Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Finns det trovärdiga källor på vilka kontakter som var enbart vänskapliga och vilka som var "intima" i den här sorgliga historien? Själv har jag haft en stark vänskapsrelation med en kollega av motsatt kön men det har aldrig handlat om något annat än att man varit på "samma plan" och delat intressen.
Funderar, med tanke på att BO sägs ha varit utan nära väninnor som kunnat ha alla detaljer.
Jag känner några personer som det skrivits om i andra trådar här på FB. Sådana som varit antingen gärningsmän eller offer i utredningar om grova brott. Det har skrivits om och om igen om kärleksrelationer som om det var faktum fast relationerna aldrig funnits i verkligheten. I något fall hade de aldrig ens varit på samma plats vid samma tidpunkt, hade aldrig någonsin träffats. Någon, kollega, granne, vän, bekant skrev om att de "visste" att de hade en relation, och sedan togs det som en sanning. Folk kan vara vänner, träffas, umgås, utan att ha en sexuell relation. Jag har själv haft män över natt flera gånger som jag inte alls har nån kärleksrelation till. De behövde bara sova över av praktiska själ. Folk går igång så fort de ser en med någon och tror att man är ihop. Jag uppskattar manliga vänner, och tydligen uppskattar de mig.
Sedan tycker jag det är sorgligt att ett kvinnligt mordoffers sexuella vanor är ett så stort ämne. En kvinna på 40-50 år har sex! Wow! Någon i tråden använde till och med ordet "kyskhet" när han talade om BO:s manliga kontakter. 2018! Det är ungefär som i våldtäktsmål: större delen av tiden går åt till att tala om offrets sexuella vanor, förväntningar (och klädsel). Jag har inte tid, men nog skulle det vara intressant att kolla i trådarna på FB om manliga mordoffers sexuella liv utreds så här ingående. Det finns dock bevisat att kvinnliga mordoffers kroppar exponeras och talas mer om i detalj på ett sätt som inte manliga mordoffers gör. Vilka som varit tillsammans med LW kan naturligtvis vara intressant för att hitta misstänkta gärningsmän, men intresset för detta går långt utöver det behovet i den här tråden.