Citat:
Ursprungligen postat av
Groenman
Mycket intressant! Motsvarade resultatet från sympatinundersökningen dina förväntningar? Eller blev du överraskad? Vad tror du att SD får i riksdagsvalet?
Texten var för övrigt mycket underhållande skriven. Påminner om Jerome K Jerome's Tre män i en båt med utvikningarna i för handlingen till synes helt ovidkommande detaljer.
Jag vet att det finns många företag som sysslar med opinionsundersökningar, en del av dem rapporteras i våra dagstidningar men jag har alltid misstrott deras redovisningar kring SD av samma skäl många andra tidigare redogjort för; Stigmatat kring att bli sedd som främlingsfientlig och kanske något kort om huvudet?
De opinionssiffror för väljarsympatier jag kunnat läsa om har för SD's del i det senaste legat omkring 20 procent, i mitt arma huvud växlas detta upp till någonstans kring 30% med hänvisning till ovan anfört. Jag blev något förvånad-eller snarare lite överraskad av det utfall som kom ur lördagsnattens fyllevotering. Jag trodde mina bekanta och de nyfunna vännerna hade mer vackra sinnen än det jag själv bär- skam till dom!
Jag tror, som jag tidigare skrev- att SD's siffror skall räknas upp med 10 procent från det som opinionsmätningar visar- där har du min siffra för vad jag anar kan komma i riksdagsvalet.