2018-07-29, 23:40
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte verka grinig, men skulle uppskatta om 'flixa81' kan komma in och svara.
Den skribenten har tidigare undvikit att svara mig. Nu håller jag tummarna.

När det gäller frågan om vem som mördat LW, så intresserar det inte mig så mycket att tjafsa om saken. Är alldeles för oinsatt. Är egentligen mest intresserad av frågan kring LW:s väninnelöshet. Där finns att borra i, det säger mig min erfarenhet.

Angående ditt intresse för Lenas väninnors vara eller ickevara. Varför anser du att den frågan är viktig?
Citera
2018-07-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Angående ditt intresse för Lenas väninnors vara eller ickevara. Varför anser du att den frågan är viktig?
Eftersom jag inte är i diskussion med dig och du beter dig envist, så väljer jag att svara med en motfråga:
Är det för dig ointressant att en nyligen mördad, synnerligen extravert trebarnsmamma helt tycks sakna en bästa-väninna?
Senast redigerad av Carinah78 2018-07-30 kl. 00:01. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Finns det trovärdiga källor på vilka kontakter som var enbart vänskapliga och vilka som var "intima" i den här sorgliga historien? Själv har jag haft en stark vänskapsrelation med en kollega av motsatt kön men det har aldrig handlat om något annat än att man varit på "samma plan" och delat intressen.
Funderar, med tanke på att BO sägs ha varit utan nära väninnor som kunnat ha alla detaljer.

Jag känner några personer som det skrivits om i andra trådar här på FB. Sådana som varit antingen gärningsmän eller offer i utredningar om grova brott. Det har skrivits om och om igen om kärleksrelationer som om det var faktum fast relationerna aldrig funnits i verkligheten. I något fall hade de aldrig ens varit på samma plats vid samma tidpunkt, hade aldrig någonsin träffats. Någon, kollega, granne, vän, bekant skrev om att de "visste" att de hade en relation, och sedan togs det som en sanning. Folk kan vara vänner, träffas, umgås, utan att ha en sexuell relation. Jag har själv haft män över natt flera gånger som jag inte alls har nån kärleksrelation till. De behövde bara sova över av praktiska själ. Folk går igång så fort de ser en med någon och tror att man är ihop. Jag uppskattar manliga vänner, och tydligen uppskattar de mig.

Sedan tycker jag det är sorgligt att ett kvinnligt mordoffers sexuella vanor är ett så stort ämne. En kvinna på 40-50 år har sex! Wow! Någon i tråden använde till och med ordet "kyskhet" när han talade om BO:s manliga kontakter. 2018! Det är ungefär som i våldtäktsmål: större delen av tiden går åt till att tala om offrets sexuella vanor, förväntningar (och klädsel). Jag har inte tid, men nog skulle det vara intressant att kolla i trådarna på FB om manliga mordoffers sexuella liv utreds så här ingående. Det finns dock bevisat att kvinnliga mordoffers kroppar exponeras och talas mer om i detalj på ett sätt som inte manliga mordoffers gör. Vilka som varit tillsammans med LW kan naturligtvis vara intressant för att hitta misstänkta gärningsmän, men intresset för detta går långt utöver det behovet i den här tråden.
Citera
2018-07-30, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du gillar att gräva fram mina gamla inlägg. När skrev jag dessa? För 6-7 veckor sedan?

Ja jag tyckte det var lite extremt att SD anklagades för flera olika mord i Sverige och lite annat. Förstår dock inte din poäng med att svara på mina allra första inlägg i denna tråd?

Var det något som brändes av inläggen
Som kom upp.? Eller minnet sviktar
Citera
2018-07-30, 00:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag känner några personer som det skrivits om i andra trådar här på FB. Sådana som varit antingen gärningsmän eller offer i utredningar om grova brott. Det har skrivits om och om igen om kärleksrelationer som om det var faktum fast relationerna aldrig funnits i verkligheten. I något fall hade de aldrig ens varit på samma plats vid samma tidpunkt, hade aldrig någonsin träffats. Någon, kollega, granne, vän, bekant skrev om att de "visste" att de hade en relation, och sedan togs det som en sanning. Folk kan vara vänner, träffas, umgås, utan att ha en sexuell relation. Jag har själv haft män över natt flera gånger som jag inte alls har nån kärleksrelation till. De behövde bara sova över av praktiska själ. Folk går igång så fort de ser en med någon och tror att man är ihop. Jag uppskattar manliga vänner, och tydligen uppskattar de mig.

Sedan tycker jag det är sorgligt att ett kvinnligt mordoffers sexuella vanor är ett så stort ämne. En kvinna på 40-50 år har sex! Wow! Någon i tråden använde till och med ordet "kyskhet" när han talade om BO:s manliga kontakter. 2018! Det är ungefär som i våldtäktsmål: större delen av tiden går åt till att tala om offrets sexuella vanor, förväntningar (och klädsel). Jag har inte tid, men nog skulle det vara intressant att kolla i trådarna på FB om manliga mordoffers sexuella liv utreds så här ingående. Det finns dock bevisat att kvinnliga mordoffers kroppar exponeras och talas mer om i detalj på ett sätt som inte manliga mordoffers gör. Vilka som varit tillsammans med LW kan naturligtvis vara intressant för att hitta misstänkta gärningsmän, men intresset för detta går långt utöver det behovet i den här tråden.

Jag tror att hennes sexuella liv utreds inte enbart på grund av hennes kön utan även p.g.a att hon var/är pastor. Generellt sätt verkar människor tro att man är mer kysk inom religiösa kretsar.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 00:13.
Citera
2018-07-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Om någon ville ta död på LW som haft så många trassliga, hemliga, märkliga relationer med olika män är det ju ett fantastiskt läge när det gäller många MGM. Men då gäller det att städa efter sig.

Jag trodde att GM var SD men har nu ändrat mig. Polisen borde ha sytt ihop det här redan om det var han. Såvida SD inte är riktigt smart och lyckats undvika lämna spår. Men det är väldigt svårt. Minsta svettdroppe och saliv (båda två vanligt förekommande i en sådan situation) så har man ett DNA-spår.

Fast då måste de ju ha fått alla svar från NFC. Senaste uttalandet från polisen var ju att det droppar in svar men att de fortfarande väntar på fler.
Citera
2018-07-30, 00:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag måste säga att jag är lite brydd när det gäller hur LW dog.

Det har antytts, vill jag minnas, att det är sånt som ej ska läcka ut för det kan vara menligt i ev rättegång.

Det kan jag förstå - men det rimmar illa med senaste dagarnas rubriker: ”Knivmördad i gångtunnel”, ”Skjuten i lägenhet”...

Jag vet att någon tog upp det här tidigare, att vi inte vet hur det gick till i just LW:s fall.

Jag kan inte låta bli att undra varför.
Citera
2018-07-30, 00:15
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Fast då måste de ju ha fått alla svar från NFC. Senaste uttalandet från polisen var ju att det droppar in svar men att de fortfarande väntar på fler.

Gissar att de prioriterar svar som är extra akuta och då bör det ju vara spår på BO samt på FP som kommer in först. Hade det funnits någon annans DNA på kroppen och de kan matcha det så tycker jag att vederbörande borde tagits in. (Men vem vet, det kanske redan har skett...)
Citera
2018-07-30, 00:16
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Om LW måste bort borde väl en bilolycka eller ett självmord vara betydligt enklare att iscensätta tänker jag.

Har tidigare skrivit att jag har hört skvalleratt LWs äldste son skulle vara homosexuell, alltså det finns ingen flickvän eller flickväns mamma heller för den delen..

Man var tvungen att blåsa upp det stort i pressen. Det viktiga är att mottagaren får meddelandet att Lena är död. Ett självmord brukar man inte annonsera med namn och bild i internationell press. Inte bilolyckor heller. Du har helt enkelt inte förstått motivet.

Jag har också läst det om sonen. Det har ingen betydelse eftersom allt drunknar i riktade tjafs-stormar. Kvinnan det gäller är mörkhårig och ses röka i UW's trädgård. Hon uppges vara UW's nya dam som ingen visste om. Först sov sonen hos UW men när någon kom på att UW hade ju jobbat borta. Då klev den mörkhåriga in och agerade alibi.
Dimridåerna och den psykologiska misinformationen i denna tråd döljer effektivt sånt. Ingen mäktar genomtränga 40 sidor snömos för att kolla upp den senaste viktiga posten.
Citera
2018-07-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Gissar att de prioriterar svar som är extra akuta och då bör det ju vara spår på BO samt på FP som kommer in först. Hade det funnits någon annans DNA på kroppen och de kan matcha det så tycker jag att vederbörande borde tagits in. (Men vem vet, det kanske redan har skett...)

Problemet här är att SDs DNA kan mycket väl funnits på LW innan mordet.
Citera
2018-07-30, 00:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Problemet här är att SDs DNA kan mycket väl funnits på LW innan mordet.

Hur är det om hans DNA skulle hittas på fyndplatsen då? Skulle det räcka för sannolika skäl? Eller kan han förklara bort det också på något vis t ex att han varit där vid ett annat tillfälle?
Citera
2018-07-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur är det om hans DNA skulle hittas på fyndplatsen då? Skulle det räcka för sannolika skäl? Eller kan han förklara bort det också på något vis t ex att han varit där vid ett annat tillfälle?
Gissningsvis ja. En teori är ju att de har träffats där fler gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in