2018-07-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hittade ett gammalt inlägg från dig EGT.
Du verkar ha varit med om flera händelser med lik som burits iväg och avspärrade hem. Även din sambo har sett en kropp bäras ut ur skogen.
Verkar otroligt att ni två sett allt detta.
De flesta kommer nog aldrig under sin livstid få se ett lik på en brottsplatsundersökning.
Som jag skrivit tidigare, du vill gärna ifrågasätta sanningshalten i de flesta inlägg som skrivs här.
Jag tycker inte din trovärdighet är så hög.
Du kanske bara är intresserad av krimfall och mord (vilket många är) men har egentligen inte så mycket relevant fakta att komma med kring de inblandade.
Sedan har det varit väldigt tyst från dig det sista?

Fast nu har du visst skrivit att du tror till 10% att SD är GM
Häromdagen sa du att chansen är 50%.
Dela gärna vilka nya fakta som framkommit som gör att du ändrat dig så drastiskt?
Med tiden får man erfarenheter och är med om saker. Livets gång. Det finns som som inte ens sett en död person fast dom är pensionärer.
Bor man i en större stad och rör sig mycket på kanske udda tider så ser man saker. Men jag bryr mig egentligen inte om din tilltro. Skulle jag säga att jag tror till 100% att SD är mördaren och allt jag skrev var helt förutsättningslöst åt det hållet, skulle du tro på mig och kalla det för trovärdigt...?

Jag tror att jag kunnat levererat ganska mycket i tråden, som ni dessutom kunnat verifierat. Det andra som inte går att verifiera och där jag inte vill säga hur den infon kommit till mig, får ni helt enkelt värdera själva. Gärna kritiskt, jag kan ha missat saker med.

Men det mest jag skriver är väl ändå hypoteser och hur jag ser och tolkar olika faktauppgifter. Det har väl inget med trovärdigheten att göra?!

Vad som förändrats, egentligen inte så mycket, mer än att vissa saker förstärkts för mig. Känslan av SD:s rättspatos, större empati än vad ni här inte ens är i närheten att beskriva, hans ärlighet i saker som han inte ens borde vara ärlig med.
Det i hans personlighet som jag tycker jag vill ha honom som GM är det jag inte vet... och som en skrev "personkontroll", som jag inte heller har koll på. Detta är ju en mörk sida som aldrig visas för någon, och den har jag inte alls koll på.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag menar att det är föga troligt att Lena har hans DNA på sig om han inte bodde hos henne eller var där under kvällen/natten den 14 maj.

Jag tror faktiskt att ingen ( ev förutom SD är topsad hittills.
Finns än så länge ingen anledning att topsa någon när man har en ensam misstänkt GM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan ha DNA på sig som är några dagar gammalt och det går inte att tidsbestämma tror jag?

Så är det säkert. Vi får väl se om dna finns på fyndplatsen eller om NW träffat sin mamma i tid ansluten till den 14 maj. Jag antar att alla barnen topsats. Det är väl det enda sättet att sära på alla prover. Detsamma gäller UW. Hans dna borde ju inte finnas på LWs kropp eller fyndplatsen.
Citera
2018-07-30, 13:31
Medlem
Citat:
Har han inte ens blivit förhörd? Är det ML eller vem?
Det svarar jag dock inte på, kommer avslöja alltför mycket.
Citera
2018-07-30, 13:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tycker du att det skulle bevisa om NW:s dna finns på LW?
Det verkar minst sagt helt meningslöst att topsa hen.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad baserar du denna "meningslöshet" på?

Citat:
Att han kan ha träffat sin mamma den dagen kanske?
Då finns troligtvis hennes DNA på honom.

Frågan var ställd till @hoppsann.
Citera
2018-07-30, 13:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så är det säkert. Vi får väl se om dna finns på fyndplatsen eller om NW träffat sin mamma i tid ansluten till den 14 maj. Jag antar att alla barnen topsats. Det är väl det enda sättet att sära på alla prover. Detsamma gäller UW. Hans dna borde ju inte finnas på LWs kropp eller fyndplatsen.

Nej UWs DNA finns troligtvis inte på LW av naturliga orsaker.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 13:38.
Citera
2018-07-30, 13:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med tiden får man erfarenheter och är med om saker. Livets gång. Det finns som som inte ens sett en död person fast dom är pensionärer.
Bor man i en större stad och rör sig mycket på kanske udda tider så ser man saker. Men jag bryr mig egentligen inte om din tilltro. Skulle jag säga att jag tror till 100% att SD är mördaren och allt jag skrev var helt förutsättningslöst åt det hållet, skulle du tro på mig och kalla det för trovärdigt...?

Jag tror att jag kunnat levererat ganska mycket i tråden, som ni dessutom kunnat verifierat. Det andra som inte går att verifiera och där jag inte vill säga hur den infon kommit till mig, får ni helt enkelt värdera själva. Gärna kritiskt, jag kan ha missat saker med.

Men det mest jag skriver är väl ändå hypoteser och hur jag ser och tolkar olika faktauppgifter. Det har väl inget med trovärdigheten att göra?!

Vad som förändrats, egentligen inte så mycket, mer än att vissa saker förstärkts för mig. Känslan av SD:s rättspatos, större empati än vad ni här inte ens är i närheten att beskriva, hans ärlighet i saker som han inte ens borde vara ärlig med.
Det i hans personlighet som jag tycker jag vill ha honom som GM är det jag inte vet... och som en skrev "personkontroll", som jag inte heller har koll på. Detta är ju en mörk sida som aldrig visas för någon, och den har jag inte alls koll på.

Om jag tror på dig eller inte har inget med SD att göra, om man tror att han är GM eller inte.
Utan att du lämnat totalt motstridiga uppgifter dagarna efter varandra.
Först skriver du att du umgås med SD och beskriver er relation som humoristiskt och varm.
Dagen efter skriver du att du inte ens känner SD.
Det blir svårt att se dina inlägg över lag som trovärdiga.
Dela gärna vad som gör att SD är mindre trolig i dina ögon efter helgen.
Är han oskyldig så är det bra att fakta som pekar på det kommer fram.
Men det verkar vara flera saker som gör att SD är mindre misstänkt?
Citera
2018-07-30, 13:35
Medlem
Citat:
Nej UWs DNA finns troligtvis inte på LW av naturliga orsaker.

Då hoppas vi att även han har topsats. Han var ju först på plats och hans vittnesmål tycks ha styrt utredningen mot MGM
Citera
2018-07-30, 13:38
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att ingen ( ev förutom SD är topsad hittills.
Finns än så länge ingen anledning att topsa någon när man har en ensam misstänkt GM

Om man arbetar brett så topsar man nog alla i BOs närhet. Förhoppningsvis även personer som angivit ett alibi för aktuell tid.
Citera
2018-07-30, 13:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Då hoppas vi att även han har topsats. Han var ju först på plats och hans vittnesmål tycks ha styrt utredningen mot MGM

Hittade polisen i inledningen ingen anledning att topsa UW så är han inte topsa
Anhöriga i en mordutredning blir inte automatiskt topsade.
Citera
2018-07-30, 13:43
Medlem
Citat:
Hittade polisen i inledningen ingen anledning att topsa UW så är han inte topsa
Anhöriga i en mordutredning blir inte automatiskt topsade.

Märkligt då många mord begås just i nära relationer.
Citera
2018-07-30, 13:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det svarar jag dock inte på, kommer avslöja alltför mycket.

Jag kan hålla med om att det är besynnerligt att han inte förhörts men jag tror inte det är så vanligt att polisen topsar alla BOs vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in