2018-07-30, 13:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske minns jag fel men har för mig att du skrivit att en utav UW alt NW inte var topsad eller förhörd.
Vem?

Vad tycker du att det skulle bevisa om NW:s dna finns på LW?
Det verkar minst sagt helt meningslöst att topsa hen.
Citera
2018-07-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Varför skulle det vara meningslöst?
Enligt flera i denna tråd så var ju inte NW hos LW den aktuella natten. Det är flera i tråden som menar att han bodde enbart hos sin far och hade alibi för natten. Jag tillåter mig att tvivla.
Citera
2018-07-30, 13:15
Medlem
Citat:
Kanske minns jag fel men har för mig att du skrivit att en utav UW alt NW inte var topsad eller förhörd.
Vem?
Det har jag inte skrivit. Däremot en av dom alternativa GM som jag tagit upp har inte blivit förhörd eller topsad. Det var nu för ett par veckor sedan, så det kan ju ändrat sig.
Citera
2018-07-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det har jag inte skrivit. Däremot en av dom alternativa GM som jag tagit upp har inte blivit förhörd eller topsad. Det var nu för ett par veckor sedan, så det kan ju ändrat sig.

Aha, då tolkade jag fel. Tack för svar.
Citera
2018-07-30, 13:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Varför skulle det vara meningslöst?
Enligt flera i denna tråd så var ju inte NW hos LW den aktuella natten. Det är flera i tråden som menar att han bodde enbart hos sin far och hade alibi för natten. Jag tillåter mig att tvivla.

Så du menar att han inte skulle kunna ha DNA på sig från Lena bara för att han inte sov hos henne den natten?
Citera
2018-07-30, 13:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Vad baserar du denna "meningslöshet" på?
Citera
2018-07-30, 13:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Har han inte ens blivit förhörd? Är det ML eller vem?
Citera
2018-07-30, 13:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Den kan absolut ha bara stått olåst. Jag har kommenterat denna "fakta" att det känns ologiskt och att sannolikheten är ganska låg att den stod bara olåst.
I korthet:
Hypotes 1: Hon hade ett ellås enligt flera av dom jag pratat med som varit hem till henne. Detta låser automatiskt när man stänger dörren. Det finns en som sa att hennes inställning var att den inte låste dörren när den stängs, dom andra var osäkra eller inte visste.

Hypotes 2: Oavsett ellås, så verkar 2 barn ha sovit hemma den natten. När någon eller båda vaknar och söker sin mamma. I sovrummet, på toa, o.s.v. så tittar dom ut. Att barn kan med säkerhet veta att dörren bara var olåst kan så vara, men nja... tror inte det.
Det barn som vaknade först och kollade dörren, måste alltså vara dels säker på den var olåst och dels säker på att det andra barnet inte redan sökt, och själv glömt dörren öppen.
Så jag är tveksam till att barn kan med säkerhet registrera den uppgiften, MEN om dörren stod på glänt när dom vaknade, det skulle barn se och minnas direkt.

Slutsats: Dörren stod med större sannolikhet på glänt än att den bara var olåst. (och sam vanligt med sannolikhet....)

Jag tycker sannolikheten pekar mer mot att dörren inte stod på glänt utan snarare att den var olåst. Hela familjen hade säkert som rutin att siste man som lägger sig kollar att dörren är olåst.

Speciellt med tanke på att LW cashade sent och ev jobbade, tror inte hon ville att de skulle sova med olåst dörr då.

Om yngsta sonen vaknar på morgonen och ser halvt inslagna paket men ingen mamma, ringer antagligen hennes mobil men får inget svar.

Kanske går ut för att kolla om bilen står kvar och känner att dörren är olåst. Klart ungen ringer sin farsa då, känns helt naturligt.

Nä, sannolikheten enligt mig lutar åt olåst dörr.
Citera
2018-07-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så du menar att han inte skulle kunna ha DNA på sig från Lena bara för att han inte sov hos henne den natten?

Jag menar att det är föga troligt att Lena har hans DNA på sig om han inte bodde hos henne eller var där under kvällen/natten den 14 maj.
Citera
2018-07-30, 13:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad baserar du denna "meningslöshet" på?

Att han kan ha träffat sin mamma den dagen kanske?
Då finns troligtvis hennes DNA på honom.
Citera
2018-07-30, 13:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag menar att det är föga troligt att Lena har hans DNA på sig om han inte bodde hos henne eller var där under kvällen/natten den 14 maj.

Man kan kanske ha DNA på sig som är några dagar gammalt och det går inte att tidsbestämma tror jag?
Citera
2018-07-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ska även revidera min tro på GM efter helgen: Jag tror att det är mindre än 10% sannolikhet att SD gjort det. Det betyder inte att jag avskriver honom, jag tror bara inte att det är han med den fakta jag sett, hört och tolkat.

Vill du dela med dig något om varför du tänjer så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in