2018-07-29, 12:53
Medlem
Aj då, såg inte att de hade lagt ner.
Vad det används till idag har jag ingen aning om.
Citera
2018-07-29, 13:01
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Vilken ort var han och gästspelade på? När flyttade han tillbaka till Avesta? Initialerna FH vad står dom för?

Skövde tydligen.

Fr*drik H*ssl*.

Hans DNA hittades i mördade Pernilla Theorins lägenhet 2006. Vilket han påstår har hamnat där vid ett tidigare tillfälle. Själv säger han att han inte minns något från mordnatten. Två år senare begår han en överfallsvåldtäkt i Skövde som han dömdes till fängelse för.

Tydligen tillbaka i Avesta 2012 eller kanske något tidigare.
Citera
2018-07-29, 13:06
Medlem
Känns det inte lite långsökt att en tidigare mördare bosatt i Avesta beger sig till Fagersta för att begå ett nytt mord om det nu är så? Visst det är ju inte jättelångt emellan städerna men känns inte direkt troligt.
Citera
2018-07-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
,
sorry- vet inte mer än det här-
en cykel hittades på platsen-vid tunneln, cykeln antas tillhöra flickan.
Tänker att hon kanske cyklat -? ( är det en konstig slutsats?)
tror inte att förövarna finns att söka i hennes normala vänkrets.
Det är ett spaningsmord. Då arbetar polisen brett! DÅ är alla, vittnes iakttagelser under denna natt
viktig.
Vore det ett uppenbart våldsdåd i missbrukar kretsar, så skulle händelsen inte rubricerats som en
särskild händelse.

Läs på om särskild händelse!!
Allting som kräver mer resurser än vad Polis har tillgänglig på den specifika orten kallas särskild händelse just för att de skall få mera resurser som krävs.
Spaningsmord heter det när man inte har en misstänkt el varför ett mord skett och man kartlägger offret.
Citera
2018-07-29, 14:20
Medlem
Stupido86s avatar
Hittade denna text i krimgruppen på facebook

Citat:
Hon hette N. O. (bekräftad uppgift) och har flera års tungt missbruk bakom sig.
Jag vet att hon fått flera placeringar på missbrukarhem (kommer sjutton inte på namnet) och några av dem har varit frivilliga-för hon ville nog räta upp sitt liv.
Hon fick en dotter med sin dåvarande kille som också missbrukade, men flickan placerades hos sin mormor ett par år.
De gick isär och pappan ryckte upp sig och har dottern på heltid, och har gift sig och fått ännu ett barn. Pappan tar sitt ansvar på fullaste allvar och flickan har det mycket bra.
N har vad ryktet säger blivit svårt knivskuren. Väldigt tragiskt, alltihop. Det är allt jag vet just nu.

Efter att ha kikat runt bland N's vänner hittade jag hennes mamma som lagt upp denna bild.

https://minfil.com/O8lc8af9ba/20180729_141533.jpg
Citera
2018-07-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känns det inte lite långsökt att en tidigare mördare bosatt i Avesta beger sig till Fagersta för att begå ett nytt mord om det nu är så? Visst det är ju inte jättelångt emellan städerna men känns inte direkt troligt.

Om det där med cykeln stämmer har GM sannolikt stått och väntat
i gångtunneln på lämpligt offer.

Och gångtunneln känner nog bara de som är bosatta i Fagersta till.
Citera
2018-07-29, 14:42
Medlem
JackDeLarges avatar
BO hade skärskador på kroppen vilket tyder på avvärjningsskador. GM borde med största sannolikhet fått blod på sig från BO.
Hoppas detta klaras upp fort så det inte blir som dubbelmordet i Linköping.
Citera
2018-07-29, 15:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Om det där med cykeln stämmer har GM sannolikt stått och väntat
i gångtunneln på lämpligt offer.

Och gångtunneln känner nog bara de som är bosatta i Fagersta till.
Har inte följt tråden så jag kanske repeterar vad som tidigare har kommenterats?

Hur var det med offrets missbruk? Höll hon fortfarande på med det?

Ett möjligt scenario skulle kunna vara att hon stämt träff med en kran? Tidpunkt och plats gör ju annars att man kan undra över vad hon hade där att göra?
Citera
2018-07-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Hittade denna text i krimgruppen på facebook

Efter att ha kikat runt bland N's vänner hittade jag hennes mamma som lagt upp denna bild.

https://minfil.com/O8lc8af9ba/20180729_141533.jpg

Vad heter gruppen på fb?
Citera
2018-07-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Har inte följt tråden så jag kanske repeterar vad som tidigare har kommenterats?

Hur var det med offrets missbruk? Höll hon fortfarande på med det?

Ett möjligt scenario skulle kunna vara att hon stämt träff med en kran? Tidpunkt och plats gör ju annars att man kan undra över vad hon hade där att göra?

I så fall borde väl GM bo i andra delen av stan?
Eller kan han ha tagit tåget till Fagersta?
Citera
2018-07-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
BO hade skärskador på kroppen vilket tyder på avvärjningsskador. GM borde med största sannolikhet fått blod på sig från BO.
Hoppas detta klaras upp fort så det inte blir som dubbelmordet i Linköping.

GM kanske även har rivsår i ansiktet och på armarna.
Citera
2018-07-29, 16:17
Medlem
Säkert någon gammal knarkskuld ..som dom inte kom överens om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här