Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Vad vi vet är att UW tog emot polisen, sedan gick det fort med intag/anhållande
av SD, samt att det va ett svartsjukemotiv.
Inte allt för långsökt å tro att det kommer från UW, plus att han sannolikt
"nämde" bil å bullincidenten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jo, det är ju det jag kanske tror. Att barnen och/eller UW "säkert förklarad exakt vad som hände". Det jag inte riktigt hänger med på är varför SD var det enda alternativet så tidigt. Kan det inte ha varit en olycka på natten med tanke på geocache tex?
Ni vet ju min teori så jag utgår ifrån den. UW och Säpo donar och grejar hemma hos LW och när tiden är mogen får polisen komma med. De får historien från UW/Säpo och har bara att acceptera.
En "nära vän" skriver att de fick reda på försvinnandet några dagar tidigare än medierna..
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Absolut att vänner kan ha vetat om relationen med SD. Nära vän till LW gick ut på FB och förklarade att de allra närmaste vännerna hade fått veta om hennes försvinnande efter någon dag men blivit ombedda att inget säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Blivit ombedda av polisen att inget säga eller av vem?
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Ingen aning, det framgick inte av texten.
Om man läser sidorna 1-5 i tråden blir man förbluffad. Där står allt fixt och färdigt. Två skribenter sätter igång direkt med oneliners som cementerar storyn ingen ifrågasätter.
Vi vet ju faktiskt inte hur många dagar Säpo var där och ordnade. UW är naturligtvis en del av det teamet. Eftersom den vanliga polisen vet detta så började de knappast med att topsa UW. Återigen det här görs bara för att media skall rapportera så om någon kollar så finns allt där. Detaljer förväntar man sig inte att de nagelfar.