för all framtid moraliskt ansvarig för det hon genomfört. Men ändå sviker LW sitt kall, sitt uppdrag, när hon en tid senare väljer att med SD bedriva otukt (enl kyrkans ordning). LW träffar SD i smyg och hon sviker givetvis HD å det grövsta. LW spelar ett spel och jag kan inte se annat än att hon gör det fullt medvetet och kanske också med ett visst mått av triumf? Hon har knyckt SD från HD. Det ÄR ett svek!

Det har i tråden talats om andra män som LW haft, eller kanske inte haft? -sexuella relationer med. Det är alls inte omöjligt att tänka sig att nån av dessa män skulle kunna känna det som att LW lekt med den personen, men om det vet jag inget. Men nog ser jag där i så fall en situation där LW svikit nån för nån annan. Mina spekulationer.

Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det. Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap.

En kvinna med LW:s utseende, utstrålning och karltycke och som dessutom inte döljer att hon gillar att vara i herrarnas centrum och få deras uppmärksamhet, blir ofta sedd med viss misstro av kvinnor med insyn i vad som händer. Kvinnor som ser och hör vad som sker runt LW lär inte vilja göra henne till bästa-väninna. Visste man om hur hon betett sig med SD mot HD och mot sitt kristliga löfte, så ser varenda kvinna i den miljön, att LW är av en svekfull natur och lär därför hålla henne på ett visst "säkerhetsavstånd".

Så om inte LW fallit offer för en random cykeltjuv ad modum Åmsele 2.0 så lär det kunna finnas motiv för mord baserat på upplevt svek och då i en betydligt högre farlighetsnivå än vad gäller upplevd svartsjuka.
Man som kvinna, ung som gammal, kan ha känt sig gruvligt sviken av den svekfulla LW. I det mordmotivet lägger jag mina 5 cent. Tror inte längre på min hypotetiske cykeltjuv, trots mordet tidigt i morse.
Citera
2018-07-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Ni skriver många här som verkar veta mycket. Eller tror så. Säkert har ni också läst 2a exfruns blogg?? http://rutsbok.blogg.se

28 augusti 2016 skriver "mallan" detta..

"Jag kan bli lite rädd när jag inser att det faktiskt finns fler U därute. Som hanterar sköra barn, som har ett ansvarsfullt arbete inom statligt verk, som deltar i församlingsgemenskap och som har stort kontaktnät - men som är rejält trasiga inombords och i grunden farliga för andra mäniskor. Det mest tragiska är att dessa U-människor vägrar att söka hjälp.

Jag börjar bli arg, inser jag nu. Det är nog bra grejer. det kanske leder framåt. Jag vet inte men är villig att testa ilskan en sväng."
Citera
2018-07-30, 21:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ett par kommentarer finns men låt oss vara oense om att man inte offrar andra för att få känna sig bättre. Det är ok.

Med tanke på mycket annat som människor lägger ut på nätet, så verkar det här komma från hjärtat av en person med, som det känns, rätt så god människoinsikt. Välskrivet, utan att för den skull vilja försvåra tilvaron för någon annan.

Oavsett, så är det nog bra att utredarna jobbar brett och tittar på alla möjliga (och omöjliga) aspekter.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-30 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in