2018-07-30, 14:31
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
De var först med att ta tekniken från andra som redan tillverkat och designat och sen presenterade de tekniken som sin egna med smart marketing för det hjärntvättade boskapet. De har byggt upp sitt varumärke som en religion vilket förklarar det närmast religiösa allvaret en hel del av Apple fansen har. Man kan psykologiskt tolka detta som att Apple fans har lägre självkänsla, mindre självkontroll vilket resulterar i aggressiva utfall och ångest för sina dyra avbetlaningar och skulder. Kan inte kännas bra att köpa en gås inpackaad i platina papper, en produkt underlägsen andra för dubbla priset.

Louis Rossmann förklarar hur nya MBP 2018 är en billig Made in China produkt med flashig "kartong förpackning".
https://www.youtube.com/watch?v=Xjor24HO2HA

Narcissisten Steve Jobs stulna ideer. Karma knäppte Jobs som tur är.
https://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

Apples misslyckade eGPU så MBP 2018 är fast med budget GPUn ATI 560X som blir omsprunget av tex XPS Nvidia 1050 som springer ringar runt den..
https://www.youtube.com/watch?v=i8x7SXLzfeQ

Rekt.

Jaha. Det är ingen som "hatar" Apple av den anledningen. Apple har dessutom inga jävla "fans", det är inget fotbollslag. De har kunder som föredrar deras produkter. Och att Apple är duktiga på hype och varumärkesbildande är ingen hemlighet. Flytta till Nordkorea och du vill slippa kapitalism.

Åter igen, det är misslyckade trasiga datanördar som tycker att "GPU" är sjukt jävla viktigt här i livet som "hatar" Apple. Fast jag tror fan inte ni gör ens det, jag tror ni skiter i Apple och andra mainstreamprodukter där ni sitter och bygger era speldatorer. Ni vill bara trolla lite på internetz.
2018-07-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jaha. Det är ingen som "hatar" Apple av den anledningen. Apple har dessutom inga jävla "fans", det är inget fotbollslag. De har kunder som föredrar deras produkter. Och att Apple är duktiga på hype och varumärkesbildande är ingen hemlighet. Flytta till Nordkorea och du vill slippa kapitalism.

Åter igen, det är misslyckade trasiga datanördar som tycker att "GPU" är sjukt jävla viktigt här i livet som "hatar" Apple. Fast jag tror fan inte ni gör ens det, jag tror ni skiter i Apple och andra mainstreamprodukter där ni sitter och bygger era speldatorer. Ni vill bara trolla lite på internetz.

Ja Apple har sektatiga fans som är aggressiva (antagligen för att kompensera för ett mindre packet). Eller vad säger du då du gör dig till ett exempel med din text?
2018-07-30, 16:27
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad snackar du för goja. Apple var först med smartphones med tryckskärm. Apple var först med iPad vilket totalt dödade netbook-marknaden (tack och lov). Apple introducerade Mp3-spelaren för massmarknaden.

Apple tar risker som driver teknologin framåt, tex att utesluta hörlursuttaget från och med iPhone 7. Tack vare detta har vi nu ett enormt utbud av grymma bluetoothhörlurar.

Andra tillverkare följer snällt efter i vanlig ordning.

Apple var inte först med en spelare som kunde spela standard mp3-filer.

Den tog endast crapples eget format så du fick konvertera alla din mp3-filer genom craptunes innan du kunde lyssna.

Drygt var bara förnamnet.
2018-07-30, 16:50
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Apple var inte först med en spelare som kunde spela standard mp3-filer.

Den tog endast crapples eget format så du fick konvertera alla din mp3-filer genom craptunes innan du kunde lyssna.

Drygt var bara förnamnet.

iPod har alltid kunnat spela upp mp3, ingen konvertering var nödvändig. Är det möjligen så att du blandar ihop det med att Apple har AAC-format också?
iTunes var tvunget att användas annars hade aldrig skivbolagen gått med på att sälja musik som kunde lagras på iPoden.
Senast redigerad av Rassa 2018-07-30 kl. 16:58.
2018-07-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Varför snacka massa dynga istället för att ta det med oss direkt istället?

Vi har redan klargjort att vi huvudsakligen är emot Skräppleprylarna med anledning av er Skräppleförespråkares efterblivenhet. Att Apple håller på med proprietära icke-standarder och tar premiumpriser för budgetprodukter får oss inte direkt att "hata" produkterna på grund av Apple som företag. Dit har vi inte kommit innan Apple fått en ny Jobs som börjat patenttrolla igen (förhoppningsvis inte, på den punkten skall Apple ha all credit för att de vuxit upp).

Sedan kan ju ni spekulera vidare i all evighet för att ni inte tål verkligheten. Sanningen är inte komplexare än att Appleprodukter suger förbannat mycket mer än vad ni teknikfientliga kunskapsmotståndare till lättimponerade iDioter någonsin kommer komma till insikt om.

Detta är en tydlig grundpelare till varför Appleprodukterna suger så jävla hårt i kontrast till vad ni iTöntar anser. Macintosh it just sucks-mentaliteten är efterbliven, mainstream och bevisar bara att Apple verkligen inte har något annat än rena självklarheter att erbjuda.

Har man sedan skruvat datorer i 25 år och ändå inte fått det att fungera, då saknas det skruvar på en helt annan plats än datorchassit

Återigen, vem är du att bestämma över vad jag tycker är bra? Vem är du att bestämma vad som fungerar i mitt hem?
Vidare förstår jag inte vad du menar med att jag skruvat datorer i 25år. Jag säger att jag använt PC i 25år. Läs om, läs rätt.

Det är faktiskt förhållandevis komiskt att se dig argumentera eftersom du verkar sakna förmåga att göra det utan personangrepp.
Det påminner en aning om en fjuning 15åring som verkar tro att all världens sanning strömmar ifrån dennes huvud.
2018-07-30, 18:41
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
iPod har alltid kunnat spela upp mp3, ingen konvertering var nödvändig. Är det möjligen så att du blandar ihop det med att Apple har AAC-format också?
iTunes var tvunget att användas annars hade aldrig skivbolagen gått med på att sälja musik som kunde lagras på iPoden.

Crappod kunde inte spela upp standard mp3 med hög kvalitet. 320 kbs.

Man var tvungen att försämra låtarna så de fick sämre ljud via craptunes.

Min crappod la jag på huggkubben och slog yxan i den i ren besvikelse.

Sämre skit finns inte.
2018-07-30, 19:04
Moderator
Rassas avatar
Citat:

Sämre skit finns inte.

Eh, jo, den kunde spela upp mp3 320 Kbps.

https://everymac.com/systems/apple/ipod/specs/ipod.html
Senast redigerad av Rassa 2018-07-30 kl. 19:14.
2018-07-30, 19:07
Medlem
Citat:

Sämre skit finns inte.

Jag har mången gång påpekat att dessa Applehatare ofta är obeskrivligt okunniga, inte sällan även aggressiva vilket vi kan se gott om prov på bland dessa gökar i denna tråd. Inga andra kommer i närheten av den kopiösa mängd fula tillmälen och hånfulla namnlekar mot både produkter och användare.

Och nu visade du ännu en gång hur lite du vet om det du försöker slå dig för bröstet om. Ditt påstående om att man måste konvertera ner mp3’or till lägre kvalitet än 320kbps för att kunna spela dem i en iPod är helt enkelt totalt FEL!

Ända sen iPod gen 1 med klickhjul, så fanns stöd för upp till 320kbps.

Citat:

Up to 20 minutes of skip protection
Maximum output power: 60 mW rms (30 mW per channel)
Frequency response: 20 to 20,000 Hz
Audio formats supported: MP3 (up to 320 Kbps), MP3 Variable Bit Rate (VBR), WAV, AIFF
Upgradable firmware enables support for future audio formats

Källa: https://support.apple.com/kb/SP103?viewlocale=en_US&locale=en_US

Det är ett rejält självmål om man grundar sitt ogillande till Apple (eller vad som helst) på bevisligen direkta faktafel, som du och dina andra kumpaner så ofta visar att ni gör....
2018-07-30, 19:40
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Jaja, jag har redan påpekat för dig att jag har iPhone eftersom jag tycker att kameran är riktigt bra och jag kan använda Logic Pro X på min Mac. Jag tycker inte det är ett tecken på efterblivenhet.
Som du skrev om du fortfarande minns det, ingen bryr sig om dina anti-intellektuella "behov". Man lägger inte tiotusentals kronor på en telefon för att den har "bra kamera", då kamerorna i Lumia 1020 och t.o.m. 950 fortfarande sopar mattan med iPhone och hela jävla Androidlägret trots att modellerna är hopplöst utdaterade. För 10.000 får du en Dorotelefon och en riktigt jävla fet systemkamera, så varför köpa skit när du vet att det finns bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Det har med omognad och okunskap att göra. Det brukar gå över när man blir lite äldre.
Förklara "okunskap". Och nej, visheten kommer med åldern; det är inte för inte som iPhone är barntelefonen no. 1.

Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Återigen, vem är du att bestämma över vad jag tycker är bra? Vem är du att bestämma vad som fungerar i mitt hem?
Vidare förstår jag inte vad du menar med att jag skruvat datorer i 25år. Jag säger att jag använt PC i 25år. Läs om, läs rätt.

Det är faktiskt förhållandevis komiskt att se dig argumentera eftersom du verkar sakna förmåga att göra det utan personangrepp.
Det påminner en aning om en fjuning 15åring som verkar tro att all världens sanning strömmar ifrån dennes huvud.
En kompetentare icke-nörd som till skillnad från dig själv förstår hur teknologi fungerar (och framför allt, att den fungerar, vilket ni iBögar tror är världsexklusivt för Apple ).

Att ens vara inne i den anti-intellektuella Applehypen anno 2018 säger ganska mycket om hjärndödheten hos er mainstreamsträvare.
Senast redigerad av avc 2018-07-30 kl. 19:58.
2018-07-30, 21:03
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Eh, jo, den kunde spela upp mp3 320 Kbps.

https://everymac.com/systems/apple/ipod/specs/ipod.html

Nej min kunde inte göra det.
2018-07-30, 21:16
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Nej min kunde inte göra det.

Satans otur. Att köpa den enda iPoden i historien som inte kunde spela 320 Kpbs mp3. Verkligen tråkigt. Måste varit en jättemiss på bandet i fabriken som gjorde att just din iPod inte fick det stödet.

Ironi, alltså. Varför fick du inte 320 Kbps mp3 att funka? Den klarar ju det formatet. Eller vill du bara häva ur dig en massa trams och hata Apple i största allmänhet?
Senast redigerad av Rassa 2018-07-30 kl. 21:45.
2018-07-30, 22:22
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
För att de är luffare som inte har råd.
Utveckla gärna detta. Om du har ett maxmål för 10.000 kr och en buffé på Eleven Madison Park för 100 kr att välja på, är du då luffare för att du väljer det tveklöst bättre alternativet till mycket lägre pris?

Om t ex iPhone nu är så jävla mycket bättre än min två år gamla Androidlur, ge exempel på vilken iLur som uppfyller följande av mina krav så jag som har råd kan gå och köpa den:
- Ca 5" skärm
- Second screen med klock- och notifikationsvisningar
- Snygg design
- Open source OS med riktig hemskärm och möjlighet att flasha custom ROM (alltså, inte jailbreak, utan att dramatiskt förändra hela systemet precis så som jag själv önskar)
- IR-sensor för att styra hela jävla hemmet inkl. retrohörnan med Nokia-TV från 80-talet
- Minst 32-bit HiFi DAC och 3.5mm integrerat hörlursuttag utan att någon efterbliven adapter måste släpas runt
- Stereohögtalare, gärna framåtriktade
- Stöd för dubbla SIM-kort
- Minneskortplats
- Utbytbart batteri
- USB-C kontakt

^ Allt utom stereohögtalarna med det imponerande klara ljudet som jag verkligen saknar från HTC One, finns på min utdaterade LG V20 från 2016. Ändå hatar jag den för att interfacet LG UX är så förbannat jävla fult, och jag inte orkat roota nallen än. Detta beror inte på att Apple är bättre, utan på att ni iFans inte vet eller förstår bättre. iPhone, förutom skärmen, kommer inte ha något av detta att erbjuda ens i sina "bästa" () modeller 2020.

Inse bara att ni är totalt jävla grundlurade om ni på allvar tror att Windowsanvändare och Androidare inte har "råd" med något bättre
Senast redigerad av avc 2018-07-30 kl. 22:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in