2018-07-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Kan vara så att brovittnet är en avlednings manöver. Om det är så att vittnet har ringt in anonymt.
Då tycker jag att det är enklare att få ihop pusselbitarna. Och det är säker det LGWP är inne på.
Att hon blev upp plockad på Kungsgatan.
Och KM bara är en bricka i spelet.

OM KM nu är pilot - läser Allt här - varför kan Du inte börja skriva här? Vi vill ju hjälpa till. Du kan ju bli hjälten nu.
Citera
2018-07-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
brovitnet er inte anonym for polisen

Vem är brovittnet?
Citera
2018-07-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Kan vara så att brovittnet är en avlednings manöver. Om det är så att vittnet har ringt in anonymt.
Då tycker jag att det är enklare att få ihop pusselbitarna. Och det är säker det LGWP är inne på.
Att hon blev upp plockad på Kungsgatan.
Och KM bara är en bricka i spelet.
Måste varit svettigt när det inte hände något med det fejkade bro-tipset. PR blev näste man till rakning, och här snålade man inte med tipsen.
Låter nästan osannolikt att polis och GM snubblat över varandra på det här sättet under årens lopp.
Citera
2018-07-29, 23:14
Medlem
Hmmm, mycket intressant de senaste dagarna.

För ett tag sedan fick vi veta att MMPG lämnat HA utanför Stadt om jag inte minns fel. BW hade kramat HA på trappan.
Det verkar därmed väldigt konstigt att ingen information finns om att BW sett MMPG då han träffade HA på trappan. Det borde han ju rimligen gjort och bör däför vara YTTERST intressant för fallet.

Detta och dagens spekulationer leder då till en del tankar.

Såg BW vem det var som var efter HA och har droppat detta tips via en kvinnlig bekant (som är densamma som alibit?)? Och i själva verket är inblandad i det hela? Var detta "vittnet" den som ropade "så får ni inte göra" och inte HA?...
Citera
2018-07-29, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt MÖ (i chatten efter radioserien) så är MMPG och kilen som hängde efter Helena inne på Stadt samma person.

"P: Mannen inne på discoteket som ville ha hennes uppmärksamhet och pilot är troligtvis samma person?

Mats, Sveriges Radio: Ja, det är samma person som nyligen anhölls.

13:31, 15 June 2017"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479

Så antingen har det kvinnliga vittnet känt igen killen på bron och namngivit honom eller beskrivit honom så bra, att polisen kunnat fastställa att det var samma person som hängde efter Helena inne på Stadt och som sågs med henne på bron. (Detta under förutsättning att vittnesmålet är korrekt.)

Min fetning: Ja, det är så jag har tolkat det från början. Det jag vill försäkra mig om är om polisen känner till brovittnets identitet eller inte, eftersom det avgör hur i alla fall jag tänker framledes. Men å andra sidan: Även om polisen vet vem det kvinnliga vittnet är, kan polisen vara säkra på att de inte har fallit offer för en bluff? (Jag har dock svårt att tro det.)
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-29 kl. 23:22.
Citera
2018-07-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
OM KM nu är pilot - läser Allt här - varför kan Du inte börja skriva här? Vi vill ju hjälpa till. Du kan ju bli hjälten nu.

Det finns ju faktiskt viss möjlighet att KM inte är någon potentiell hjälte också😉visst är tråden och de senaste spekulationerna intressanta men lite sans är nog läge.
Citera
2018-07-29, 23:54
Medlem
Xeitums avatar
Var exakt ligger det här Karlslund 1098?
Citera
2018-07-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det finns ju faktiskt viss möjlighet att KM inte är någon potentiell hjälte också😉visst är tråden och de senaste spekulationerna intressanta men lite sans är nog läge.

Du har rätt Lubbe - Men då är det ju rätt upoenbart KM vill inte att detta skall klaras upp o ska dömas därefter. För visst läser du här Klas-G *???
Citera
2018-07-30, 00:10
Medlem
Citat:
Vem är brovittnet?

en dam i HAs krets, vet inte mer
Citera
2018-07-30, 00:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt MÖ (i chatten efter radioserien) så är MMPG och kilen som hängde efter Helena inne på Stadt samma person.

"P: Mannen inne på discoteket som ville ha hennes uppmärksamhet och pilot är troligtvis samma person?

Mats, Sveriges Radio: Ja, det är samma person som nyligen anhölls.

13:31, 15 June 2017"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479

Så antingen har det kvinnliga vittnet känt igen killen på bron och namngivit honom eller beskrivit honom så bra, att polisen kunnat fastställa att det var samma person som hängde efter Helena inne på Stadt och som sågs med henne på bron. (Detta under förutsättning att vittnesmålet är korrekt.)

Vad har citatet från radiochatten att göra med brovittnets tips? MÖ svarar ju endast att mannen som hängde efter HA inne på diskoteket är MMPG, det sägs ju inte ett ord om brovittnet.

Mig veterligen har polisen inte fastställt att det var samma person som var efter HA på stadt som sågs med henne på bron, börja inte röra ihop saker och ting nu Prinzezzan.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-30 kl. 00:29.
Citera
2018-07-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
en dam i HAs krets, vet inte mer

Alltså BW är nyckeln här - nu efter alla år så är han den"jagade" - att inte dansken slagit ihjäl honom. Hade BW många skumne affärer i Mariestad? Den här Kenneth Olhsson är något man hört förrut ...hur var dessa söner?? Hur var kontakten / kopplingar BW ..fam ohlsson o polisen?? Här är det nåt skumt.
Citera
2018-07-30, 00:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du har rätt Lubbe - Men då är det ju rätt upoenbart KM vill inte att detta skall klaras upp o ska dömas därefter. För visst läser du här Klas-G *???

Min gissning är att "pilot" är oskyldigt utpekad och att han inte har med försvinnandet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in