Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Vilket är alternativet till fatso den 3?
Vi behöver fred och tillväxt i nordöstra Asien, ingen revultions romantil
Vi säger att Korea återförenas fredligt Jag är säker på att USA militär inte kommer lämna Korea, ty med USAs flotta i Korea är en del av USAs plan på att förhindra Kinas flotta att nå fritt vatten. Men Kina vill inte ha USA vid gränsen.
Det enda vettiga är att samarbeta med NK.
Jag har bott många år i nordöstra Kina men skulle aldrig besöka NK. Jag vill inte bli en annan turist i slummen.
Dead Kennedys sa det bättre i Holidays in And you know you've seen it all
In daddy's car
Thinkin' you'll go far
Back east your type don't crawl
Play ethnicky jazz
To parade your snazz
On your five grand stereo
Braggin' that you know
How the niggers feel cold
And the slums got so much soul
It's time to taste what you most fear
Right Guard will not help you here
A holiday in Cambodia
Where the slums got so much soul
POL POT POL POT
Ps DK gillade inte POL POT, men USA regerng stödde dom fortfande 77. USAs regering sa att flyktingarna från dödens fält ljög
Alternativ till Kim och den nuvarande regimen, har jag klargjort i tidigare inlägg.
Det är fortfarande en fråga om, VAR man står politiskt, och vems - vilka intressen man vill tillvarata i hela denna komplexa fråga, samt hur Kina agerar.
Samarbete med Kim
(är enda vägen, som Du säger) och Nordkorea, detta förutsätter att man har en agenda, som tydligt deklarerar hur detta skall gå till och vad samarbetet till slut skall rendera i.
Det har vi inte idag, ännu.
Så länge Kina inte, fullständigt och transparent, redovisar "Hållbara papper", på var dom står, utan fortsätter sitt dubbelspel och intrigerande, så blir en "Samarbetsframtid", mycket oviss.
Ett mycket tragiskt faktum,
som jag kommer att redovisa olika exempel på, i separata inlägg här i tråden, är det område som jag har full insyn i, och mångårig yrkesmässig erfarenhet av, och där Kina i många år spelat en mycket avgörande roll, är den kriminella "Piratkopiemarknaden", med illegal produktion av allt från cigaretter till läkemedel/droger och teknik samt värdepapper och "Hard cash" (dollar).
Vi talar här om enorma summor, och av sådan storlek att de är helt avgörande för Nordkoreas cash-flow, och fortfarande är betydande för Kinas ekonomi, men framförallt varit enormt betydelsefull för uppbyggnaden av Kina genom åren.
Jag ber att få återkomma i frågan.
Detta tragiska faktum har pågått i många år, och gör fortfarande dessvärre, Kinas samarbete och utnyttjande av Nordkorea i denna verksamhet, är något som Kina inte vill ha upp på dagordningen.
Tyvärr, är detta bara ETT problem, och EN, av otroligt många frågor som måste lösas, om ett seriöst "Samarbete" skall bli verklighet med Nordkorea (och Kina).
Utmaningarna är enorma, inför framtiden, det kan jag lova...............