2018-07-30, 19:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vi är två läger som tycker olika i frågan. Framtiden får väl utvisa vad som stämmer.

Man kan väl ha 2 jobb? Eller får man inte ha ett till arbete om man har en tjänst inom försvaret? Hans "vanliga" arbete var väl att han och hans bror driver ett verktygsföretag eller dylikt?
Citera
2018-07-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Polisen kan ju även snabbt varit i kontakt med någon av Lenas vänner som visste om relationen och anmälan mot SD

Postare i tråden skrev ju att det varit mycket mer negativt som hänt i relationen, att Lena varit utsatt för mer än det som anmäldes. Detta har hennes vänner säker vetat om.

Absolut att vänner kan ha vetat om relationen med SD. Nära vän till LW gick ut på FB och förklarade att de allra närmaste vännerna hade fått veta om hennes försvinnande efter någon dag men blivit ombedda att inget säga. Alltså kan vännerna inte ha bidragit till informationen om SD dag 1 då han plockades in första gången. Då visste enbart familjen om försvinnandet.
Citera
2018-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan väl ha 2 jobb? Eller får man inte ha ett till arbete om man har en tjänst inom försvaret? Hans "vanliga" arbete var väl att han och hans bror driver ett verktygsföretag eller dylikt?

Nej, han och hans bror driver inget företag. Det som letats upp är gamla uppgifter. UW jobbar inom försvarsmakten. Lite kuriosa, jag tror du kan hitta bilder via LWs loggar med attiraljer som har försvarsmaktens logga.
Citera
2018-07-30, 19:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, han och hans bror driver inget företag. Det som letats upp är gamla uppgifter. UW jobbar inom försvarsmakten. Lite kuriosa, jag tror du kan hitta bilder via LWs loggar med attiraljer som har försvarsmaktens logga.

Ja jag tror på uppgifterna angående att han arbetar inom försvaret men är fundersam kring om han inte kan ha ett annat "vanligt" deltidsarbete också vid sidan av? Därav de olika uppgifterna i tråden.
Citera
2018-07-30, 19:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag tror på uppgifterna angående att han arbetar inom försvaret men är fundersam kring om han inte kan ha ett annat "vanligt" deltidsarbete också vid sidan av? Därav de olika uppgifterna i tråden.

Så är det antagligen.
Citera
2018-07-30, 19:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Absolut att vänner kan ha vetat om relationen med SD. Nära vän till LW gick ut på FB och förklarade att de allra närmaste vännerna hade fått veta om hennes försvinnande efter någon dag men blivit ombedda att inget säga. Alltså kan vännerna inte ha bidragit till informationen om SD dag 1 då han plockades in första gången. Då visste enbart familjen om försvinnandet.

Blivit ombedda av polisen att inget säga eller av vem?
Citera
2018-07-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Blivit ombedda av polisen att inget säga eller av vem?

Ingen aning, det framgick inte av texten.
Citera
2018-07-30, 19:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan du då ta upp en direkt lögn eller motstridig uppgift som jag inte har förklarat eller förtydligat (in absurdum emellanåt).
Kasta ut saker är ni duktiga på men aldrig ”aha, nu fattar jag”. Er uppfattning är verkligen huggen i sten.
Vissa förstår sammanhanget och andra förklarar t.o.m det för er med.

Har du dåligt minne? Ska jag behöva dra upp en massa inlägg från det förflutna? Sådant har flera av oss redan tagit upp tidigare. När det gäller din relation gentemot SD har du fortfarande inte lyckats förklara dina motstridiga uppgifter. Och nu kom det ju nya rörande detta. Du har på sistone ändrat dig angående hur trovärdigt det är att SD är GM. Det grundar du på hans personlighet. Men du känner honom knappt. Men på sistone har du med andra ord lärt känna honom mer, då det lett till att du nu anser att personligheten gett dig info som gör att han endast med 10-procentig sannolikhet är mördaren. Vad du lärt känna för nytt i SD:s personlighet vill/kan du inte svara på. En annan sak som tydligt visar hur motstridiga dina uppgifter är angående huruvida SD umgåtts med du och din partners barn eller inte. Så här skriver du till en början:

Citat:
Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig.

Senare låter det:

Citat:
Deras barn var med bara en gång vad jag vet/minns. Våra är stora...

Citat:
Stämmer kanske inte faktiskt när jag tänker efter.... men inget som berör detta.
Men som sagt, i sak stämmer nog det. Duger det lulliga svaret?

Först har era barn umgåtts med SD så pass mycket att du kan avgöra att det varit tryggt för barnen. Sen har SD inte umgåtts med barnen då de varit för stora. Senare bekräftar du att det i sak stämmer att SD inte umgåtts med era barn. Detta med barnen går inte ihop. Någonstans ligger lögnen.

En annan lögn är när du tudigare skrivit "Vi umgås definitivt inte" med syfte på att vi undrat om du umgås med SD. Men ovan står det att läsa; "...har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig."

Det där är en lögn så länge detta stämmer; "umgås definitivt inte".

Antingen så har du inte umgåtts med SD och därav kan du inte ha någon koll på hans personlighet. Så vilket är det? Har du koll på hans personlighet, eller kan det månne vara så att du ljuger för oss när du hävdar att du har kunskap om hans personlighet, för att du har en agenda i att måla upp SD i en så god dager som bara möjligt?

Egentligen är det simpelt det här. Antingen umgås ni såpass mycket att du vet hur SD är som person, eller så känner du honom inte och du kan då inte uttala dig om hans personlighet.

Slutligen så utgav du även motstridiga uppgifter rörande sakframställan som du tolkat. Men sen hade du ens inte läst den. Men du hade insyn i den. Men inte full insyn. Såvitt jag vet har du heller inte lyckats förklara på ett vettigt sätt hur du har gått tillväga när du har tolkat en sakframställan som du inte haft tillgång till. Vill du ha mer exempel på hur icke-trovärdig du har varit i tråden, säg bara till!
Citera
2018-07-30, 19:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har ingen aning om de misstänkte annat men är övertygad om att det är rutin. Men det är ju svårt att komma ifrån att UW var den första på plats, den som pekade mot SD och som av flera i tråden anses ha vattentätt alibi genom sömn i egen villa.

Det är knappast bara UW som fick fick polisen att misstänka SD. Jag tror att så fort en kvinna misshandlas, dör, försvinner eller liknande så kollar polisen upp i sina register om det finns tidigare rapporter om misshandel eller liknande från någon.

UD trodde kanske, som de flesta andra, att SD var den skyldige men polisen hade nog hittat SD lika snabbt även om de inte hade pratat med UD.
Citera
2018-07-30, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ingen aning, det framgick inte av texten.

Kände du UW ,HD , SD
Lika väl som du kände LW?
Citera
2018-07-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är knappast bara UW som fick fick polisen att misstänka SD. Jag tror att så fort en kvinna misshandlas, dör, försvinner eller liknande så kollar polisen upp i sina register om det finns tidigare rapporter om misshandel eller liknande från någon.

UD trodde kanske, som de flesta andra, att SD var den skyldige men polisen hade nog hittat SD lika snabbt även om de inte hade pratat med UD.

Så kan det vara. Tidigare anmälningar låg SD i fatet. Fast det vi egentligen diskuterade för dagen var väl varför UW ansågs ha vattentätt alibi och inte behövde topsas. Du skriver att det kan ha berott på att UW trodde att SD var den skyldige. Jag menar att utredningen, på grund av tidigare anmälningar av SD samt UWs ev pekande gjorde att man inte tänkte brett den första kritiska tiden.
Citera
2018-07-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Kände du UW ,HD , SD
Lika väl som du kände LW?

Jag känner till dem alla på olika plan och i olika konstellationer. Jag skulle inte säga att jag kände LW väl. Jag har inte heller behövt definiera vår bekantskap som vissa andra och har således inte dejtat/velat dejta henne. Vad har du själv för relation till alla de inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in