2018-07-30, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Bara för man har en gymnasie utbildning och skriver trevliga rescensioner behöver man inte ha impuls kontroll . Kolla antalet vänner så verkar han ju väldigt ensam och enstörig också. En sån som suger tag för hårt i nya bekantskaper å när de behöver lite utrymme eller inte set honom som lika betydelsefull etc blir han skitarg och ”besviken ” och flippar ?

Det finns dömda mördare som har högskoleutbildning. Impulsen att döda har nog mer med ens personlighet att göra snarare än vilken samhällsklass man tillhör, som du är inne på.
Med det sagt tycker jag personligen att det är för tidigt att spekulera i huruvida den anhållna är den skyldige. Vi vet inte ens om han är misstänkt på skäligen eller sannolika grunder.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 12:44.
Citera
2018-07-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns dömda mördare som har högskoleutbildning. Impulsen att döda har nog mer med ens personlighet att göra snarare än vilken samhällsklass man tillhör, som du är inne på.
Med det sagt tycker jag personligen att det är för tidigt att spekulera i huruvida den anhållna är den skyldige. Vi vet inte ens om han är misstänkt på skäligen eller sannolika grunder.

Håller helt med dig om att det har mer med personlighet att göra än vilken utbildning man har och inte har. Däremot när det gäller denna man så har jag läst att han är anhållen på sannolika själ vilket är den högre misstankegraden?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EApXM/kvinna-knivmordad-utomhus--man-anhallen
Senast redigerad av Bitterfitta53 2018-07-30 kl. 12:57.
Citera
2018-07-30, 13:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterfitta53
Håller helt med dig om att det har mer med personlighet att göra än vilken utbildning man har och inte har. Däremot när det gäller denna man så har jag läst att han är anhållen på sannolika själ vilket är den högre misstankegraden?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EApXM/kvinna-knivmordad-utomhus--man-anhallen

Ok tack för länken. Jag hade missat informationen om att han är anhållen på sannolika skäl, den högre misstankegraden.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 13:10.
Citera
2018-07-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok tack för länken. Jag hade missat informationen om att han är anhållen på sannolika skäl.

Nemas problemas. Kanske därför folk börjar döma pga att de har starka själ till varför han sitter anhållen? Men vad vet jag.
Citera
2018-07-30, 13:28
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Och? Kan väl ha legat död ett par timmar innan hon hittades? Eller tror du hon dog precis när nödsamtalet kom in

Jag skrev väl ingenting om hur länge jag trodde hon legat där? Jag skrev om hur länge jag trodde hamnkrogen hade öppet.

Men svar på din fråga:
"När polis och räddningstjänst är på plats avlider kvinnan."
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/juli/27/27-juli-05.23-morddrap-fagersta/
Citera
2018-07-30, 13:37
Medlem
Morduzas avatar
Jag skrev att man kanske inte ska hänga ut en person och göra detta till en trådsanning..... ajabaja blev det då. för att jag inte håller mig till ämnet, men det är ju precis det jag gör utan att hänga ut någon, nån moderator gillar inte detta, jag pratar om N*lla Oland*r och en ev baneman, men vad vet vi då????
Citera
2018-07-30, 13:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Jag skrev att man kanske inte ska hänga ut en person och göra detta till en trådsanning..... ajabaja blev det då. för att jag inte håller mig till ämnet, men det är ju precis det jag gör utan att hänga ut någon, nån moderator gillar inte detta, jag pratar om N*lla Oland*r och en ev baneman, men vad vet vi då????

Vad är det du vill ha sagt? Vi har ju i stort sett listat ut både vem BO och MGM är nu.
Citera
2018-07-30, 13:50
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vad är det du vill ha sagt? Vi har ju i stort sett listat ut både vem BO och MGM är nu.

Jag undrar bara hur säker man kan vara på att J är rätt man, nån måste ju veta. OM det inte är han så måtte han inte må bra nu. Men om det är så som tros här inne, då blir det ju en annan fråga och en annan förståelse. Någon lär ju sitta på den faktan, den som filmade isf. Mvh M
Citera
2018-07-30, 13:59
Medlem
Citat:
Jag undrar bara hur säker man kan vara på att J är rätt man, nån måste ju veta. OM det inte är han så måtte han inte må bra nu. Men om det är så som tros här inne, då blir det ju en annan fråga och en annan förståelse. Någon lär ju sitta på den faktan, den som filmade isf. Mvh M

Förstår vad du menar. Någon som vet något skäl till varför han blev gripen?
Har de hittat något i soptunnorna som kopplas till honom eller vad har de gått på?

Mordvapen? Blodspår på kläder? Fingeravtryck?
Citera
2018-07-30, 14:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Enligt länk från AB är han anhållen på sannolika skäl. Om det stämmer innebär det ju att polisen har ganska bra bevis mot honom.

Det kan vara så graverande som att hans DNA hittats på BO t.ex.
Citera
2018-07-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Lite vilda spekulationer kanske, men han verkar ju haft jobb i Falun. Sedan plötsligen har han inget jobb, och så flyttar han till en annan ort där han kanske inte känner någon. Inte säkert att den där killen hade ordning på livet direkt.

Nä precis, vi vet inte motiv eller omständigheter . Men har man en undersköterske utbildning ( gått vård & omsorg enl hans fb) så har man ju jobb om man bara är fullt frisk och mentalt fungerande samt vill jobba.

Nån annan ifrågasatte hur jag kunde veta se att han hade så få vännner , då menade jag fb vänner eftersom det var fb jag kollat! Tittade på två olika konton som han hade som han lagt upp bilder på. å även om fb vänner inte avspeglar verklighet så säger det ändå nånting om ens kontaktnät osv.
Citera
2018-07-30, 14:03
Medlem
Citat:
MGM-Mår nog inte så bra.
Polisen försöker nog finna och stärka bevisen , och fakta har nog ingen i detta skede.
MGM kanske blivit utpekad, pga sitt utseende, någon med hans utseende kan ha setts med brottsoffret, - polisen gör sitt jobb och tids nog får allmänheten veta mer fakta.
Anhöriga till offret vet kanske lite mera.

Övervakningsfilmer kan finnas om brottsoffret och MGM rört sig områden med övervakning.
En privatperson filmade tydligen när den misstänkte greps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in