2018-07-29, 00:53
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libreseis
Till alla: ignorera "avc". Han medvetet trollar hårt, är tvärsäker på det.
Troll förtjänar att trollas, svårare är det faktiskt inte. Passa dig så du inte själv blir inbogserad

Om det nu är så oerhört svårt att hitta sakliga argument för Appleprylar och er iFläktpojkars agenda, så ni måste missbruka ad hominem för att försvara det heliga anti-kunskapsäpplet, varför inte istället bara erkänna er besegrade på de punkter Apple uppenbart suger? Nog för att jag tar på mig det frivilliga ansvaret att informera er iDioter om uppenbar fakta ni själva kan leta upp på Google (antar ju att ni bojkottar Google och därmed lärdom, eftersom Google är Apples konkurrent), men att jag även skall ta ansvar för skrivskyddet i era hjärnor är väl ändå lite väl mycket att begära?

Citat:
Ursprungligen postat av ozzialbatrozz
Men för helvete, kan du inte få till ett enda inlägg som inte är TOTALT fel. Låt oss rekapitulera,,, Först påstår du att Apple vägrar stödja "SIM-standarden", vilket är FEL.
Det är du som har fel, objektivt sett. Det blir inte ens rätt för att du måste caps-skrika för att försöka nå poängen. Standard SIM är en standard, mini-SIM en annan, micro-SIM en tredje. Samtliga standarder är fysiskt inkompatibla med varandra, fastän mikrochipet bara utgör en minimal del av SIM-kortsytan. Förstår du nu? Du får lipa över dina missförstånd precis hur mycket du vill. Eftersom detta är ett 18+ forum finns det ändå ingen som kommer ta dina sandlådefasoner på allvar.

Citat:
När du görs varse om att du snackar i nattmössan, ja då kommer nästa dumhet, nämligen att "Apple vägrade stödja micro-SIM som var marknadsstandard fram till iPhail (aka. iPhone)". FAKTA är att Apple var bland de första, eller fan till och med FÖRST, att stödja just micro-SIM standard.

På det kommer nu alltså nästa galenskap från dig, att Apple skulle ha vägrat stödja mini-SIM. FAKTA är första iPhone använde mini-SIM, och att andra iPhone "3G" använde mini-SIM och ta mig tusan den tredje iPhone "3GS" använde också mini-SIM.
Sluta trolla din efterblivna tönt, jag har redan klargjort vad det var jag menade.

Spelar det någon roll när Apple tog beslutet att vägra stödja standarden? Apple var först att sluta upp med det, liksom en hel rad övriga de facto-standarder jag påpekade. Det är liksom inte mitt problem att du inte förstår detta.

Citat:
Haha, så sjukt avslöjande, det är bara svaga undermänniskor som DU som får ont i nervbanorna om de egna datorprodukterna är "populära" bland massorna eller inte. Att det dessutom just nu går bättre än någonsin för Apple, gör din kommentar ännu mer korkad.
Tycker seriöst synd om dig att Apple inte gör bättre produkter, när hela din personlighet verkar baseras på kvalitetsbristerna hos detta mainstreamskräp. Du behöver inte se ner på dig själv bara för du köper Apple (visst finns det en anledning, men till den graden blir det bara löjeväckande)

Apple har dock blivit bättre, det är helt korrekt. Kanske inte Mac OS, men framför allt iPhone har ju tagit sig ur fosterstadiet från sina 3.5 tum och death grip. Efter Steve Jobs död har även Apple som företag vuxit upp en hel del, trots att iSheeps anser motsatsen och pratar om "the fall of Apple".

Citat:
Vi är inte det minsta förvånade över att du inte fattar skillnaden på en skräpdator för 500kr och en ny Mac för 25000kr. Du är inte en produktiv människa, utan bara ett dokumenterat socialfall utan smak, förstånd eller pengar. Dina inlägg är i sig utmärkta svar på topic! Fortsätt, fortsätt!
Måste faktiskt erkänna att jag blir imponerad av din exceptionella oförmåga på att ge exempel, OssKabanoss. Du skyr verkligen inga medel i din desperata jakt att via personangrepp försöka glorifiera iSkit. Apple borde verkligen anställa dig
2018-07-29, 06:36
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man kan kanske tycka att det är en smula märkligt om folk är emot Apple för nåt med SIM-korten....?

Apple har hela tiden varit med och påverkar mot mindre och mindre SIM-kort, men vad är det för fel med det då? Från början hade vi SIM-kort i storlek med kontokort. Men själva den faktiska elektronikdelen på detta kort var bara en bråkdel av kortets storlek, så allt var nästan bara onödig plast, som tog upp en jäkla massa onödig plats.

Apple var tidiga, bland de första, att gå över till mindre SIM-kort, och idag har vi pyttesmå nano-SIM. Vad är det för fel med det? Helst skulle vi väl inte ha några fysiks SIM-kort alls, utan bara ”virtuella”, ja just ja, Apple har legat i en hel del för att få bort SIM-korten helt. Och det vore sannolikt en stor framgång. Får varför ska vi ha plastbitar i lurarna för det, som bara tar upp en hel del plats.
Det är ingen som är "emot" Apple på grund av SIM-standarden i sig. Att minska dödytan på SIM-korten är egentligen bara positivt, då intressant hårdvara kan ta plats på den fria ytan. Problemet är att man som precis som vanligt hos Apple skiter fullständigt i huruvida resultatet blir skit, eller bra skit. Apple är som vanligt enbart ute efter att tjäna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Överhuvudtaget är Apple jävligt efterblivna med att de fortfarande inte ens har två musknappar liksom. De körde med denna efterblivna filosofi även på iPhone rätt länge, att det bara fanns en enda homeknapp, medan Androidenheter redan på den tiden hade tre standardknappar (som senare i de flesta enheter flyttades till skärmen). På mina möss har jag alltid standard höger och vänster knappar, sedan scrollhjulet (som också går att klicka med), bak och fram knappar, som minimum.
Instämmer tveklöst i att enknappsmusen post-1990 är helt efterbliven. Mina upplevelser av Slackintosh var allt annat än positiva efter halva surftiden ägnats åt att vispa runt musjäveln i Safari bara för att kunna navigera genom webbsidorna. Seriöst, hjulet var uppfunnet i mitten av 90-talet och höger musknapp någon gång under 80-talet, om inte t.o.m. tidigare än så. Utöver detta vill idag vilken seriös användare som helst om inte någon makroknapp, åtminstone ha fram/bakåtnavigering på pekdonet som absolut minimikrav. Budget duger helt enkelt inte om man betalar premium.

Problemet i sin självaste kärna är att Apple under mycket lång tid normaliserat ignorans i sin företagsanda, vilket är varför följarskaran resulterat i iGnoranta iDioter. Inte bara i form den handikappade enknappsmusen som fortfarande är kvar på tidigt 80-tal, utan också i form av funktionellt underlägsna iPhonemodeller, inkompatibla proprietära standarder och andra oförklarliga, anti-logiska dumheter. I de fall Apple varit "först" med något har de omedelbart vänt taggarna utåt, för att försöka tvinga in andra företag i likvärdiga parallella universum. Apple är uppenbart emot teknikutveckling och önskar tvinga på konsumenterna stenåldersutrustning pga dess självskadebeteende och immunitet mot positivt grupptryck.
2018-07-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Spelar det någon roll när Apple tog beslutet att vägra stödja standarden? Apple var först att sluta upp med det, liksom en hel rad övriga de facto-standarder jag påpekade. Det är liksom inte mitt problem att du inte förstår detta.

Ditt påstående att Apple vägrar stödja "SIM-standarden" är totalt jävla fel, och din desperata reträtt med ännu mer felaktigheter om micro-SIM, mini-SIM och fortsatta ordbajsande ändrar inte på det. Vi kan alla se hur du har FEL i sak.

Citat:
Du skyr verkligen inga medel i din desperata jakt att via personangrepp försöka glorifiera iSkit. Apple borde verkligen anställa dig

Det är inget personangrepp att du är ett kriminellt socialfall, det är fakta. Om en person hatar människor som äter på fina restauranger skall det för fan också nämnas att samma person tycker hundmat på burk är jättegott. Så fortsätt du argumentera för att en 500 kronors skräpdator med windows är lika bra som en splitter ny mac för 25000 kronor, du gör en strålande insats som case in point, haha.
Senast redigerad av ozzialbatrozz 2018-07-29 kl. 09:59.
2018-07-29, 09:44
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Som sagt, Ubuntu + Docky, och du har klassiska Mac OS X. Här är några exempel på hur det kan se ut:

https://i.ytimg.com/vi/U3VNNJVX5AE/maxresdefault.jpg
https://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2017/12/docky.png
https://cn.pling.com/img//hive/content-pre1/151772-1.png

För Photoshop kan man använda GIMP, och för Word osv, är det bättre att använda LibreOffice, så att man slipper pyttemjuks proprietära filformat (mycket viktigt, när man har med dokument att göra!).

Det kan jag inte hålla med om. Överhuvudtaget är Apple jävligt efterblivna med att de fortfarande inte ens har två musknappar liksom. De körde med denna efterblivna filosofi även på iPhone rätt länge, att det bara fanns en enda homeknapp, medan Androidenheter redan på den tiden hade tre standardknappar (som senare i de flesta enheter flyttades till skärmen). På mina möss har jag alltid standard höger och vänster knappar, sedan scrollhjulet (som också går att klicka med), bak och fram knappar, som minimum.

Poängen är att macOS är en oskön skrivbordsmiljö (inte bara pga den efterblivna musen! Jag bara använde den som exempel). Det är en sak att argumentera för att vissa program inte finns till GNU/Linux, som Windowsanvändare (utöver ett fåtal men viktiga spel, som StarCraft II, är det främst Notepad++, Media Player Classic Home Cinema och en tung open source motsvarighet till BitLocker som håller mig tillbaka från Linux, och sedan det efterblivna filsystemet där senast modifierad, inte loggas på ext4 osv), men som Macanvändare finns det ingen vettig anledning att inte radera macOS från datorn och bara köra Ubuntu+Docky. Ännu bättre om du tänkt köra Linux: köp inte en Mac. Bygg din egen dator och få samma hårdvara till bättre pris utan att ge varken Apple eller Microsoft pengar. Detta är två vidriga skitföretag som bör dö ut, eller åtminstone svälta lite ekonomiskt, så att de börjar bli hungriga och lanserar riktigt bra produkter igen.

Som andra redan har påpekat, så är det inte samma operativsystem, nej. Utöver att Aqua har blivit så jävla mycket fulare och ser så mycket barnsligare (iPhoniserad), så står namnbytet för en viktig skillnad: macOS är bokstavligt talat ett namnbyte som reflekterar iPhoniseringen, efter den negativa dominansen och starka inflytande som iOS har haft på Mac OS X på senare år, vilket ju inte är konstigt alls, med tanke på att Apple knappt tjänar pengar på Macdatorer, medan iPhone är deras riktiga och enda guldkossa:
In 2016, with the release of macOS 10.12 Sierra, the name was changed from OS X to macOS to streamline it with the branding of Apple's other primary operating systems: iOS, watchOS, and tvOS.[56]
https://en.wikipedia.org/wiki/MacOS#macOS
Tro det eller ej, det är faktiskt mer än bara ett namnbyte. Och förfulandet av Aqua reflekterar detta mycket väl; macOS ser obehagligt fult, billigt och simpelt ut numera; Aqua har fått alla detaljer och grafik raderade, och jag är helt övertygad om att Steve Jobs aldrig hade tillåtit denna förfulning av Mac OS X. Det är inte heller en slump att dessa radikala förändringar och förfulandet av Mac OS X, började efter att Jobban dog. Post-Jobs, slutade Apple med att namnge varje Mac OS X version efter stora katter, och bytte strax därefter namn till "OS X", och det var vid den här tiden som den obehagliga iPhoniseringen började krypa in i Mac OS X. Sedan nådde iPhoniseringen full cirkel med namnbytet till macOS.

Nu är jag inte någon Macanvändare, men som jag har förstått det blev det allt mer låsningar och iBegränsningar i Mac OS X, med OS X och macOS. Det som tidigare var ett vuxet, kraftfullt och UNIX-certifierat operativsystem som tillät avancerad funktionalitet och användning (genom bland annat terminalen), började numera likna leksaksoperativet iOS i allt högre utsträckning. Det är nog bara en tidsfråga innan Apple tar bort möjligheten att installera Windows, Linux osv på Macdatorer. Och givetvis kommer iFansen att försvara detta också.

Visst, det är väl fortfarande XNU-kerneln och i grunden, samma operativsystem som tidigare Mac OS X, men när det kommer till mjukvara, så är vissa "uppdateringar" i själva verket nedgraderingar, har jag fått lära mig genom åren. Den första och största nedgraderingen med Mac OS X, började dock när Apple gick över till Intelprocessorer (trots allt, så är ju inte mainstreamtänket och iDiotcertifieringen komplett, utan i7 processorer; det måste ju finnas ett litet i även i processorerna liksom ). Jag gillar verkligen AMD skarpt som företag, men jag kan inte sticka under stolen med att x86 (eller egentligen CISC) är förlegat, och alldeles för mycket Intelmonopol, medan PowerPC som ju är RISC-baserat (och därmed överlägsen CISC/x86) och en öppen, interoperatibel (viktigt ord!) standard, var en mycket bättre teknologi (de tekniskt överlägsna lösningarna, vinner inte alltid!), och Jobban borde inte ha sålt sin själ till Intel på det sättet. Tyvärr ser det rätt dött ut nuförtiden för PowerPC, vilket är trist som fan, eftersom det helt enkelt är överlägsen teknologi (strömsnålare än x86 bland annat, vilket ju är miljövänligt om något).

Ja, Aluminiumkortet måste ju fucka loss i ännu en anti-Appletråd

Det är ganska befängt och bisarrt att iFansen fortfarande än idag använder "jag får åtminstone knulla" kortet; jag minns att det här iDiotargumentet användes flitigt redan 2011, och de har inte uppgraderat deras argumentarsenal än, efter alla dessa år av iDioti. Men det är klart, det går ju inte rent tekniskt att försvara Appleprodukter, och i ett desperat försök att smita ifrån den obligatoriska iDiotstämpeln, försöker man självaggrandisera ens knullhistorik.

Förklara för mig, hur förändrar det faktumet att en iPhonemänniska får knulla, att iPhone fortfarande rent tekniskt både sett till mjukvara och hårdvara, är en skitprodukt? Att en mainstreamtänkande iDiot får knulla förändrar ingenting sett till hur objektivt undermålig en iPhone faktiskt är. Det är ju liksom knappast så att en iPhone blir värsta high-end enheten och får helt automagiskt 64 processorkärnor alla klockade på 8GHz, bara för att han som använder den belägrar många honor.

Skit är skit helt enkelt, konstigare än så är det inte. Och ja, man bör skämmas om man går runt med en iPhone.

Ubuntu, aka negerlinux, kan man skratta mycket åt, men det finns som sagt var, ingen vettig anledning att köra med macOS när Ubuntu finns några musklick bort. Ubuntu är ju open source och har ett stort programutbud. Visst, Ubuntu kanske inte är kompatibelt med tvOS osv, men man får ju sluta upp med att vara så efterbliven och liksom inte ekosystemifiera hela ens hus med Appleprodukter (överhuvudtaget är det rätt efterblivet att äga en TV idag!).

Alla som har en någorlunda provocerande åsikt är "troll". Huvudsaken är inte om vissa trollar eller inte, utan hur det ligger till med sanningshalten i argumenten.
Tyvärr kan man inte återskapa OSX/Mac OS på linux. Visst man kan skaffa dock och så vidare men det är uppbyggt på ett helt annat sätt under ytan som gör det till mycket bättre skrivbordsmiljö än vad linux är.

Det är inte sant att apple inte stödjer två mussknappar. Har alltid använt min Logitech mus till macOS. Det finns till och med ett stort utbud av mjukvara för många möss som stödjer programmering av olika knappar och så vidare.

Programutbytet är också linux största nackdel. Där har du mycket större frihet i macOS eftersom gimp och så vidare finns där. Men även "riktiga" program som Photoshop, word och så vidare. Till och med Skype på linux är inte samma sak som på windows / mac.

Jag håller inte med om att macOS skulle vara "fullt". Men kom ihåg att apple är i ständig förändring och namnbytet/designen är relativt nytt. Redan i "Mojave" som kommer snart kommer skrivbordet förändras på olika sätt.

Alla har väl olika preferenser men jag använder datorn till allt som de flesta gör + plugga, ordbehandling och programmering. Skulle säga att macOS känns som att leva i ett rikt land med komplett infrastruktur och linux känns som att leva i ett fattigt u-land där man hela tiden får jobba med olika nödlösningar men man kan ändå aldrig lämna slumkvarteret.
Förstår att linux har andra styrkor men skrivbordsmiljön är inte en av dom.
Senast redigerad av Ranndall 2018-07-29 kl. 10:22.
2018-07-29, 10:14
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Apple är uppenbart emot teknikutveckling och önskar tvinga på konsumenterna stenåldersutrustning pga dess självskadebeteende och immunitet mot positivt grupptryck.

Vad snackar du för goja. Apple var först med smartphones med tryckskärm. Apple var först med iPad vilket totalt dödade netbook-marknaden (tack och lov). Apple introducerade Mp3-spelaren för massmarknaden.

Apple tar risker som driver teknologin framåt, tex att utesluta hörlursuttaget från och med iPhone 7. Tack vare detta har vi nu ett enormt utbud av grymma bluetoothhörlurar.

Andra tillverkare följer snällt efter i vanlig ordning.
2018-07-29, 16:02
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ditt påstående att Apple vägrar stödja "SIM-standarden" är totalt jävla fel, och din desperata reträtt med ännu mer felaktigheter om micro-SIM, mini-SIM och fortsatta ordbajsande ändrar inte på det. Vi kan alla se hur du har FEL i sak.
Då är vi inne på fjärde försöket för dig att ge oss exempel.

Citat:
Det är inget personangrepp att du är ett kriminellt socialfall, det är fakta.
Intressant att du vet mer om mig än jag själv råkar veta, var har du källorna på detta?

Citat:
Om en person hatar människor som äter på fina restauranger skall det för fan också nämnas att samma person tycker hundmat på burk är jättegott.
Jag vet inte riktigt hur ett restaurangbesök gör en iDiot intelligent, men visst, kör du på det. Ingen här har "hatat" någon utifrån var och vad de väljer att äta. Vad jag förstår av dig, eftersom det här är en Applehatartråd, är alltså att Apple driver fina restauranger och tillverkar hundmat på burk. Du får ta och förklara dig.

Om din poäng var att iFånister måste leva på hundmat i en månad för att ha råd med det där "fina" restaurangbesöket, så finns det åtminstone statistiskt underlag för detta, vilket du borde hitta som så lojal prenumerant av mina inlägg

Citat:
Så fortsätt du argumentera för att en 500 kronors skräpdator med windows är lika bra som en splitter ny mac för 25000 kronor, du gör en strålande insats som case in point, haha.
För att det ingår hundmat på restaurang till datorerna? Bara ett drömscenario från din sida, eftersom det åtminstone gett Macbook någon som helst konkurrensmässig fördel.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad snackar du för goja. Apple var först med smartphones med tryckskärm. Apple var först med iPad vilket totalt dödade netbook-marknaden (tack och lov). Apple introducerade Mp3-spelaren för massmarknaden.
Absolut inte. Jag tror bestämt att du i din iGnorans missat hela PDA-eran med ett sådant urbota argument. HP, Palm och inte minst HTC (dåvarande Qtek) hade ett gäng touchenheter långt innan iPhail.

Apple var varken först med touchscreen eller kapacitivt touchgränssnitt. Inte heller netbookmarknaden är på något vis "död", tvärtom köper iGnoranta iDioter som dig själv tangentbord till sina iPads och tycker de fått en alldeles enormt cool teknikpryl som inte alls är i närheten av en laptop

Sagt det innan, säger det igen: pekplattor är bara ännu en cashcowgimmick från Apple som är fullkomligt överflödig.

Citat:
Apple tar risker som driver teknologin framåt, tex att utesluta hörlursuttaget från och med iPhone 7. Tack vare detta har vi nu ett enormt utbud av grymma bluetoothhörlurar.

Nej, det är absolut inte att driva teknologin "framåt" att avlägsna teknologi, din imbecill. Att ta bort minneskort och stöd för dubbla SIM är inte att driva teknologin framåt. Att avlägsna möjligheten att byta batteri är inte att driva teknologin framåt. Inte heller att fimpa 3.5mm nu när vissa lurar kommit ut med 32bit Hi-Fi DAC är att driva teknologin framåt. Apple är giriga och vill bara se så många proprietära skitlösningar som möjligt.
Senast redigerad av avc 2018-07-29 kl. 16:05.
2018-07-29, 16:36
Medlem
T-Todts avatar
Citat:

Vad som är mest intressant är varför man spenderar spaltmeter ac hat mot Apple. Att det kan störa några så enormt mycket att vissa inte vill kunna rövknulla sin PC med senaste grafikkortet är sjukt. Hatet mot Apple är patologiskt och såfort man påpekar det kommer bullshit som "jag bryr mig inte om du kör Mac..." Undrar varför det inte finns en varför hatar alla PC tråd. Kanske därför att Mac-användare inte ser det ena som ett uteslutande av det andra. Du kommer aldrig få gehör av trollen här eftersom det inte är en rationell diskussion.
2018-07-29, 19:28
Medlem
Kört PC i 25år. Tröttnade på all skit det medförde. Laptops som behövde formateras om stup i kvarten oavsett prisklass och märke. Stationära som krånglade ihopsatta eller eget plock. Bytte till MacBook Pro och har inte sett mig om sedan dess. Har nu hängt med sedan snow leopard och det var iPhone 3GS som fick in mig i systemet.

Jag stödjer inte alla förändringar som Apple gjort, vissa har varit rent av korkade. Men vet ni vad? Datorn fungerar ypperligt för mina behov och enda anledningen till att jag har en mbp från 2017 är att jag _ville_ ha det. Visst det är inte i närheten av mest bang for the buck men det skiter jag fullständigt i. Alla 3 datorerna har fungerat klockrent från dag 1 och bara fortsätter leverera.
2018-07-29, 22:10
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Vad som är mest intressant är varför man spenderar spaltmeter ac hat mot Apple. Att det kan störa några så enormt mycket att vissa inte vill kunna rövknulla sin PC med senaste grafikkortet är sjukt. Hatet mot Apple är patologiskt och såfort man påpekar det kommer bullshit som "jag bryr mig inte om du kör Mac..." Undrar varför det inte finns en varför hatar alla PC tråd. Kanske därför att Mac-användare inte ser det ena som ett uteslutande av det andra. Du kommer aldrig få gehör av trollen här eftersom det inte är en rationell diskussion.
Varför snacka massa dynga istället för att ta det med oss direkt istället?

Vi har redan klargjort att vi huvudsakligen är emot Skräppleprylarna med anledning av er Skräppleförespråkares efterblivenhet. Att Apple håller på med proprietära icke-standarder och tar premiumpriser för budgetprodukter får oss inte direkt att "hata" produkterna på grund av Apple som företag. Dit har vi inte kommit innan Apple fått en ny Jobs som börjat patenttrolla igen (förhoppningsvis inte, på den punkten skall Apple ha all credit för att de vuxit upp).

Sedan kan ju ni spekulera vidare i all evighet för att ni inte tål verkligheten. Sanningen är inte komplexare än att Appleprodukter suger förbannat mycket mer än vad ni teknikfientliga kunskapsmotståndare till lättimponerade iDioter någonsin kommer komma till insikt om.

Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Kört PC i 25år. Tröttnade på all skit det medförde. Laptops som behövde formateras om stup i kvarten oavsett prisklass och märke. Stationära som krånglade ihopsatta eller eget plock. Bytte till MacBook Pro och har inte sett mig om sedan dess. Har nu hängt med sedan snow leopard och det var iPhone 3GS som fick in mig i systemet.

Jag stödjer inte alla förändringar som Apple gjort, vissa har varit rent av korkade. Men vet ni vad? Datorn fungerar ypperligt för mina behov och enda anledningen till att jag har en mbp från 2017 är att jag _ville_ ha det. Visst det är inte i närheten av mest bang for the buck men det skiter jag fullständigt i. Alla 3 datorerna har fungerat klockrent från dag 1 och bara fortsätter leverera.
Detta är en tydlig grundpelare till varför Appleprodukterna suger så jävla hårt i kontrast till vad ni iTöntar anser. Macintosh it just sucks-mentaliteten är efterbliven, mainstream och bevisar bara att Apple verkligen inte har något annat än rena självklarheter att erbjuda.

Har man sedan skruvat datorer i 25 år och ändå inte fått det att fungera, då saknas det skruvar på en helt annan plats än datorchassit
Senast redigerad av avc 2018-07-29 kl. 22:43.
2018-07-30, 08:19
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Vi har redan klargjort att vi huvudsakligen är emot Skräppleprylarna med anledning av er Skräppleförespråkares efterblivenhet. Att Apple håller på med proprietära icke-standarder och tar premiumpriser för budgetprodukter får oss inte direkt att "hata" produkterna på grund av Apple som företag. Dit har vi inte kommit innan Apple fått en ny Jobs som börjat patenttrolla igen (förhoppningsvis inte, på den punkten skall Apple ha all credit för att de vuxit upp).

Jaja, jag har redan påpekat för dig att jag har iPhone eftersom jag tycker att kameran är riktigt bra och jag kan använda Logic Pro X på min Mac. Jag tycker inte det är ett tecken på efterblivenhet.
2018-07-30, 11:55
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
I var o varann tråd ser man massa negativitet om Appleprylar. Det gnälls överallt, klagas på priser, snålhet, ledningen bryr sig bara om pengar och inte konsumenterna längre osv.. För 5-10 år sedan var det helt annorlunda då var alla för Apple. Vad har hänt de senaste åren att de flesta avskyr företaget och deras prylar?

Varför?
Det har med omognad och okunskap att göra. Det brukar gå över när man blir lite äldre.
Senast redigerad av Old-Crow 2018-07-30 kl. 11:58.
2018-07-30, 13:27
Medlem
Citat:

De var först med att ta tekniken från andra som redan tillverkat och designat och sen presenterade de tekniken som sin egna med smart marketing för det hjärntvättade boskapet. De har byggt upp sitt varumärke som en religion vilket förklarar det närmast religiösa allvaret en hel del av Apple fansen har. Man kan psykologiskt tolka detta som att Apple fans har lägre självkänsla, mindre självkontroll vilket resulterar i aggressiva utfall och ångest för sina dyra avbetlaningar och skulder. Kan inte kännas bra att köpa en gås inpackaad i platina papper, en produkt underlägsen andra för dubbla priset.

Louis Rossmann förklarar hur nya MBP 2018 är en billig Made in China produkt med flashig "kartong förpackning".
https://www.youtube.com/watch?v=Xjor24HO2HA

Narcissisten Steve Jobs stulna ideer. Karma knäppte Jobs som tur är.
https://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

Apples misslyckade eGPU så MBP 2018 är fast med budget GPUn ATI 560X som blir omsprunget av tex XPS Nvidia 1050 som springer ringar runt den..
https://www.youtube.com/watch?v=i8x7SXLzfeQ

Rekt.
Senast redigerad av Sven-Montana 2018-07-30 kl. 13:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in