Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Jag förstår din poäng och finner den relevant för att förstå vem LW var och därigenom möjliga hotbilder/motiv från omgivning, men samtidigt så undrar jag om det verkligen stämmer att hon var i sådan avsaknad av kvinnliga nära vänner.
Har kikat runt lite i sociala medier och tycker att hon verkade ha vänninor också. Dock verkar geocachandet ha en manlig dominans så kikar man ju i de forumen så framstår hon ju som utan tjejbästisar.
Det är många som av nån anledning tycks störa sig på att jag framför min uppfattning om att LW saknade nära väninnor. Eller förresten: saknade och saknade? Jag är inte alls övertygad om att LW med nån sorg saknade tjejbästisar, utan det var en situation hon själv hade försatt sig i. Kanske inte planerat och på förhand genomtänkt, men inte desto mindre lär det ha blivit så.
Om de döda bör man inte tala illa, särskilt kanske inte om de brutalt mördats och ännu särskildare om personen ifråga dessutom lämnar tre barn efter sig. Det jag här nedan kommer att skriva kommer det att bli reaktioner på och det kan inte hjälpas. Jag påstår nämligen att LW till sin natur var en svekfull person. Att se det där i skrift kan väcka ilska och hat, men jag tror att jag med exempel kan underbygga min uppfattning så att den kanske kan accepteras. Det lär jag få se.
Varför UW och LW skildes har inte jag riktigt fått nån förklaring till, så det vore fel att där förutsätta att LW svek UW. Jag lämnar alltså det helt.
Men så småningom viger LW paret SD och HD. Som kristen vigselförrättare har LW ett särskilt stort ansvar för den akt hon genomför och hon blir för all framtid moraliskt ansvarig för det hon genomfört. Men ändå sviker LW sitt kall, sitt uppdrag, när hon en tid senare väljer att med SD bedriva otukt (enl kyrkans ordning). LW träffar SD i smyg och hon sviker givetvis HD å det grövsta. LW spelar ett spel och jag kan inte se annat än att hon gör det fullt medvetet och kanske också med ett visst mått av triumf? Hon har knyckt SD från HD. Det ÄR ett svek!
Det har i tråden talats om andra män som LW haft, eller kanske inte haft? -sexuella relationer med. Det är alls inte omöjligt att tänka sig att nån av dessa män skulle kunna känna det som att LW lekt med den personen, men om det vet jag inget. Men nog ser jag där i så fall en situation där LW svikit nån för nån annan. Mina spekulationer.
Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det. Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap.
En kvinna med LW:s utseende, utstrålning och karltycke och som dessutom inte döljer att hon gillar att vara i herrarnas centrum och få deras uppmärksamhet, blir ofta sedd med viss misstro av kvinnor med insyn i vad som händer. Kvinnor som ser och hör vad som sker runt LW lär inte vilja göra henne till bästa-väninna. Visste man om hur hon betett sig med SD mot HD och mot sitt kristliga löfte, så ser varenda kvinna i den miljön, att LW är av en svekfull natur och lär därför hålla henne på ett visst "säkerhetsavstånd".
Så om inte LW fallit offer för en random cykeltjuv
ad modum Åmsele 2.0 så lär det kunna finnas
motiv för mord baserat på upplevt svek och då i en betydligt högre farlighetsnivå än vad gäller upplevd svartsjuka.
Man som kvinna, ung som gammal, kan ha känt sig gruvligt sviken av den svekfulla LW. I det mordmotivet lägger jag mina 5 cent. Tror inte längre på min hypotetiske cykeltjuv, trots mordet tidigt i morse.